Đestroyer píše:
Nekde se tu uz o tom psalo ze se pak nestaci dobyjet ... zkus hledat:)
já to pochopil tak, že se nestačí dobíjet na krátkých cestách. krom courání po městě jezdím i 100km trasy, tak jsem myslel, že by to mohlo stačit. mimo to 54 a 60Ah snad není takový rozdíl a ta Yuasa je dost předražená. Varta Black má zase nízký startovací proud.. Ach jo.
K tomu bych si dovolil vložit snad dost pochopitelné a zábavné vysvětlení z jiného fóra:
PRECO by sa s tym mal zapotit nejaky alternator? Ked tam mas 44Ah bateriu, nastartujes, zapnes svetla, vyhrievanie zadneho okna a zatrubis, zoberes z tej baterky nejake mnozstvo energie. Keby si tam mal 88Ah baterku, nastartujes uplne rovnako, svetla zapnes uplne rovnako, vyhrievanie zadneho okna zapnes uplne rovnako a kurnik sopa este aj rovnako zatrubis, tak O KOLKO VIAC ENERGIE MINIES?
SPRAVNA ODPOVED : O NIC.
DRUHA OTAZKA : O KOLKO VIAC SA NAMAHA ALTERNATOR PRI TEJ VYMYSLENEJ SILNEJSEJ BATERII? SPRAVNA ODPOVED : ALTERNATOR SA PRI SILNEJSEJ BATERII NENAMAHA O NIC VIAC AKO PRI SLABSEJ.
Bateria ako taka je len posraty bazen v ktorom mas nejake mnozstvo vody. Ked z nej NIEKOLKO odpustis a chces mat naspat povodny stav (=udrzovat bateriu nabitu), musis to "niekolko"vratit naspat bez ohladu na velkost bazena z ktoreho si vypustal. No a kedze je jasne ze alternator dokaze to "niekolko" vratit naspat do 44Ah baterie co si mal v aute doteraz, preco by nedokazal TO ISTE "niekolko" vratit do 88Ah baterie? Lebo ked vypustis 100l z maleho bazena a z velkeho bazena, furt je to TYCH ISTYCH 100l ktore musis naliat naspat aby si mal povodnu uroven. A to iste je s baterkami. Mala velka nezaujem, to je len ZASOBA energie ktora je v nej schovana. Nejaku energiu minies, nejaku energiu musis dodat naspat. Energiu minas rovnako pri malej aj velkej baterke.
nasleduje otazka : preco by sa mal alternator potit pri nejakej sprostej 72Ah alebo 88Ah baterke? Vies ty kolko amperov dokaze natrieskat obycajny alternator vo fabii 1.2 HTTP?
Dalsia otazka : myslis si, ze obycajnou slabuckou 2A nabijackou co mam doma nie som schopny nabit 88Ah baterku ktora je uplne vytlcena? Odpoved : som schopny! Akurat to trva dva a pol dna na rozdiel od slabuckej 44Ah baterky ktoru nabijem za jeden a pol dna.
Dalsia otazka : myslis si, ze tou mojou 2A nabijackou by som nenabil 140Ah baterku do kamionu? Odpoved: NABIL BY SOM!!! Akurat by to trvalo tyzden, ale to teraz neriesime.
Autora temy poprosim aby nepocuval "odbornikov" o ktorych som si bol absolutne isty ze sa ozvu so svojimi argumentami a fakt si do tej fabky natrepal najvacsiu bateriu ktora sa vojde a ktoru si moze dovolit. Tato otazka sa opakuje dokola a dokola na kazdom fore, pri kazdej znacke a modeli aut a odpoved je stale jedna a ta ista. Vacsia bateria ti nic neznici, da ti akurat VYSSIU REZERVU energie na minutie. Energiu z nej odcerpavas rovnako.
... a potom tu niekto zacapi ze alternator dava 50A. Felicie mali 70A alternator, trojhrncekove fabie 1.2http by mali mat 90A alebo tusim 70A podla vybavy (su tam dva a nemam to v hlave, ja si kupujem ine auta ako fabia s naraznikom vo farbe). A KEBY MALI AJ 70A ALTERNATOR, TAK S NIM DOBIJES UPLNE VYBITU 88AH BATERKU ZA NECELE DVE HODINY VRATANE TOHO ZE ALTERNATOR POPRI TOM NABIJANI TAHA SPOTREBICE V AUTE!! LEBO KOLKO DODA NABOJA, ENERGIE ZA DVE HODINY ALTERNATOR CO DAVA 70A? 140AH !!! 70A BEZIACICH DVE HODINY = 140AmperHodin. Z TOHO TREBA NIECO DAT DOLE NA SPOTREBICE V AUTE ATD, ATD, ALE ZA DVE HODINY SKORO KOMPLETNE NABIJES 88AH BATERKU. Keby bol alternator 90A, tak uz je to iba hodina aj stvrt atd, atd.
Ale velmi podstatne je ty nikdy nepotrebujes nabijat tu baterku kompletne od nuly do maxima, ty jej prdnes len trochu energie ktoru stratila pri tom starte a podobne. To je diametralny rozdiel !!
alebo ivo, vies ako to je? Normalne pocas jazdy sa z alternatora pocas jazdy vystrci take vysuvacie oko - podobne ako maju slimaky, dve paprce, daju dole dekel z baterky, to oko sa pozrie na nalepku co je na baterke, precita si co je na nej napisane (keby bola nahodou tma, ze ides v noci, tak si druha ruka z alternatora vysunie baterku a posvieti si) a potom podla toho co precita na baterke nabija. Takze vies co nikdy nesmies urobit? Na silnu 88Ah baterku nesmies nalepit stitok zo slabej 44Ah lebo uplne popleties ten alternator a on sa potom bude skrabat na hlave ze ako je to mozne az si tym skrabanim sposobi samovznietenie a cele auto ti vybuchne. ... pre vsetkych vedatorov mam jednoduchu otazku : doriti ako pozna alternator (silny, stredny, slaby) aka je v aute baterka? Dopici co si to ten alternator vie vycucnut cez droty alebo kieho boha?! Ved chlapci trochu rozmyslajte... dalsia vec, "chmulo" pise ze alternator dostava zabrat pri silnejsej baterke. AKO KONKRETNE?? Ved alternator vyrobi rovnake mnozstvo prudu pri slabej aj silnej baterke pokial ma rovnake otacky... vymyslim si ze ked ides na 2600 otackach, tak ten alternator vyrobi bumplesktresk 40A prudu a je mu uplne jedno aku baterku tam mas.