fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 11:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2006 16:16 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
A tak změna sorry nevšiml jsem si, že máš 96kW, podle výkonové křivky tam výkon opravdu teprve začíná razantněji klesat.

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2006 16:16 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 584
Bydliště: okr. Svinibrod
Jimmy píše:
A řadit při 6000ot se mi zdá zbytečně moc a podle mě tam už výkon padá. 8)


no musíš mít právě ty kW, aby ti to nepadalo:-))))))))))

_________________
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2002, zlatavě-stříbrná metla
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2001, Pepper červená, LPG, Ghia
Ford Escort RS 2000 2,0L 16V 150PS, léta páně 1994, limuzina, vybava GHIA, barva Moondust silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2006 16:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Ú mě s mými 115koníky to nemá žádný význam to točit nad 5.500ot (výkon tam dost rychle padá a ručička se k 6tce šplahá jak k Everestu :-D )

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2006 16:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
I když zrovna dnes jsem jel něco přes 6000ot, nějak moc nahlas hudba a "čepičkář" předemnou ve škodovce :shock:

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2006 16:25 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Jimmy diesel se stejnym vykonem nema na benzin ani pri zrychleni od 110 - 150. Ono teda take do toho dost keca zprevodovani, to je pravda, ale beru v potaz zprevodovani escorta. Staci nechat 4ku, slapnout na podlahu a nafta ztraci, bohuzel nebo bohudik :-)
Nedavno jsem to zkousel na dalnici. Sam jsem tomu nechtel verit, ale s timhle motorem to ochotne zrychluje do 180.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2006 16:35 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2004 14:07
Příspěvky: 3137
Bydliště: kousek od Dvora Králové nad L.
myslím že se 150 koníky mi to zrychluje velice ochotně mezi 140 - 190 a dost podobné to je u 130 konové verce slabší to je ale zrychlení tam je slušné.

_________________
lubak
Escort RS 2000
POZOR !!! - všechny nové vozy(např.Focus,Mondeo, S-Max, Kuga, Transit, Custom) za exklusivní ceny (více info SZ nebo e-mail)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2006 17:09 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Je fakt, že jsem neměl možnost srovnat dieselového escorta. Jel jsem jenom s Fabii TDičkem 105koní. A tam se mi to zdálo svižnější, ale jak říkáš má na to velký vliv zpřevodování!!

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2006 17:27 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Jimmy ja to nesrovnaval s TD Escorta,ale prave s koncernovymi. Majiteli opevovana Fabia RS ztraci. Ono se to zda svizne prave diky tomu ,,zatahu", ktery bohuzel trva kratkou chvili. Staci pak kouknout na namerene hodnoty a majitel je zklaman.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2006 19:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Ty jsi měl možnost poměřit síly toho Tvého a Fabie RS?? A dopadlo to líp pro Eskorta??? Jestli je tohle pravda tak to je fakt super. A taky je pravda že hodně lidí Fabii RS vyzvedává až do nebes. A pokud jí napráská stejně výkoný motor z 93 tak to klobouk dolů a všechna čest Escortu :-D :-D :-D

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2006 20:01 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Měl jsem možnost porovnat sice na krátkém úseku ale měl a to v pružném zrychlení z obce. Já podřadil na 3ku se kterou jsem šel až na 140 Km/h. To s Fabii musí řadit dvakrát. Ale je to s tím mým motorem jen tak tak, věřím že se šikovnějším řidičem by mi to třeba nandal - nebo si řidič řikal, že toho magora ve starým orezlým escortu radši nechá aby mu nekazil radost :D . Asi by to chtělo větší možnost porovnat.
Pro mě hraje hmotnost, ot je potreba dodat.
Fabia RS je jen male auto se silnejsim naftovym motorem a toho odpovidajicimi minusy.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 lis 2006 07:11 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
to mrazik, m@rekR$:

Tak za tímhle si, pánové, stojím. Tu závislost jsem si nevymyslel, ale dočetl v jedné velmi dobré učebnici. Točák není žádná konstanta, ale matematická funkce závislá především na otáčkách. Naftové motory nemůžou kralovat supersportům, protože průběh kroutícího momentu začíná relativně brzo padat, řádově někde kolem 4000 ot, takže výkon otáčkama dohnat nelze, kdežto průběh kroutícího momentu u benzínového motoru může být v tomto pásmu ještě poměrně vyrovnaný.


Jimmy píše:
A řadit při 6000ot se mi zdá zbytečně moc a podle mě tam už výkon padá.


...tak jest, výkon padá, protože padá kroutící moment.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 lis 2006 07:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
George V. píše:
Točák DĚLÁ výkon, nikoli naopak. Výkon = točák x otáčky. Když není točák, není výkon; když nejsou otáčky, také není výkon.


Přesně tak, přesněji točák spolu s vysokými otáčkami dělá výkon, nevím o čem tu diskutujete, to jsou základy fyziky snad všem známe se základní školy. Největší výkon dosáhnete tehdy, když bude mít motor co nejvyšší Mk ale také v co nejvyšším rozsahu otáček, nejlépe do 20t.
Proč nejezdí motory TD v supersportech, protože plní jen jednu podmínku velký MK, ale neudrží ho do vysokých otáček.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 lis 2006 08:07 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Vzorec pro výpočet výkonu zjištěný na motorové brzdě:


P = Mt . n/ 9 549,3


Kde: P = výkon v kW, Mt = točivý momet v Nm, n = otáčky motoru za min.

Převzato z článku Jiřího Čecha o motorech na Mondeo TechWebu.

http://mtw.fordclubs.org/article.php?article=1&rubrik=4

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 lis 2006 09:20 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
No u mě padá výkon až od 6200 :-) takže točit až tak do 6500 a pak řadit.
Mimochodem na brzdě s 1.6 16V se ukázalo, že největší výkon se držel až do 6000, což dle papírů by mělo být níže.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 lis 2006 10:03 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2004 14:07
Příspěvky: 3137
Bydliště: kousek od Dvora Králové nad L.
Jimmy:
Já měl poměrně možnost srovnat chování Esca ač třeba mého starečka s Fobii RS, se kterou jsem jezdil a pak jsem zkusil i takové škádlení asi 30 km kdy jsem jel ve svém Escu a když Esco točís tak prostě Fobie je diesel a ztrácí v místech kde ty máš možnost rychlost točí, on řadí tudíž ztrácí.

_________________
lubak
Escort RS 2000
POZOR !!! - všechny nové vozy(např.Focus,Mondeo, S-Max, Kuga, Transit, Custom) za exklusivní ceny (více info SZ nebo e-mail)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 lis 2006 21:50 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Stando, věřím tomu, co říkáš, ale vysvětli mě prosím potom průběh výkonu a točivého momentu u jednašestky, kdy má točivý moment maximum kolem 3000rpm a potom klesá (mrcha) a výkon pořád roste cca do těch 6000rpm :?

Obrázek

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 lis 2006 00:19 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2005 22:53
Příspěvky: 150
P = M.n je proste prirodni zakon, smir se s tim.
Prohledni si sloupec C v tehle tabulce a porovnej se to stim obrazkem 1.6 (jo dal jsem si tu praci :-) ). Snad pak te snad trkne ze vykon stoupa furt, protoze stoupaji otacky zatimco kroutak je prakticky konstantni, teprve az dojde k velkemu propadu kroutaku, tak zacne klesat i vykon.

http://www.mujweb.cz/www/vendiik/brzda.xls

_________________
Ford Escort 1.4i 54kW CFI-jednobod, MK IV r. v. 1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 lis 2006 11:20 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
OK, už tomu rozumím, díky :-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 lis 2006 15:32 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 584
Bydliště: okr. Svinibrod
George V. píše:
to mrazik, m@rekR$:

Tak za tímhle si, pánové, stojím. Tu závislost jsem si nevymyslel, ale dočetl v jedné velmi dobré učebnici. Točák není žádná konstanta, ale matematická funkce závislá především na otáčkách. Naftové motory nemůžou kralovat supersportům, protože průběh kroutícího momentu začíná relativně brzo padat, řádově někde kolem 4000 ot, takže výkon otáčkama dohnat nelze, kdežto průběh kroutícího momentu u benzínového motoru může být v tomto pásmu ještě poměrně vyrovnaný.


Jimmy píše:
A řadit při 6000ot se mi zdá zbytečně moc a podle mě tam už výkon padá.


...tak jest, výkon padá, protože padá kroutící moment.


Ano, ted jsi to vysvetlil spravne, - v tom mas pravdu, ale prohlasit, ze tocak dela vykon je ................ . Vykon je zavisly na velicinach, ktery si pozdeji vysvetlil(tocivy moment, otacky) a hezky vysvetlil rozdily ropa x benzin.

_________________
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2002, zlatavě-stříbrná metla
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2001, Pepper červená, LPG, Ghia
Ford Escort RS 2000 2,0L 16V 150PS, léta páně 1994, limuzina, vybava GHIA, barva Moondust silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 lis 2006 20:27 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Hele mrazík, koukám, žes posílil :)) první pětidvéřová XR3i nebo spíš XR5i :)
tady vedete dohady podle mě nemá cenu měnit 115k 1,8 za 130k 1,8 majitel to pozná až když to bude hnát nadoraz, XR3i 130k jede hlavně kvůli lehčí převodovce která má stejně krátké převody jako RS2000
Ta změna za ty prachy nestojí, lepší bude nechat si u piperu přebrousit vačice na FastRoad (cca 260° oproti 245° u 130k a i zdvih mají oproti těm ze 130 vyšší), vyjde to tak na 10k a rozdíl bude opravdu cítit.............. Tohle je nejlepší osvědčená metoda která se dělá od nepaměti. Kdyby mě nelimitoval omezovač otáček ( +možná litinovej setrvačník) tak už je mám taky :)

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz