fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: blinkry
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2004 22:48 
Objevil se mi takový problémek. Někdy se mi stává (posledné dobou dost často), že mi přestávají blikat blinkry, jak to zapnu, tak to zpomaluje a někdy přeba i na 2., 3. přerušení zůstane svítit a nebliká, někdy se pomalu rozjede, pak je třeba dva dny klid a pak zase hned na první křižovatce odpadne. Je to velmi nepravidelné (a nepříjemné).
Žárovky jsou v pořádku, pojistky taky, a když to zapnu na výstražné, tak to jede normálně, takže ten přerušovač by měl být taky OK.
Snažil jsem se najít ten přerušovač (nebo relé nebo co je to) na schématech, ale nenašel jsem to.

Neměl by jste někdo radu, kde to nějak zkontrolovat? Bude to asi jen studeňák, ale nevím, kde ho hledat, kam se mrknout. Díky za pomoc.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2004 18:04 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Bude to na 80% ten přerušovač... zhruba tohle mi dělalo na sanitce Renault a po výměně přerušovače OK.

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2004 14:33 
Tak jo, mrknu na něj...ikdyž mi to poslední 2 dny neudělalo, dj.DEKL díky za radu, nevím ale proč když to jede na všechny 4 blinkry, tak jede normálně. Uvidíme co s tím bude...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2004 13:01 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Přerušovač na blinkrech funguje na principu bimetalu. Tedy 2 různé kovy vedle sebe a když přes to procházi proud, tak jeden kov se ohřeje rychleji a dojde k jeho deformaci a rozepnutí kontaktu. Po rozepnutí kontaktu proud neprochází a dojde k ochlazení, což vede k opětovnému sepnutí a pořád dokola. U tebe to vypadá na unavený materiál, když zapneš všechny 4 tak teče větší proud a funguje. Kdyby byl studeňák tak nesvítí nic.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2004 19:30 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Me to kdysi na starym aute delaly zarovky,nemely stejny vykon(Watt).Takze blikani v pravo blikalo rychlejc nez v levo(viz Standuv popis s odberem) a stacilo dat stejne predepsane zarovky.U me ale nedochazelo k vypadkum.Podle me je to spatnej prerusovac,nebo zaoxidovanej nejakej kontakt.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2004 21:07 
Doporučuji shlédnout můj soubor "Popis páček na světla" na http://www.fordfans.cz/new1/main.htm v sekci "Technic". Přerušovač je v podstatě součástí "parohů". V obvodu nemusí být hned "studeňák" (špatně zapájený kontakt nebo součástka), ale existuje i pouze špatný dotyk kontaktů. Tento špatný kontakt způsobí takzvaný přechodový odpor ("přechoďák"), tedy větší odpor a tím způsobí, že obvodem teče menší proud. Tím se míň zahřívá výše zmíněný bimetal a blinkry blikají pomaleji. Pokud fungují obě strany stejně blbě, je třeba prověřit trasu "zelené šipky" v mém schématu od "parohů" zpátky, přes relátka až k relé 26. Nepředpokládám chybu ve spínací skříňce. Pokud nebude chyba nalezena, může být ještě přímo v "paroží", kde může být přechoďák z různých důvodů. Od "paroží" směrem k žárovkám má cenu hledat při druhé možnosti a to je možnost ta, že každá strana bliká jinak. Kema píše, že výstražná funkce je OK. Tedy přerušovač by neměl bejt špatnej, ale . . .
Bimetal nepotřebuje ke své činnosti napájení, stačí mu pouze protékající proud aby fungoval. Do přerušovače v mém schématu označeném jako 41 však vede (+) i (-). Nikdy jsem to neměl rozebraný, takže nevim proč. Tuším tam nějakej obvůdek, kterej asi reaguje na zátěž. Usuzuji z toho, že kdyby to byl čistej bimetal pak by výstražný blikače blikly pouze krátce proti zapnuté jedné straně blinkrů. Při výstražných svítí zhruba 6 žárovek, ale při jedné straně zhruba 3 žárovky, tedy 2x větší proud, větší ohřev bimetalu, dřívější odpadnutí, ochlazení atd.
Proč to vlastně píšu? Pokud můžeš, prověř nejdřív ten přerušovač. Je zasunutej v "paroží".
Hodně úspěchů. Dej vědět jak si dopad. Opravdu mě to zajímá.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2004 23:12 
Pánové díky za postřehy, Honzo 2 já se na to schema samozřejmě díval, ale ač jsem vyučený slaboproudař (takže bych se v tom mohl vyznat) tak jsem se v tom schémtu trošku motal :? .
Autoelektrika je trošku něco jiného...třeba jak píšeš: "...je třeba prověřit trasu "zelené šipky" v mém schématu od "parohů" zpátky, přes relátka až k relé 26.". Předpokládám, že to myslíš na excel záložce "blinkry" a tam jsem relé 26 vůbec nenašel. :(
Každopádně zítra to vezu kamarádovi na výměnu zadních ložisek, tak jsem s ním domluvený, že se mi na to mrkne. Já jsem totiž klasický panelákový človíček, který na opravy nemá ani čas (věčně v práci) ani místo (žádná garáž). Ikdyž by mě to docela bavilo...
Určitě dám vědět, jak to dopadlo, snad bude porucha úspěšně nalezena a odstraněna. :roll:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 kvě 2004 20:22 
Sorry, pochopeno. R26 je označení přímo uvnitř krabičky toho relé. Toto relé má v kroužku označení 94 a hned pod nim je napsáno "Central electric box". S odstupem času zjišťuju některé nedostatky v souboru. Časem asi zkusim vytvořit dokonalejší verzi 2.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: závada odstraněna
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2004 22:41 
Tak závada byla úspěšně nalezena a odstraněna a to výměnou přerušujícího relátka (dj.DEKL měl jsi pravdu!). :) Nevěřil jsem tomu, ale po výměně funguje perfektně!
Jinak je to založeno na elekromagnetickém principu (ne bimetal), když jsem to mírným násilím rozdělal (klasická černá kostečka velikosti relátka se třema nožkama), tak je v tom plošňáček, na kterém je cívka s kondíkem a malým osminohým švábkem. To jenom pro zajímavost.

Tak už zase můžu v klidu na křižovatky... :lol:
Čus a díky za pomoc.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz