TAK TO PŘESNĚ Z TESTY FUNGUJE Z NEJMENOVANÉHO MOTORISTICKÉHO ČASOPISU !!!!
O Testech pneuTESTY PNEUMATIK - ano či ne?!
Stále poměrně velká část motoristické veřejnosti klade při svém rozhodování jakou značku pneumatik zvolit pro svého plechového miláčka, jako hlavní a rozhodující argument výsledky testů renomovaných výrobců. Vypovídající schopnost renomovaných testů je poměrně dobrá, ale velice často je opomíjeno to, na jakém voze a za jakých klimatických a provozních podmínek byly příslušné testy prováděny.
Důležitým faktorem je samozřejmě i „zadavatel“ testů a jeho příslušnost k zemi, kde se testy konají. Velice problematické je také srovnávání posledních novinek pneu jedněch výrobců s poněkud „staršími“ dezény jiných. Pneumatiky většiny renomovaných výrobců jsou dnes natolik srovnatelné, že i rozdíly v příslušných testech jsou zanedbatelné!
Předkládáme Vám k posouzení náhodně vybraný test pneumatik „Pirelli“. Povšimněte si rozdílného hodnocení pneu s dezény P3000E a P6 při dodržení stejného rozměru i značky automobilu. Zde je klasický příklad, jak je hranice mezi hodnotícími kategoriemi malá. Konečné rozhodnutí, jak posuzovat objektivitu testů tedy zůstává na každém z nás.
NÁŠ NÁZOR NA TESTY.
Vycházejme z jedné prosté úvahy. Za všechno se musí platit, takže ani marketingové laboratoře (většinou privátní) neprovádí svoje zkoušky zdarma, jen tak pro zábavu. Každá z nich naúčtuje zadavatelům balík peněz. A teď otázka. Chce respondent za své vynaložené finance slyšet kritiku? Odpovězme si sami. Je taky pravda, že ne všem výrobcům se chce nosit kůži na trh. Dá se to pochopit, protože svoje produkty podrobily důkladným testům při vývoji i před vstupem na trh, proč tedy vydávat další peníze na další zkoušky?
Čas od času si v některé redakci řeknou, že zkusí otestovat pneumatiky několika výrobců. Málokdy ale žurnalisté uvádějí podrobnosti, které jsou podstatné a mají vliv na konečný výsledek. Např. kolik novinářů pneu testovalo. Vždyť co člověk, to originál a tudíž jinak pocitově nastavený motorista. Jeden může říkat, že guma XY je skvělá a má perfektní vlastnosti, zatímco druhý je absolutně nespokojen. Kdo z nich má nakonec pravdu a rozsoudí je? Šéfredaktor, nebo majitel periodika?
Pak je tu další hledisko, o kterém vím z osobní zkušenosti, že má obrovský vliv. Klient, který v nějakém časopise utrácí větší obnosy za inzerci, bývá velice často upřednostňován a vychvalován v různých hodnoceních. I tohle se ale dá pochopit. Přece si to “nezávislý časopis“ závislý na penězích inzerentů nerozhází u movitého a utrácejícího klienta.