U Fordů jsou všechny vodiče, které jsou "zem" značeny hnědou barvou, jak víme. Snímače teplot jsou dva:
1) dvoužilový pro RJ
2) jednožilový pouze pro ukazatel na palubce pro info pro řidiče - k správne funkci auta je naprosto zbytečný
když uvařim káru tak to poznám že
jasně je to drsné, ale pravdivé
Dvoužilový používá dvě žíly pro to, že jedna z nich je ukostřena a druhá jde do RJ. Je to pro lepší funkci bez závislosti na přechodovém odporu, který by mohl nastat mezi snímačem a závitem na motoru(bloku), kdyby se jako druhý pol používal právě motor, což se právě využívá u druhého snímače -jednožilový informační - není důležitý, tak se tam právě využívá jako druhý vodič hmota motoru přez závit.
Mimochodem dá se to najít ve schématech zde na
http://www.fordfans.cz Takže jsem si dal práci za tazatele a:
1) dvoudrátový snímač -> teplota motoru pro RJ
poloha E5 v schématu:
http://www.fordfans.cz/download/elchema/DOHCrizenimotoruZET.zip
číslo C-1325
jeden vodič [hnědý] vede na společný pájený zemnící bod
druhý vodič [hnědá/zelená] přez výcepolový konektor do RJ na pin (7)
tudíž z toho vyplívá, že by na něm nemělo býti žádné napětí, ale asi se mýlím...
2) jednodrátový snímač -> snímač pro budík na přístrojovce(pouze orientační údaj pouze pro řidiče)
poloha F12 ve schématu:
http://www.fordfans.cz/download/elchema/mkv/4_Dobijeni_a_startovani.pdf
číslo C-1312
pouze jeden vodič [hnědá/bílá] na ukazatel C-900 poloha C8
Pozn: za případné špatné barvy se omlouvám, ale ty scany nejsou zrovna kvalitní, ale dobré a potřebné -> autorovi pochvalu(kua, jaké "i"
)
Na žádném z vodičů by napětí býti nemělo, popřípadě je nedefinované, jelikož v obvodu je před snímači ještě buď budík, nebo RJ a si teď nevzpomenu, jak je to v nich řešené. No nic, zítra se kouknu do skript...
Takže pokavaď autorovy blbne ukazatel na přístrojovce, musí si najít ten snímač jednodrátový -> je to takový hentenonen vazmekt, který je zašroubován do motoru někde poblíž termostatu, většinou je mosaznej a kouká z nej jako kousek šroubku, na který se nasazuje taková malá fajfka(konektor).
Jestliže se jadná o dvoudrátový, tak se musí hledat někde na bloku motoru. A ten, že je špatný, se zjistí diagnostikou.
Oba snímače se dají prověřit: někde je napsáno, jaký odpor mají mýti při určité teplotě, takže je vyšroubovat(nejdříve vypustit kapalinu), zavěsit do vody, tu zahřívat, teploměrem kontrolovat teplotu a ohmetrem měřit odpor.
PS: musím si rýpnout -> v autě měřit napětí na setiny a ještě digitálem... (teda pokavaď to není digitál, který každý rok prochází zkušebnou)
Pardon, musel jsem
To´t mé subjektivní rady a dojmy... Jinak napadlo mě, proč nezajít do Forda... Ale já tam nechodím, jelikož mi nikdy nepomohli, jen obrali o prachy....