Doporučuji shlédnout můj soubor "Popis páček na světla" na
http://www.fordfans.cz/new1/main.htm v sekci "Technic". Přerušovač je v podstatě součástí "parohů". V obvodu nemusí být hned "studeňák" (špatně zapájený kontakt nebo součástka), ale existuje i pouze špatný dotyk kontaktů. Tento špatný kontakt způsobí takzvaný přechodový odpor ("přechoďák"), tedy větší odpor a tím způsobí, že obvodem teče menší proud. Tím se míň zahřívá výše zmíněný bimetal a blinkry blikají pomaleji. Pokud fungují obě strany stejně blbě, je třeba prověřit trasu "zelené šipky" v mém schématu od "parohů" zpátky, přes relátka až k relé 26. Nepředpokládám chybu ve spínací skříňce. Pokud nebude chyba nalezena, může být ještě přímo v "paroží", kde může být přechoďák z různých důvodů. Od "paroží" směrem k žárovkám má cenu hledat při druhé možnosti a to je možnost ta, že každá strana bliká jinak. Kema píše, že výstražná funkce je OK. Tedy přerušovač by neměl bejt špatnej, ale . . .
Bimetal nepotřebuje ke své činnosti napájení, stačí mu pouze protékající proud aby fungoval. Do přerušovače v mém schématu označeném jako 41 však vede (+) i (-). Nikdy jsem to neměl rozebraný, takže nevim proč. Tuším tam nějakej obvůdek, kterej asi reaguje na zátěž. Usuzuji z toho, že kdyby to byl čistej bimetal pak by výstražný blikače blikly pouze krátce proti zapnuté jedné straně blinkrů. Při výstražných svítí zhruba 6 žárovek, ale při jedné straně zhruba 3 žárovky, tedy 2x větší proud, větší ohřev bimetalu, dřívější odpadnutí, ochlazení atd.
Proč to vlastně píšu? Pokud můžeš, prověř nejdřív ten přerušovač. Je zasunutej v "paroží".
Hodně úspěchů. Dej vědět jak si dopad. Opravdu mě to zajímá.