fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 24 pro 2024 01:37

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Je to baterkou/akumulátorem?
PříspěvekNapsal: 20 zář 2007 16:26 
Hledal jsem hledal ve fóru od včerejška,ale nikde nenašel stejný problém:
Jezdím jezdím,vše ok,pak jednou chci nastartovat(dva dny po předchozí jízdě)a zhola nic.Kontrolky sice svítily ale už tak nějak mdle a při otočení klíčkem se z motoru ozvala kulometá palba relátek či co a stejně tak blikalo dobíjení.Když jsem se roztlačil vzal jsem multimetr a měřil baterku:14.6V zastudena,13.8 zatepla(není to podezřelé?(altík)) a bez motoru asi 11.něco.Kontrolka dobíjení nejeví známky závady,jen když jsem vjel za mokra pravou stranou auta do louže,rozsvítila se asi na 2 vteřiny,ale to dělá už dlouho.
Mám hlavně podezření na aku,zvláště když za chodu motoru odšroubuji víčko a pod ním elektrolyt vřele bublá..Ale tak náhle??
Při každém pokusu o nasartování klesne napětí na baterce asi o 0.25V,zkoušel jsem to až někam na 10.5V,níž už jsem nechtěl.
A ani po několikahodinové jízdě se nedobije ani na pootočení startérem.
Alternátor,akumulátor či startér?Toť otázka!
Předem díky za tip!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 zář 2007 17:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 říj 2004 16:37
Příspěvky: 274
Bydliště: Český Těšín
Jen lehce tipuji asi alternátor ne? Jestlis tu baterku vyliskal a pak ti ji nedobilo?

_________________
BMW 523i Combi 125 kw, steptronic
Předchozí:FORD MONDEO TD GHIA r.v. 1998, 2x airbag, alu kola, rádio 6000 CD
Předchozí: FORD ESCORT 1.6 66 kw, r.v. 1995


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 zář 2007 17:09 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Tipuju baterku. Dej ji na nabíječku, pokud začne při nabíjení malým proudem cca 1/10 kapacity hned divoce plynovat, má to nejspíš za sebou.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 zář 2007 17:11 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 říj 2004 16:37
Příspěvky: 274
Bydliště: Český Těšín
To Nagant: To jsme se ale hezky shodli co :-D . Ale jo, asi máš pravdu s tou nabíječkou, tam by to bylo zřejmé...
To sta: No, ber mě s rezervou... :wink:

_________________
BMW 523i Combi 125 kw, steptronic
Předchozí:FORD MONDEO TD GHIA r.v. 1998, 2x airbag, alu kola, rádio 6000 CD
Předchozí: FORD ESCORT 1.6 66 kw, r.v. 1995


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 zář 2007 17:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
No, mně se vadná baterka chovala takto:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 6840#56840
Je to jen tip. ;-)

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 zář 2007 18:01 
JaneCk píše:
Jen lehce tipuji asi alternátor ne? Jestlis tu baterku vyliskal a pak ti ji nedobilo?


No jenže já jí nevylískal,jel jsem dva dny předtím po dálnici cca 40km a hned jsem to vypnul,nic jsem svítit nenechal,dva dny poté je mrtvá.
Měřil jsem taky samovolný odběr a ten tam je kolem 10 mA což se mi zdá sice dost,protože tam neni alarm,jen digitálky a blikající diodka od imobilizéru,ale to proboha nemůže vycucnout 60AH za dva dny a hlavně zničehonic..Já bych řekl,že už to má zkrátka za sebou (ještě zkusim kontaktovat předchozího majitele,esli se bude pamatovat kdy jí tam dával a jestli vůbec)
A kdyby byly ještě třeba trochu jetý uhlíčky nebo ty očka na káblech altík-startér-baterka..to by mi mělo problikávat někdy za jízdy dobíjení,ne?

Jinač mám ještě takovej pocit,že sem jí nechával dobíjet u kámošů na dílně a že řikali,že už to moc nepomůže,že si nic nebere..

:smt119 když já mám ty auta dvě a vobě takový starý mrchy a nikdy nevim,která z nich to byla :smt022


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 zář 2007 18:37 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2004 21:19
Příspěvky: 55
Bydliště: Brno
Myslím si, že to bude akumulátor. Mě odešel stejně. Pořad v pohodě, pak asi dva dny auto stálo. Pokus o start. Divoké cvakání relátek. Startér se sotva pootočil a hotovo. Po dobytí fungoval cca den. Taky mi přišlo hodně divné, že to byla tak rychlá smrt.

_________________
Escort95, Hatchback 5 doors, 1996/11, CLX, Zetec 1.6 EFI (90ps), BC/MTX/IB5 (5 speed), 2WD, With AIR Conditioner, MOONDUST SILVER, Ford-Werke Aktiengesellschaft, Koeln, Germany
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 zář 2007 19:33 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Baterka může zdechnout poměrně náhle, je to pro ni celkem typické. Utrhne se elektroda, uvnitř se to zkratuje a hotovo.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 zář 2007 20:24 
Ok,myslel jsem si to a hlavně jsem v to doufal,protože jedno auto už v garáži dělám a teď kdyby mi mělo vyplivnout i to záložní,umřel bych.Všem díky,zejtra si zajedu pro baterku a pak dám vědět,Fordu T zdar! :smt023


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říj 2007 10:17 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Mám trochu jiný dotaz. Může se stát, že třeba alternátor dobíjí jen částečně? A může slabá a umírající baterka způsobovat, že auto jde hůře do otáček? -- pomaleji.

Můj příběh: dal jsem do auta palubní počítač - od té doby šlo auto hoodně špatně do otáček-pomalu. Měl jsem podezření na MAF - sehnal jsem druhý - spravilo se to tak o 70%, ale pořád to není ono. teď ta souvislost s baterkou: V pátek jsem dával nová přední světla a když jsem nastavoval dosvit ( trvalo to asi tak 15-20min svícení bez zapnutého motoru ) se baterka úplně vyšlahala. Je to možné za tak krátkou dobu? Mám v autě tuším Akumu 44Ah. A otázka zní, zda ta slabá ( a asi na pokraji smrti ) baterka může mít vliv na ten slabší zátah??

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říj 2007 10:24 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
jestli je uvnitř částečně ve zkratu, tak to může být věší zátěž na alternátor, ale jak markantní to je, těžko říct. Spíš to háže slabší jiskru, do řídící jednotky mohou jít hausnumera z čidel. Každopádně pokud si skoromrtvou baterku před zimou vyměniš za novou, tak určitě nic nepokazíš ;-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říj 2007 10:32 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Jde o to, že zatím jsem vždycky nastartoval. Bez větších problémů. Pro jistotu teď vozím v autě nabíječku. Trochu mě zarazilo to rychlé vyšťavení, při nastavování světel.

Už zkouším snad všechno, protože cítím, že to nejede tak jak by mělo. Asi by dost pomohla diagnostika - je taky možné, že ten MAF co jsem koupil už bude taky v né úplně ideálním stavu. Jenže těch 20stránek diagnostiky se mi louskat moc nechce a stejně je to víceméně pro MKVI.

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říj 2007 17:32 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Zkus ráno změřit napětí na baterce bez zátěže... pokud je OK, měla by mít 12,5V a více... má-li 12,1V a méně tak je téměř KO

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2007 09:38 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 říj 2007 22:29
Příspěvky: 180
Bydliště: Hodonín
To Sta:můj problém.Po přejetí žel.přejezdu a následném pokusu o akceleraci neměl motor záběr,auto se táhlo zhruba šedesátkou,otáčkoměr spadnul na nulu,za chvilku se rozsvítila kontrolka airbagu,potom i ostatní,potom jsem dojel.Při pokusu o nastartování barevná hudba kontrolek a kulometná palba relátek.Po cca 20 minutách klidu motor nastartoval,ujel jsem asi 500m a stejný problém.Následovalo lano,odtah do autodílny a hledání příčiny.Banalita-urezlý vodič u kabelového oka na alternátoru.AKU nebyl dobíjen,vycucnul se a bylo to.

_________________
Ford Escort 1.8i 16V,85kW/115HP, 11/1996,el.okna,el.zrcátka,vyhřívané přední sklo,origo rádio,manuální šíbr,litá kola,alarm,imobilizér,tažné zařízení,barva cuirass (polaris grau)-už není mezi živými, nyní FoFo2, 1,6 Ti-VCT 85kW, Titanium, komplet v elektrice-všechna okna, zrcátka, vyhřívané čelní sklo, zrcátka, přední sedáky, automatická dvouzónová klima, ESP, ABS, stmívatelné zpětné zrcátko, dešťový a světelný senzor, couvací asistent, čalounění polokůže atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 led 2008 00:39 
Jimmy píše:
Jde o to, že zatím jsem vždycky nastartoval. Bez větších problémů. Pro jistotu teď vozím v autě nabíječku. Trochu mě zarazilo to rychlé vyšťavení, při nastavování světel.

Už zkouším snad všechno, protože cítím, že to nejede tak jak by mělo. Asi by dost pomohla diagnostika - je taky možné, že ten MAF co jsem koupil už bude taky v né úplně ideálním stavu. Jenže těch 20stránek diagnostiky se mi louskat moc nechce a stejně je to víceméně pro MKVI.


Ahoj,zkus taky změřit multimetrem (za dvě stovky v každym supermarketu) napětí na baterce při zaplym motoru a taky zkus přidávat plyn,rozhodně by mělo být asi 13 V a víc a to i při volnoběhu.
Jinak k tomu zkomírání motoru:Není možné,aby baterka odebírala ze soustavy tolik proudu,že by to bylo znát jakkoli na výkonu vozidla,Maximální možná proudová zátěž vycucávaná z alternátoru má vliv tak akorát snížení volnoběžných otáček o cca 20-50/min.,což je tak malá hodnota,že není čitelná na otáčkoměru,pouze podle zvuku.
Ale je možný,že kombinace vymlácená baterka+starší altík+koroze na kontaktech má za příčinu nedostatek proudu pro vznik kvalitní jiskry,ale to by zas při přidání plynu mělo bejt v poho..
Moje rada:změř baterku samotnou,změř jestli a kolik dobíjí altík,zkontroluj všechny hlavní kontakty u tlustejch kabelů včetně kostry,všude natříkej kontaktol a se všim všelijak lomcuj,je to ford,určitě ho přemluvíš..A taky mě napadlo,kdybys byl už hodně bezradnej,kókni na takovou tu kapsli s pojistkama u baterky a hlavně na pojistkovou skříň,někde tu je návod,vezmi lupu a důkladně zkontroluj všechny ty cínový bobečky


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 led 2008 00:44 
Jinač,ač pozdě,díky za tipy,bylo to opravdu baterkou,zdechla doslova tak náhle,že se to nezdálo


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 led 2008 12:36 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Sta: Sice díky za rady, ale už jsem všechno vyřešil. Bylo to opravdu tím MAFem. Pořádně jsem pročstil ten můj původní a s ním to jede zase parádně. Jinak baterku mám pořád stejnou a zatím se drží v pohodě i v těch mrzících co jsme tady zatím měli startovala v pohodě. Ta baterka je prostě na 1.8 slabá - asi tam někdo koupil to nejlevnější co bylo.

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 led 2008 22:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 čer 2007 13:54
Příspěvky: 248
Bydliště: Ostrava
baterka!!! je nabitá ale už nedrží. kup novou měl sem to samé

_________________
Focus 1.6 16V green 74kw seriovka
Fiesta 1.25 16V 55kw prodám díly stříbrná metla


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz