fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 19:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Přehřívání motoru
PříspěvekNapsal: 26 říj 2006 18:43 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 11 dub 2005 17:50
Příspěvky: 20
Bydliště: Jižní morava, okres Hodonín (přechodně Praha)
Mam nasledujici problem s chlazenim:

- pri delsi ceste (typicky po D1) mam problem s chlazenim motoru - rucicka se drzi tesne pod cervenym polem
- napr. vcera se to chovalo nasledovne: cca. 50km rucicka byla tesne pod cervenym polem, pote cca. 50km zhruba uprostred (normal), pak se zase vyhoupla nahoru.. U Prahy jiz byla uplne v cervenem
- topeni pritom stridave fungovalo a nefungovalo (neodhalil jsem zadnou souvislost s teplotou motoru) - zkratka chvili to topilo a chvili ne
- kdyz jsem den pred tim jel kratkou trasu (cca. 20km), tak se rucicka teploty drzela na "M" (ze stupnice NORMAL)

- voda z nadrzky neubyva, termostat a regulacni ventil k topeni jsem vymenil, vetrak na chladici zapina


Nemel nekdo podobny problem ? Jedine, co me napada je, ze se pod zatezi protaci vrtulka ve vodnim cerpadle ...

Diky za kazdou radu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 říj 2006 19:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 11:37
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha 4
no a nemas to jen zavzdusneny? Tomu by odpovidalo stridavy fungovani topeni.

_________________
Ford Focus Futura | 1.6 16v | MkI 00/01 | 5door hatchback | Sapphire Light Blue

Ford Escort CLX | 1.6 16v | MkV 94/95 | 5door hatchback | Moondust Silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 říj 2006 19:11 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 11 dub 2005 17:50
Příspěvky: 20
Bydliště: Jižní morava, okres Hodonín (přechodně Praha)
Ten okruh se dá nějak odvzdušnit ? V Etzoldu ani Ford manuálu o tom není ani zmínka..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říj 2006 19:42 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
Pokud vím, tak se okruh má odvzdušňovat sám. Spíš mě napadá, jestli nemáš nějakým bordelem okruh ucpaný, popř. zda-li funguje vodní pumpa.

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říj 2006 22:37 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 22 bře 2006 06:39
Příspěvky: 38
Bydliště: Bratislava
mad píše:
Ten okruh se dá nějak odvzdušnit ? V Etzoldu ani Ford manuálu o tom není ani zmínka..


Nemas vadny termostat? Nezasekava?

_________________
1.6, 77kW/105 Ps, r.v.:1993 Escort 5 Dver.
1.25 55kW/75 Ps Fiesta 2006 5 Dver.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 říj 2006 08:09 
Offline
Nováček

Registrován: 02 bře 2006 00:36
Příspěvky: 42
Bydliště: Ostrava-Poruba
To bude termostat, otvira a zavira jak se mu zamane, mi to dela to same.

_________________
Ford Orion 1.6 EFi. Byl to držák...
Ford Escort 1.6 16V tuning release. Byl to mazlík....
Fabia 1.4 MPI combi. Byl to šrot...
Seat Ibiza 1.2 12V. Byl to drak...
Golf 1.6. Byl to vergl...
Octavia II Elegance. Byla to královna...
Superb II 1.8 TSI Elegance. Je to krasavec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 říj 2006 17:47 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Kdyby to byl termostat, tak by to topilo (až moc). Spíš bych to viděl na tu pumpu.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2006 20:12 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 11 dub 2005 17:50
Příspěvky: 20
Bydliště: Jižní morava, okres Hodonín (přechodně Praha)
Tak nakonec to byla opravdu špatná pumpa. Několik lopatek bylo ulomených...

Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 lis 2006 13:59 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
to mad:

Doufej, že to byla jenom pumpa (myslím co se týče nákladů na opravu). Preventivně bych si nechal změřit tlaky ve válcích, jestli nemáš zapečený pístní kroužky. Lepší dříve, než později, než ti to poškrábe stěny válců.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 lis 2006 11:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 led 2005 18:12
Příspěvky: 69
Bydliště: Nachod
na kolik tě vyšla pumpa

_________________
Ford Escort Kombi 1.8 16V,Zetec,Ghia,10/1996,85 kw,červený


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 lis 2006 12:04 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Cena dílu cca 1500,-. Když mi kdysi odešel termostat :lol: , vyšlo mě to na cca 3500,- i s prací včetně termospínače ventilátoru a termostatu. Teda pumpa vadná nebyla, ale když už to měl rozebraný... V servisu jaksi nebyli schopný detekovat, že termostat neotevírá. Kdybych je nedonutil ten termostat prohlédnout, tak by mi byli chopný vyměnit i chladič.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 lis 2006 12:56 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 11 dub 2005 17:50
Příspěvky: 20
Bydliště: Jižní morava, okres Hodonín (přechodně Praha)
Celková cena byla 3849,-Kč

Vodní čerpadlo: 2205,-Kč ; Práce: 1630,-Kč (z toho bylo cca. 1000,-Kč diagnostika závady - projevovala se nepravidelně).

Ford Maier, Praha 5

_________________
Ford Puma 1.7 VCT - 125HP
Úpravy: 278mm přední brzdy, xenony
Autohifi: Komponentní repro Audio Development, SW 12" Hertz. Zesilovače Magnat Pantera Four + Phantom Monoblock


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 lis 2006 14:03 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 led 2005 18:12
Příspěvky: 69
Bydliště: Nachod
jasně díky,v těch autoopravnách to je děs,někdy mě připadá že tomu nerozumí a někdy aby z člověka vymanili co nejvíce peněz

_________________
Ford Escort Kombi 1.8 16V,Zetec,Ghia,10/1996,85 kw,červený


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Jak chladit přehřátý motor?
PříspěvekNapsal: 17 pro 2006 03:36 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
Dovolím si k tomuhle tématu přiložit dotaz, jak zabránit přehřátí motoru, například při dlouhé jízdě v koloně. Do "červeného" mi ručička sice ještě nevylezla, ale jako bývalý škodovkář při jízdě v koloně neustále paranoidně sleduji teploměr a s obavou čekám, kdy se z motoru ozve hučení a zpod kapoty se vyvalí mraky bílé páry. Já vím, Ford není škodovka, ale přece...
Ve škodovce jsem v koloně vždycky preventivně zapnul ventilátor chladiče (měl jsem ho na ruční spínač) a když to nepomáhalo, zapnul jsem naplno topení, samozřejmě i s větrákem.
V manuálu Ford se ovšem doslova píše:
Zavřete střední a boční mřížky, otočte ovladačem rozvodu vzduchu zcela proti směru hodinových ručiček a ventilátor vypněte. A na připojeném obrázku je ovladač topení někde v prostřední poloze.
Tomu nerozumím. Selský rozum mi říká, že by bylo správné zapnout topení i větrák na maximum a otevřít naplno všechny průduchy (a poté i okna, aby se posádka neuvařila).
Skutečně se musí vypínat větrák? Proč? A proč nemůže být topení zapnuté naplno? Copak se ten vzduch neohřívá od motoru (resp. od chladicí kapaliny)? Nebo mám ty rady z manuálu brát s rezervou a řídit se selským rozumem?

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2006 08:06 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Řiď se selským rozumem. Ford má na rozdíl od škodovky motor vepředu, čili krátké hadice ke chladiči, takže v kolonách Ti to ten větrák na chladiči v pohodě uchladí i bez zapínání topení. Samozřejmě musí správně fungovat termospínač i termostat.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2006 10:57 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Xenotoca pokud spravne funguje vrtule a spinac vrtule, pak to motor uchladi bez problemu. Jezdim v Praze v kolonach a ani ve vedrech jsem nemel problem. Vrtule jela skoro porad.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2006 13:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
Pokud jsem to dobře pochopil, tak se topení nezapíná ne proto, že by to bylo neúčinné, ale proto, je to zbytečné, neboť to vrtule u chladiče spolehlivě uchladí. No dobře, já vám věřím. Ale přesto: Kdyby to vrtule neuchladila (třeba proto, že by odešel termospínač), pomůže to topení, nebo ne?

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2006 21:21 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Samo, že topeni také trochu pomůže, ale proč se zbytečně vařit když to zvládne chladič s vrtulí sám.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2006 22:06 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
Když jsem měl nefunkční motor ventilátoru na chladiči, tak jsem v kolonách chladil pomocí topení, tj. na maximum topení i ventilátor. Pomáhalo to, ale ve staré Š120 mi tohle chlazení přišlo účinnější. V Escortu se ručička stejně k červenému poli dohrabala, sice o poznání později, ale přece. A tak zbývalo buď opustit kolonu a honem ochladit nebo auto odstavit, protože s ručičkou v červeném bych nejel.

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2006 22:31 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 16 dub 2004 13:03
Příspěvky: 510
Bydliště: nedaleko FM
Tak to já jsem měl v létě v Chorvatsku problém s chlazením. Když jsme jeli krokem v koloně tak to ventilátor stíhal uchladit pokud jsme nebyli v tunelu. Ale tam byly problémy, ventilátor to nestíhal a teplota lezla k červenému poli. A jak naschvál poměrně delší tunel do kopce. Tak jsem nakonec musel jet přískoky. Zastavit, vypnout motor a když se kolona rozjela, tak nechat mezeru a skokem dojet a vypnout motor.
Ale v běžném provozu ani v kolonách u nás problémy nemám, ventilátor to uchladí.

_________________
Toko

Kia XCeed GT-line 1,5 T-GDI/118 kW, šedá Penta Metal, 09/2023
Opel Corsa Enjoy 5D, 1,2-16V/63 kW, 05/2014, Sunny Melone
Kia Ceed SW 1,6 GDI/99 kW, 11/2013, šedá metalíza - prodáno
Ford Mondeo 5D, 1.8 SCi 96 kW - 6 kvalt, 01/2005, stříbrná Machine - prodáno
Nissan Almera HB N16, 1.5-16V/66 kW, 12/2000, modrá perleť - prodáno
Ford Escort Turnier 1.8, 16V-85 kW, Ghia, 11/1997, Tourmallard Green - budiž mu vrakoviště lehké


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 78 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz