fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 05:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Cejchování budíků
PříspěvekNapsal: 05 pro 2006 22:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 2006 17:11
Příspěvky: 382
Bydliště: Litovel
Třeba to bude někoho zajímat. :idea:
Obrázek


NACEJCHOVÁNÍ OTÁČKOMĚRU.
Pro cejchování je potřeba zdroj 12V, jednoduchý přípravek a nf generátor.Místo generátoru by šlo použít
CD pro hifisty třeba CD generátor od firmy DEXON a signál brát s přehrávače.
Toto je tabulka kmitočtů které odpovídají otáčkám.
35Hz = 1000 ot.
70Hz = 2000 ot.
100HZ = 3000 ot.
135Hz = 4000 ot.
170Hz = 5000 ot.
200Hz = 6000 ot.
240Hz = 7000 ot.
Pro nastavení stačí použít jen jeden s uvedených kmitočtů.

NACEJCHOVÁNÍ TEPLOTY A PALIVA
U tohoto cejchování jsem oba měriče nejprve změřil,proto uvádím svoje naměřené hodnoty,které se dají
použít,pokud jste už rafičky sundali.K měření je potřeba zdroj 12V 0.5A,měřák na odpory a drátový potenciometr s hodnotou
něco kolem 200ohm.Měření je jednoduché.Měřič se zapojí podle schématu.Potenciometrem nastavíme
rafičku do určité polohy a změříme hodnotu potenciometru.Je potřeba chvilku počkat, než se rafička ustálí.
Potom před nasazením nastavíme naměřenou hodnotu na potenciometru a nasadime rafičku.
Toto jsou moje naměřené hodnoty:

PRO TEPLOMĚR napětí 12V
ručka ve středu nápisu normal = 60,5 OHM
ručka na začátku závorky = 120 OHM
ručka na konec závorky = 35,5 OHM

PRO STAV PALIVA napětí 12V
červená značka = 126 OHM
střed = 80 OHM
plná = 31 OHM

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V zetec L1H r.v.97
hatchback, tm.fialová metla, výbava GHIA
V rodině MONDEO 1.8 B5Y MK3 hatchback


Naposledy upravil Pavel 1.6 dne 05 pro 2006 22:26, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 pro 2006 22:23 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
na co to je?předem podotýkám že jediný co elektrice vím je to že kope
jo a uprav pls ten odkaz.máš tam na zažátku img

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 pro 2006 22:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 2006 17:11
Příspěvky: 382
Bydliště: Litovel
Řešil sem to kvůli sundání rafiček.

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V zetec L1H r.v.97
hatchback, tm.fialová metla, výbava GHIA
V rodině MONDEO 1.8 B5Y MK3 hatchback


Naposledy upravil Pavel 1.6 dne 05 pro 2006 23:14, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 pro 2006 22:36 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
jj už vím.ty nejseš trochu blázen do tý elektriky?

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 pro 2006 22:42 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 2006 17:11
Příspěvky: 382
Bydliště: Litovel
Tys mě odhalil! :smt038
Přesně tak, sem magor do elektriky! :smt101

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V zetec L1H r.v.97
hatchback, tm.fialová metla, výbava GHIA
V rodině MONDEO 1.8 B5Y MK3 hatchback


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 pro 2006 22:44 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
výborně už vím na koho se budu obracet až mě v autě neco kopne :-)

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 pro 2006 08:16 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Velmi užitečné, super návod :smt023 Tohle využijí i ti, co jim nedá spát, že jim po vytažení klíče nechce spadnout rafička na budíku paliva.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 pro 2006 12:27 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2005 00:47
Příspěvky: 947
Bydliště: Vlašim - Blaničtí rytíři nejezděj na koních, ale ve FORDech! ;-) www.mesto-vlasim.cz
Ten návod je na všechny auta nebo jen na Escorty (mám ny mysli ty hodnoty).

_________________

FORD FOCUS CC MK2 2.0i FL
FORD FOCUS MK2 1.6 TDCi 66kW po FL - ex
FORD COUGAR 2.5 V6 24V - ex
FORD SCORPIO Ghia 2.0i 16V MKII - dovoz z Dojčlandu - ex
FORD ESCORT CL 1.4 EFi MKVII - ex
Fotky a popisy na http://www.fordici.wz.cz

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 pro 2006 13:48 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Na všechny určitě ne, teploměr a palivoměr používají určitý rozsah odporového čidla, jiné auta to mohou mít jinak, stejně tak otáčkoměr. U některých aut může brát pulz z jedné svíčky, u některých ze dvou, u některých ze čtyřech - u šesti/osmiválců to zase bude jinak. Spíš bych to řekl tak, že to platí u Esca - a taky bych si nebyl jistej, jestli nafta vs benzín používají stejný otáčkoměr. Např. tyto hodnoty u otáčkoměru jsou stavěné na pulzy ze všch svíček (př. 100Hz odpovídá 6000 pulzům za minutu, čili co půlotáčky pulz).

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 pro 2006 15:24 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2005 00:47
Příspěvky: 947
Bydliště: Vlašim - Blaničtí rytíři nejezděj na koních, ale ve FORDech! ;-) www.mesto-vlasim.cz
Otáčkoměry jsou u nafťáků jiný než u benzínu. Mě jde o to, jestli by to šlo použít na mýho Škorpíka.

_________________

FORD FOCUS CC MK2 2.0i FL
FORD FOCUS MK2 1.6 TDCi 66kW po FL - ex
FORD COUGAR 2.5 V6 24V - ex
FORD SCORPIO Ghia 2.0i 16V MKII - dovoz z Dojčlandu - ex
FORD ESCORT CL 1.4 EFi MKVII - ex
Fotky a popisy na http://www.fordici.wz.cz

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 pro 2006 16:15 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
No na palivo a teplotu ti stačí obyč. multimetr a poťák, tak jak to popsal Pavel, akorát hodnoty mohou - ale nemusí - být jiné. Zahřej auto, vezmi multimetr a změř odpor na čidle teploty pro budík, jinak to nezjistíš :smt102 (podobně pro palivo, ale tam se buď musíš dostat k plováku nebo vyndat přístrojovku)
Otáčkoměr by mohl mít nejspíš stejné hodnoty, ale kdo ví? Na to by byl potřeba osciloskop nebo čítač (komu se válí doma pod postelí? ;-) )

Koneckonců počkejme, co na to Pavel, je v elektrice určitě kovanější, než já :-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 pro 2006 16:21 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 2006 17:11
Příspěvky: 382
Bydliště: Litovel
Přesně tak, není co dodat.

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V zetec L1H r.v.97
hatchback, tm.fialová metla, výbava GHIA
V rodině MONDEO 1.8 B5Y MK3 hatchback


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 pro 2006 20:57 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 21 črc 2006 16:25
Příspěvky: 1311
Bydliště: Havlíčkův Brod
Pavel 1.6 píše:
Tys mě odhalil! :smt038
Přesně tak, sem magor do elektriky! :smt101

supr dobrej magor :idea: Chválím

_________________
Minulost-Ford escort combi 1.6 r.99
Součastnost Renault Megane Grantour Limited combi 2014 1.6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 pro 2006 12:25 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2005 00:47
Příspěvky: 947
Bydliště: Vlašim - Blaničtí rytíři nejezděj na koních, ale ve FORDech! ;-) www.mesto-vlasim.cz
Wizzy píše:
No na palivo a teplotu ti stačí obyč. multimetr a poťák, tak jak to popsal Pavel, akorát hodnoty mohou - ale nemusí - být jiné. Zahřej auto, vezmi multimetr a změř odpor na čidle teploty pro budík, jinak to nezjistíš :smt102 (podobně pro palivo, ale tam se buď musíš dostat k plováku nebo vyndat přístrojovku)
Otáčkoměr by mohl mít nejspíš stejné hodnoty, ale kdo ví? Na to by byl potřeba osciloskop nebo čítač (komu se válí doma pod postelí? ;-) )

Koneckonců počkejme, co na to Pavel, je v elektrice určitě kovanější, než já :-)


No tak to na to se**u. :-D
Radši se v tom vrtat nebudu, dokud to funguje tak jak má.

_________________

FORD FOCUS CC MK2 2.0i FL
FORD FOCUS MK2 1.6 TDCi 66kW po FL - ex
FORD COUGAR 2.5 V6 24V - ex
FORD SCORPIO Ghia 2.0i 16V MKII - dovoz z Dojčlandu - ex
FORD ESCORT CL 1.4 EFi MKVII - ex
Fotky a popisy na http://www.fordici.wz.cz

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz