fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 217 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 10 úno 2010 23:35 
Offline
Forďák

Registrován: 08 úno 2010 00:33
Příspěvky: 95
Bydliště: Kladno
sorry, že se v tom furt hrabu, ale prostě mi přijde, že ty baterie nemají dostatečný startovací proud... chtělo by to aspoň 540A nebo ne? parametry dokonale splňuje tahle YUASA http://www.baterie-shop.cz/ford-54-ah12v-p-25.html - ale 2590Kc za baterku týhle značky a takových parametrů? Do oka mi taky padla tahle Varta http://www.battery.cz/autobaterie-varta ... -313-v2810 - startovací proud je ok, cena taky a kapacita snad není příliš veliká. Nebo myslíte, že by byl problém s dobíjením? Prosím posvěťte mi ji, ať můžu klidně spát..

_________________
Ferda Escort 1.6 16V r.v. 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 10 úno 2010 23:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2009 13:49
Příspěvky: 2247
Bydliště: Všude možně
Tak velká kapacita nevadí, max. se nebude celá využívat.

_________________
ST6O


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 11 úno 2010 00:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 10:13
Příspěvky: 2333
Nekde se tu uz o tom psalo ze se pak nestaci dobyjet ... zkus hledat:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 11 úno 2010 00:41 
Offline
Forďák

Registrován: 08 úno 2010 00:33
Příspěvky: 95
Bydliště: Kladno
Đestroyer píše:
Nekde se tu uz o tom psalo ze se pak nestaci dobyjet ... zkus hledat:)

já to pochopil tak, že se nestačí dobíjet na krátkých cestách. krom courání po městě jezdím i 100km trasy, tak jsem myslel, že by to mohlo stačit. mimo to 54 a 60Ah snad není takový rozdíl a ta Yuasa je dost předražená. Varta Black má zase nízký startovací proud.. Ach jo.

_________________
Ferda Escort 1.6 16V r.v. 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 11 úno 2010 00:48 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2009 13:49
Příspěvky: 2247
Bydliště: Všude možně
Jednašestku ta Varta utočí podle mě

_________________
ST6O


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 11 úno 2010 00:49 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 10:13
Příspěvky: 2333
Uplne v pohode. Videl sem i 44Ah na 1.6.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 11 úno 2010 07:16 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Startovací proud neberu až tak úplně vážně (obzvláště u noname), 470A pro 1,6 v pohodě stačí. Mám už rok černou BOSCH-ku, 53Ah, courám kolem komína, nabíječku neznám. A v letošních mrazech startuje perfektně. Co se toho nedobíjení týče - moderní baterie mají elektrody legované vápníkem (více, či méně), z čehož vyplývá nutnost vyššího nabíjecího napětí, typicky kolem 14,6V. Bohužel, naše vraky umí jenom 13,8 - 14,2V...

Proto bych z výše uvedené nabídky zvolil tu Yuasu (kdyby nebyla tak drahá a neměla ploché vývody(!!!)), protože není bezúdržbová, z čehož usuzuji na ještě klasickou olověnou technologii...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 11 úno 2010 08:25 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
toldi píše:
Đestroyer píše:
Nekde se tu uz o tom psalo ze se pak nestaci dobyjet ... zkus hledat:)

já to pochopil tak, že se nestačí dobíjet na krátkých cestách. krom courání po městě jezdím i 100km trasy, tak jsem myslel, že by to mohlo stačit. mimo to 54 a 60Ah snad není takový rozdíl a ta Yuasa je dost předražená. Varta Black má zase nízký startovací proud.. Ach jo.

K tomu bych si dovolil vložit snad dost pochopitelné a zábavné vysvětlení z jiného fóra:
mp3turbo píše:
PRECO by sa s tym mal zapotit nejaky alternator? Ked tam mas 44Ah bateriu, nastartujes, zapnes svetla, vyhrievanie zadneho okna a zatrubis, zoberes z tej baterky nejake mnozstvo energie. Keby si tam mal 88Ah baterku, nastartujes uplne rovnako, svetla zapnes uplne rovnako, vyhrievanie zadneho okna zapnes uplne rovnako a kurnik sopa este aj rovnako zatrubis, tak O KOLKO VIAC ENERGIE MINIES?

SPRAVNA ODPOVED : O NIC.

DRUHA OTAZKA : O KOLKO VIAC SA NAMAHA ALTERNATOR PRI TEJ VYMYSLENEJ SILNEJSEJ BATERII? SPRAVNA ODPOVED : ALTERNATOR SA PRI SILNEJSEJ BATERII NENAMAHA O NIC VIAC AKO PRI SLABSEJ.


Bateria ako taka je len posraty bazen v ktorom mas nejake mnozstvo vody.
Ked z nej NIEKOLKO odpustis a chces mat naspat povodny stav (=udrzovat bateriu nabitu), musis to "niekolko"vratit naspat bez ohladu na velkost bazena z ktoreho si vypustal. No a kedze je jasne ze alternator dokaze to "niekolko" vratit naspat do 44Ah baterie co si mal v aute doteraz, preco by nedokazal TO ISTE "niekolko" vratit do 88Ah baterie? Lebo ked vypustis 100l z maleho bazena a z velkeho bazena, furt je to TYCH ISTYCH 100l ktore musis naliat naspat aby si mal povodnu uroven. A to iste je s baterkami. Mala velka nezaujem, to je len ZASOBA energie ktora je v nej schovana. Nejaku energiu minies, nejaku energiu musis dodat naspat. Energiu minas rovnako pri malej aj velkej baterke.

nasleduje otazka : preco by sa mal alternator potit pri nejakej sprostej 72Ah alebo 88Ah baterke? Vies ty kolko amperov dokaze natrieskat obycajny alternator vo fabii 1.2 HTTP?

Dalsia otazka : myslis si, ze obycajnou slabuckou 2A nabijackou co mam doma nie som schopny nabit 88Ah baterku ktora je uplne vytlcena? Odpoved : som schopny! Akurat to trva dva a pol dna na rozdiel od slabuckej 44Ah baterky ktoru nabijem za jeden a pol dna.

Dalsia otazka : myslis si, ze tou mojou 2A nabijackou by som nenabil 140Ah baterku do kamionu? Odpoved: NABIL BY SOM!!! Akurat by to trvalo tyzden, ale to teraz neriesime.

Autora temy poprosim aby nepocuval "odbornikov" o ktorych som si bol absolutne isty ze sa ozvu so svojimi argumentami a fakt si do tej fabky natrepal najvacsiu bateriu ktora sa vojde a ktoru si moze dovolit. Tato otazka sa opakuje dokola a dokola na kazdom fore, pri kazdej znacke a modeli aut a odpoved je stale jedna a ta ista. Vacsia bateria ti nic neznici, da ti akurat VYSSIU REZERVU energie na minutie. Energiu z nej odcerpavas rovnako.

... a potom tu niekto zacapi ze alternator dava 50A. Felicie mali 70A alternator, trojhrncekove fabie 1.2http by mali mat 90A alebo tusim 70A podla vybavy (su tam dva a nemam to v hlave, ja si kupujem ine auta ako fabia s naraznikom vo farbe). A KEBY MALI AJ 70A ALTERNATOR, TAK S NIM DOBIJES UPLNE VYBITU 88AH BATERKU ZA NECELE DVE HODINY VRATANE TOHO ZE ALTERNATOR POPRI TOM NABIJANI TAHA SPOTREBICE V AUTE!! LEBO KOLKO DODA NABOJA, ENERGIE ZA DVE HODINY ALTERNATOR CO DAVA 70A? 140AH !!! 70A BEZIACICH DVE HODINY = 140AmperHodin. Z TOHO TREBA NIECO DAT DOLE NA SPOTREBICE V AUTE ATD, ATD, ALE ZA DVE HODINY SKORO KOMPLETNE NABIJES 88AH BATERKU. Keby bol alternator 90A, tak uz je to iba hodina aj stvrt atd, atd.

Ale velmi podstatne je ty nikdy nepotrebujes nabijat tu baterku kompletne od nuly do maxima, ty jej prdnes len trochu energie ktoru stratila pri tom starte a podobne. To je diametralny rozdiel !!

:lol: :lol: :lol: alebo ivo, vies ako to je? Normalne pocas jazdy sa z alternatora pocas jazdy vystrci take vysuvacie oko - podobne ako maju slimaky, dve paprce, daju dole dekel z baterky, to oko sa pozrie na nalepku co je na baterke, precita si co je na nej napisane (keby bola nahodou tma, ze ides v noci, tak si druha ruka z alternatora vysunie baterku a posvieti si) a potom podla toho co precita na baterke nabija. Takze vies co nikdy nesmies urobit? Na silnu 88Ah baterku nesmies nalepit stitok zo slabej 44Ah lebo uplne popleties ten alternator a on sa potom bude skrabat na hlave ze ako je to mozne az si tym skrabanim sposobi samovznietenie a cele auto ti vybuchne. :smt005 :smt005 :smt005

... pre vsetkych vedatorov mam jednoduchu otazku : doriti ako pozna alternator (silny, stredny, slaby) aka je v aute baterka? Dopici co si to ten alternator vie vycucnut cez droty alebo kieho boha?! Ved chlapci trochu rozmyslajte... dalsia vec, "chmulo" pise ze alternator dostava zabrat pri silnejsej baterke. AKO KONKRETNE?? Ved alternator vyrobi rovnake mnozstvo prudu pri slabej aj silnej baterke pokial ma rovnake otacky... vymyslim si ze ked ides na 2600 otackach, tak ten alternator vyrobi bumplesktresk 40A prudu a je mu uplne jedno aku baterku tam mas.

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 11 úno 2010 08:33 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
:smt023 :smt023 :smt023 :smt045

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 11 úno 2010 09:42 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
No on ten mp3turbo sice nepíše blbě, ale nemá úplně pravdu, bych tak řekl.

Pokud použijeme analogii s bazény, tak větší baterka (aka větší bazén) má většinou i větší startovací proud (=menší vnitřní odpor), převedeno na bazény má větší tu rouru, kterou se do/z něj leje voda. Takže pokud alternátor alias vodní čerpadlo má při zachování činnosti ostatních spotřebičů ještě krmit větší nádrž, do které to teče rychleji, tak je logicky více namáhaný.

Co se týče toho, jestli větší baterka v autě trpí nebo ne, to je na jinou diskuzi a hodně záleží na tom, jestli je auto používané denně a jaké jezdí trasy. Nejde totiž o to, kolik se spotřebuje při startu, tady je to u obou baterek asi tak stejné, za ideálních podmínek, ale ono se z baterky něco bere i v klidu (napájení EEC, rádia, centrálu, atd...) a baterka trpí i samovybíjením... čili větší baterka mi potažmo dovolí delší stání, ale zase ji potom budu déle dobíjet. Vše má své plus a mínus. (i ta baterka :-) )

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 11 úno 2010 11:41 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 10:13
Příspěvky: 2333
George V. píše:
Startovací proud neberu až tak úplně vážně (obzvláště u noname), 470A pro 1,6 v pohodě stačí. Mám už rok černou BOSCH-ku, 53Ah, courám kolem komína, nabíječku neznám. A v letošních mrazech startuje perfektně. Co se toho nedobíjení týče - moderní baterie mají elektrody legované vápníkem (více, či méně), z čehož vyplývá nutnost vyššího nabíjecího napětí, typicky kolem 14,6V. Bohužel, naše vraky umí jenom 13,8 - 14,2V...

Proto bych z výše uvedené nabídky zvolil tu Yuasu (kdyby nebyla tak drahá a neměla ploché vývody(!!!)), protože není bezúdržbová, z čehož usuzuji na ještě klasickou olověnou technologii...


To co George V. ... :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 11 úno 2010 12:46 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
To Wizzy:

...dovolím si oponovat. To s tou rourou platí (a potažmo s namáháním alternátoru) platí především v okamžiku, kdy je ta baterka vybitá do mrtě. Tady jsou nabíjecí proudy největší (za předpokladu relativně tvrdého zdroje NAPÉTÍ) a vnitřní odpor zde samozřejmě hraje svou roli. Při dobíjení baterky po nastartování ten rozdíl proudu tak velký nebude, nehledě na skutečnost, že při větším startovacím proudu nastartuješ rychleji, tudíž tu "větší" baterku vybiješ méně...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 11 úno 2010 13:35 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 28 dub 2004 07:22
Příspěvky: 455
Bydliště: Zlín-Uherské Hradiště
Size does matter! 8)

_________________
Ford Escort 1.6 3R3i 1987 (SOLD)
Seat Toledo 1.9TD 1993 (SOLD)
Ford Mondeo 1.8TD 1997 (SOLD)
Renault Megane Grandtour 1.5dCi 78kW in progress

Výroba na CNC!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 11 úno 2010 13:38 
Offline
Forďák

Registrován: 08 úno 2010 00:33
Příspěvky: 95
Bydliště: Kladno
joo už to začínám všechno chápat :-D
asi je fakt, že černá boschka (53Ah, 470A) by mi určitě stačila, na druhou stranu varta blue (60Ah, 540A) je dokonce o něco levnější, tak proč si ji nedopřát. Taky mám takový zlozvyk, že když startuju, tak mám rádio, foukání, světla a bůhví co ještě zapnuté a znáte to, zvyk je železná košile... :wink:

ještě dotaz: neprodávají se někde ty motorcrafty? díval jsem se na katalog originálních dílu, ale baterky jsou tam jen pro diesely.. nebo špatně hledám. každopádně bych si rád připlatil, aby mi baterka vydržela opět 11 let (a tahle ještě stále přežívá)

_________________
Ferda Escort 1.6 16V r.v. 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 11 úno 2010 13:49 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
obávám se, že dnešní baterky už 11 let nevydrží - dneska se všechno dělá jen tak tak aby to přežilo záruku...ale třeba se mýlím...ve škodárně jsem měl akumu 37Ah 12let a bylo to v pohodě...pak se s ní jeden borec snažil natočit 2l Scorpia, a to už teda odešel jeden článek...ale dneska už bych to od baterky nečekal...4roky...max. 7 při super zacházení

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 11 úno 2010 14:33 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 10:13
Příspěvky: 2333
toldi píše:
ještě dotaz: neprodávají se někde ty motorcrafty? díval jsem se na katalog originálních dílu, ale baterky jsou tam jen pro diesely.. nebo špatně hledám. každopádně bych si rád připlatil, aby mi baterka vydržela opět 11 let (a tahle ještě stále přežívá)


Rekl bych jedine u Forda... tam by ji mit meli.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 11 úno 2010 14:40 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
toldi píše:
joo už to začínám všechno chápat :-D
asi je fakt, že černá boschka (53Ah, 470A) by mi určitě stačila, na druhou stranu varta blue (60Ah, 540A) je dokonce o něco levnější, tak proč si ji nedopřát. Taky mám takový zlozvyk, že když startuju, tak mám rádio, foukání, světla a bůhví co ještě zapnuté a znáte to, zvyk je železná košile... :wink:

ještě dotaz: neprodávají se někde ty motorcrafty? díval jsem se na katalog originálních dílu, ale baterky jsou tam jen pro diesely.. nebo špatně hledám. každopádně bych si rád připlatil, aby mi baterka vydržela opět 11 let (a tahle ještě stále přežívá)


....koukám, že vůbec nečteš, co píšu. Varta Blue je vápníková, takže ji ve svým vehiklu bez rekonstrukce alternátoru nikdy pořádně NEDOBIJEŠ, tudíž se Ti o nějaký životnosti baterky může jenom zdát. Mně hybrida opustila po 5-letech... Vyber něco z černé řady (jedno jestli Varta nebo Bosch), tam je jednoznačně psáno - pro stará auta, takže se s nižším dobíjecím napětím počítá.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 11 úno 2010 14:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 10:13
Příspěvky: 2333
Tak sem udelal chybu i ja. Koupil sem na diesla Varta Blue dynamic ... ale kdyby vydrzela 5let tak spokojenost. To se driv rozpadne Escort. :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 11 úno 2010 16:46 
Offline
Forďák

Registrován: 08 úno 2010 00:33
Příspěvky: 95
Bydliště: Kladno
George V. píše:
....koukám, že vůbec nečteš, co píšu. Varta Blue je vápníková, takže ji ve svým vehiklu bez rekonstrukce alternátoru nikdy pořádně NEDOBIJEŠ, tudíž se Ti o nějaký životnosti baterky může jenom zdát. Mně hybrida opustila po 5-letech... Vyber něco z černé řady (jedno jestli Varta nebo Bosch), tam je jednoznačně psáno - pro stará auta, takže se s nižším dobíjecím napětím počítá.

já to čtu, ale přijde mi, že si tady někteří dost protiřečí. vyberu tedy něco z černé řady... ale ještě mě zaujala jedna bannerka. je trochu silnější, ale není bezúdžbová, starší technologie, tak by ji ten "vehikl" snad stihl dobíjet nebo se opět mýlím? beru to jen jako alternativu: http://www.penelope.cz/baterie/autobate ... ce=heureka

_________________
Ferda Escort 1.6 16V r.v. 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 11 úno 2010 17:11 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2009 13:49
Příspěvky: 2247
Bydliště: Všude možně
Přesně tuhle, nebo hodně podobnou Bannerku máme v Pizzerii v Accentu 1.5. Je tam tak pět let, najezdil s ní zhruba 40 000 km stylem nastartovat - popojet, v létě i zimě, tak 50 startování denně a úplně bez problémů točí jak zběsilá. Za celou dobu na ni, ostatně jako na zbytek auta, nikdo nešáh.

_________________
ST6O


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 217 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 73 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz