fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 20 říj 2024 01:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 86 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výměna termostatu
PříspěvekNapsal: 27 pro 2006 12:10 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 črc 2005 18:07
Příspěvky: 203
Bydliště: Liberec
Chystám se měnit termostat, protože se mi drží ručička maximálně na hodnotě N a navíc se to ohřívá velmi dlouho. Po 5ti km se to nedostane z bílého pole a to je myslím špatně, že? ... odpovídá tomu samozřejmě i nízký výkon topení.

1. mám rovnou koupit termostat nový nebo nejdřív starý vyndat a omrknout ho, jestli by nestačilo vyčistit?

2. kolik asi tak litrů chladící směsi je třeba vypustit, aby byla hladina pod termostatem?... motor 1.6 Zetec

3. bývá problém povolení šroubu na chladiči a na tělěse termostatu?

4. musí se sundat celý tělo termostatu nebo stačí takové víčko na 3 šroubech?

5. je třeba po opětovném nalití chladící směsi systém odvzdušnit? - případně kde?

Předem dík za odpovědi, dělám to poprvý, tak to nechci zkazit. Navíc teď jsou přes svátky servisy zavřený a ja potřebuju jezdit.

_________________
Focus combi I, 1.6 16V Zetec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2006 14:44 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Pokud i málo topí a víc žere, pak kup nový termostat. Určitě nic nezkazíš, pokud předtím vymontuješ starý a do krámu vezmeš sebou, pro porovnání - hlavně teploty otevírání.
Já s povolením šroubu prolbém neměl, ale připrav se, že pak to teče všude okolo a nikdy ne do připravené nádoby.
Odpustit stačí tak 2 litry.
Odvzdušnění se děje automaticky.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2006 22:22 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 21 črc 2006 16:25
Příspěvky: 1311
Bydliště: Havlíčkův Brod
Když tady řeč o termostatu tak já mám zase problém stím že loni jsem dával novej termostat nasadil přišrouboval a od té doby když přijedu z delší cesty a motor začne chladnout tak mi to začne trošku kapat v tom spoji zespoda,protože je to z nějaký umělý hmoty,a mezi tím není těsnění tak to nechci moc dorvat ,aby to neruplo.No a ted na podzim jsem měnil chl. kapalinu tak jsem to rozdělal dal jsem tam trochu silikonovýho tmele utáhnul a zas mi to kape zvrchu.Ten tmel asi na to nepříjde ale nevím co stím .Zkusí někdo poradit?

_________________
Minulost-Ford escort combi 1.6 r.99
Součastnost Renault Megane Grantour Limited combi 2014 1.6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 00:02 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2006 19:45
Příspěvky: 5
Bydliště: Havířov
Já mněl ty samé problémy,nechtělo se to zahřát a moc to netopilo.

1,Kup si nový termostat + těsnění ,starý termostat vyhoď je tam vháji bimetal,který to při dosažení teploty otevírá.

2,já jsem vypustil asi 4L pro jistotu.

3,šrouby jsem povolil bez problému.

4,nevím jak je to u 1,6. já mám 1,4.a tam se musí povolit celé těleso termostatu.

5.po nalití kapaliny jsem to nechal zahřát ,poté projel a celé se to samo odvzdušnilo.

Já tam mám Francouzký Vernet ,těsnění bylo součásti balení ,před montáži jsem ještě nechal termostat ohřát ve vodě na vařiči a zkontroloval jsem si zavařovacím teploměrem při jaké teplotě otvírá,otvíral při 90-C ,raději to vyzkoušej,kamarád měnil a auto začalo vařit ,termostat byl od výroby nefunkční.
Mnoho štěstí při práci a ať se dílo podaří

_________________
Olson Escort 1,4 CL 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 07:14 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Neni nahodou v termostatu parafin ci co?

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 15:32 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 črc 2005 18:07
Příspěvky: 203
Bydliště: Liberec
Hmm, tak jsem termostat vyndal, zkusil ho dat na varic a funguje uplne normalne. Tak co ted s tim?

_________________
Focus combi I, 1.6 16V Zetec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 16:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Takže začíná otvírat při teplotě na něm vyražené?

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 17:13 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 črc 2005 18:07
Příspěvky: 203
Bydliště: Liberec
Jo, 88 stupnu nebo aspon plus minus. Kazdopadne pri nizkych teplotach tesni, coz pri provozu nevypada. No a ted mam jeste problem, ze kdyz jsem to vsechno nasadila a dotahl, tak mi to dost zasadne tece - zrejme kolem vicka termostatu - a to jsem to dotahoval docela na krev. Tece to akorat s nastartovanym motorem.

_________________
Focus combi I, 1.6 16V Zetec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 17:20 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2006 19:45
Příspěvky: 5
Bydliště: Havířov
Ano mněl by začínat otevírat při teplotě,která je vyražená na termostatu + - nějaký ten stupeň.
Co se týče toho co otevítá termostat,tak vím že se tam používá bimetal ,který se vlivem teploty roztahuje.Pokuď vím tak na bázi nějakého média byly termostaty používané ve Škodě 100 a ve starších modelech ,mněly spirálu z trubičky a tá byla naplněna nějakým médiem,které vlivem teplotní roztažnosti uddělalo z té spirály něco jako péro,které svým tlakem přetlačilo pérko,které zajišťovalo uzavření termostatu.

_________________
Olson Escort 1,4 CL 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 17:43 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2006 19:45
Příspěvky: 5
Bydliště: Havířov
Když to to obtíká tak to ještě jednou rozeber,pořádně očisti dosedací plochy a dej tam jemnou vrstvu silikonu,jak na těsnění tak na dosedací plochy,dotáhni to a nech to přes noc vytuhnout,ráno nalij kapalinu a mnělo by to být OK.
Toho silikonu tam nedávej moc,doopravdy tam udělej jen jemný film,aby se žáden přebytek silikonu nedostal do vodního prostoru.

_________________
Olson Escort 1,4 CL 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 18:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 srp 2005 12:32
Příspěvky: 362
Bydliště: Milevsko,Sepekov
Já tam měl normál těsnění který sem máznul jen vazelínou jinak se dává taková hmota nevim jak se to menuje to bych se musel podívat ale je buď čerená nebo červená a to mázneš dotáhneš naleješ vodu a můžeš jet je to lepší než silokon ,silikon asi nevydrží jo a pod termostatem sem měl gumový těsnění takovej kroužek a ten když se vymačkne tak je tam vůle a tam to protéká.

_________________
žabožrout .P106 1,1taková nákupní taška do města prodán
peugeot 807 v plný palbě,bohužel chtěl sem původně Galaxe
807 na prodán ,momentálně ford fusion 1,4 tdci


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 19:21 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2006 19:45
Příspěvky: 5
Bydliště: Havířov
Ten kroužek jsem taky prenentivně vyměnil i když vypadal dobře ,vazelínu jsem taky kdysi používal ta hmota o které píšeš je taky dobrá,jednou jsem si ji koupil ,ale teď používám výhradně silikon,běžně vydrží 150-C mám s ním udělaný celý motor na Renaultu a je to paráda ,navíc je to levnější

_________________
Olson Escort 1,4 CL 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 20:12 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 21 črc 2006 16:25
Příspěvky: 1311
Bydliště: Havlíčkův Brod
Olson píše:
Ten kroužek jsem taky prenentivně vyměnil i když vypadal dobře ,vazelínu jsem taky kdysi používal ta hmota o které píšeš je taky dobrá,jednou jsem si ji koupil ,ale teď používám výhradně silikon,běžně vydrží 150-C mám s ním udělaný celý motor na Renaultu a je to paráda ,navíc je to levnější

a jakej je to silikon

_________________
Minulost-Ford escort combi 1.6 r.99
Součastnost Renault Megane Grantour Limited combi 2014 1.6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 20:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 črc 2005 18:07
Příspěvky: 203
Bydliště: Liberec
Takze takhle:

Všem zúčastněným děkuji moc za rady, ale víte jak je to pořekadlo ... (chýtrému napověz,... ), takže příště mě rovnou nakopněte.

Netěsnost vznikla tak, že neumím umístit termostat tak jak má být - čili výčnělkem do drážky - no a pak to teče. Teď už to umím :)

A byl jsem to projet a najednou se to ohřívá rychle a asi po 5km už to drží mezi N a O - asi byl termostat zaseklý, protože jinak si to vysvětlit nedokážu, jiný zásah jsem neudělal.

_________________
Focus combi I, 1.6 16V Zetec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 21:31 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2006 19:45
Příspěvky: 5
Bydliště: Havířov
Ten silikon je obyčejný k dostání v OBI je tam napsane pro domácnost,automobily atd.

_________________
Olson Escort 1,4 CL 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 led 2007 18:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 bře 2005 21:51
Příspěvky: 205
Bydliště: Brno
aby chladici kapalina nestrikala vsude jinde nez do pripravene nadoby, staci sundat vicko na dolevani kapaliny

_________________
ted jezdim na kole:D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 led 2007 23:33 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Kvůli vyšší spotřebě jsem teď kontroloval termostat, zda funguje správně. Když jsem to montoval zpátky, vrátil jsem vše jako předtím. Teď koukám do Etzolda a tam je zobrazenej tou pružinou směrem do tělesa termostatu - tedy opačně, než byl v autě. Ale koukám taky do Haynese a tam je zase opačně - pružinou ven z tělesa(=stejně jako byl v autě). Teď co je správně? Třeba z pohledu prohřívání termostatu nebo usazování nečistot při jeho zavírání?
Etzold:
Obrázek http://img292.imageshack.us/img292/2753 ... rmomh0.jpg
Haynes:
Obrázek http://img62.imageshack.us/img62/2748/h ... rmolt1.jpg

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 led 2007 09:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Podle mě, bráno logicky, pružinou (a válečkem s tepelně roztažnou látkou, pravděpodobně parafinem) na teplejší stranu, tedy na stranu malého okruhu.

Tady schematický obrázek:
http://www.vernet.fr/page.aspx?pa=218

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 led 2007 18:51 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
OK, to jsem si myslel a dal jsem to správně. Takže podle Haynese je pozice dobře a podle Etzolda špatně. Zajímalo by mě, proč to je opačně a jaký by to mělo vliv na otvírání - zřejmě ohřívání termostatu by bylo pomalejší a otevřel by déle, ale jamile by začala proudit voda do chladiče, bylo by otevření rychlejší(díky teplejší vodě).
Ale možná pozice žádný zásadní vliv nemá - i když v obou knížkách upozorňujou na dodržení správný pozice temostatu.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 led 2007 20:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 srp 2005 12:32
Příspěvky: 362
Bydliště: Milevsko,Sepekov
Mě se zdá že je to stejný akorát je to blbě zobrazený je to špatně vidět nebo blbě vidim já .

_________________
žabožrout .P106 1,1taková nákupní taška do města prodán
peugeot 807 v plný palbě,bohužel chtěl sem původně Galaxe
807 na prodán ,momentálně ford fusion 1,4 tdci


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 86 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz