fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 17 kvě 2024 05:29

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2010 09:31 
Offline
Nováček

Registrován: 05 led 2010 23:42
Příspěvky: 14
Zdravím. Mám problém s ložisky. Ložiska mi pořád hučí.

Auto jsem koupil před přesně dvouma rokama s tím, že ložiska jsou kdesi jaksi zalitý lepidlem nebo co a že až začnou hučet, že je mám nechat vyměnit. Tak jsem jezdil a bylo všechno ok, až asi po dvou měsících to začalo hučet. Tak jsem nechal vyměnit ložiska, ale po dalším měsíci to začalo zase hučet. Tak jsem šel k jinýmu mechanikovi, ten vyměnil ložiska a zas to za chvíli začalo hučet. Takhle se to chvíli opakovalo, až mechanik rozhodl vyměnit bubny. Nepomohlo to, zase to začalo hučet. Tak mi bylo řečeno, ať na vrakáči koupím celou zadní nápravu i s bubny a ložisky. Tak jsem to tak udělal, mechanik to vyměnil a říkal, že ložiska nechá stará a až začnou hučet, tak je vyměníme. Po nějaké době to zas začalo hučet, tak mechanik vyměnil to jedno hučící za nějaké (tentokrát ještě dražší a kvalitnější) nové ložisko a opět říkal, že to druhé staré tam zatím nechá a když začne hučet, tak ho vyměníme později. Tento stav vypadal, že už to bude ok. Ložiska sice začala trochu hučet, ale nebylo to tak hrozný jako dřív a ani se to moc nezhoršovalo. Takže jsem s tímto odjezdil asi čtyři měsíce přes zimu a teď na jaře se rozhodl nechat vyměnit i to druhý ložisko, že už to teda bude snad jako navždy úplně ok. Ložisko jsem tedy vyměnil před týdnem ale nyní po týdnu to hučí ještě víc než před výměnou.

Už nevím co s tím. Mechanik říkal, že jestli to bude zas hučet, že už ani nemám chodit, že už neví co s tím, protože vyměnil co se dalo.

Za ty dva roky co auto mám jsem s ložiskama byl na výměně tak sedmkrát. O penězích co to stálo nemluvě.

Nemá někdo nějakou podobnou zkušenost nebo radu co s tím? A nebo není nějaký mechanik z okolí Brna co by tušil co s tím? :-) ... Na nový auto prachy nemám a nic neřešící výměny ložisek mě už taky pěkně štvou... Takže bych docela rád to už nějak (a levně) konečně vyřešil.

Nějaké zkušenosti a nápady? :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2010 15:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2008 13:49
Příspěvky: 266
Bydliště: slovensko
Naozaj veris tomu mechanikovi?Stal si pri nom,
ked tam daval NOVE loziska?Co to este robi
okrem hucania,kolesa nepribrzduje?A co znamena zalepene lepidlom?

_________________
1,6 16V L1H MK7
Fusion FXJA-motoricky a zinkom pokrok,ale posed za volantom má MK VII lepší
/Escort CVH MK VII 1998 už minulosť/,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2010 17:34 
Offline
Nováček

Registrován: 05 led 2010 23:42
Příspěvky: 14
Jo, mechanikovi docela věřím. Působí jako opravdu seriozní člověk a vše ostatní od něj je v pořádku. Chodí k němu s autem i kamarádka, taky si nestěžuje (ona mi jej doporučila). Navíc první dvě výměny prováděl jiný (předchozí) technik a taky se to opakovalo.

S tím lepidlem vůbec nevím jak to mám chápat. Když jsem to auto kupoval, tak mi ten pán říkal, že jeho technik nějak zalepil ložiska nějakým lepidlem nebo co, právě aby to nehučelo. A že až to začne hučet, tak je potřeba tam něco vyměnit a bude to stát cca 5tis. Ale víc o tom nevím. Ten chlápek se v autech taky moc nevyznal, takže mi prostě jen v nárysech sdělil, co pochopil od svého technika. Nevím no.

S ničím jiným problém nemám. Brzdí to dobře. Nefunguje teda ruční brzda, ale ta přestala fungovat až nedávno. Předtím byla ok.
Jen mi někdy trochu příjde, že když jedu autem do levé zatáčky, tak to hučí o trošičku méně. Ale nevím zda to tak je a souvisí to a nebo je to jen zdání. Jinak mě nenapadá absolutně nic v souvislosti s podvozkem, s čím by byl problém.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2010 21:18 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 bře 2009 08:46
Příspěvky: 1524
Bydliště: Jihlava
s ložiskama jsem si taky užil, nakonec jsem sehnal stary těhlice i s nábojem a je už snad pokoj....

_________________
"93 BMW E36 320i
"91 BMW E34 525i
"90 Ford Fiesta XR2i 1.6 EFi - ex
"91 Ford Fiesta CLX 1.3 CFi - ex


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2010 22:17 
Offline
Nováček

Registrován: 05 led 2010 23:42
Příspěvky: 14
Co jsou těhlice? :-) ... A vypadá to, že je to teda ok? :-) ... A měl jsi podobný problém, takže by to mohlo pomoci i mě? :-)

Jinak jsem si vzpoměl ještě na jednu věc s podvozkem, ale asi s ložiskama souviset nebude. I když napadla mě kdysi myšlenka, jestli není něco špatně s geometrií a to pak nějak ty ložiska nepáčí nebo něco, nevím... Ale v zimě mi přijde, že mi na sněhu plave zadek víc, než by měl. Teda aspoň oproti tomu favoritovi co jsem měl předtím mi to tak přijde. Jezdím teda dost opatrně a pomalu, ale stejně se mi už parkrát při sebemenší nerovnosti stalo, že jsem málem skončil mimo silnic. Jednou mi to trochu ujíždělo i na úplně rovný ale namrzlý silnici, kde ostatní jezdili o dost rychleji než já.
Ale těžko říct, nejezdím zas tolik, abych mohl srovnávat auta nebo dělat závěry co je a co není normální.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2010 22:26 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
Těhlice+výměna ložiska je tady- viewtopic.php?f=66&t=28869&start=0
fiesta to má +-stejné :smt006

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2010 20:11 
Offline
Nováček

Registrován: 05 led 2010 23:42
Příspěvky: 14
Díky za odkaz, zkusím se s tím nějak poprat ... třeba to fakt pomůže :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2010 15:06 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 25 črc 2009 15:30
Příspěvky: 17
Bydliště: Ostrava
Nevím jestli to pomůže, na autě mi přes zimu začalo hučet zadní ložisko, nechal jsem o tak že to vyměním až na jaře. Minulý týden se při brždění ozvala rána a pedál se propadl až na podlahu. Mechanik zjistil že mi tekl váleček, a brzdová kapalina rozpustila lepidlo a utrhlo se mi zadní obložení. Po opravě a ujetí cca 200 km, přestalo ložisko hučet. Vysvětluji si to tak že kapalina prosakovala i na ložisko a ředila mazivo v něm a proto hučelo.

_________________
Ford Escort "Anry" 1.6 16v Zetec Mk VII, r.v. 1995.
F metle, f benzínu, f látce, na hlínách, s šíbrem a flašinetama, bez klimošky:-)
Po zimě i f korozi:-((


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 23 čer 2010 08:55 
Offline
Nováček

Registrován: 25 kvě 2010 21:10
Příspěvky: 17
Bydliště: vychod SR
mozno sa to tu niekde spominalo ale nenasiel som konkretne svoj problem ako v celku. stalo sa mi toto: pocas povodne som bol nuteny trochu viac si omocit podvozok na escu. po tomto vylete cez vodu sa mi rozhucalo cele auto od podvozka, najprv som si myslel ze loziska ale.. huci to rovnomerne ako startujuce lietadlo od cca 20km vyssie. bez zmeny zvuku pri zmene smeru jazdy, vyskusane ine pneu a detto, takze som tipoval loziska, lenze akonahle zatazim zadok auta cca 100kg prestane hucat a pocujem akurat slabe hucanie spredu (to moze aj pneu aj loziska) ale bez zataze huci cele auto, spotreba vyletela o dobre 3,5 litra viac, napadlo ma ci to nieco nema spolocne z brzdami kedze kolesa su ovela teplejsie nez byva zvykom. ale akonahle som dvihol auto pozrel brzdy kolesa sli lahko a nedrelo nikde nic. nemohla ist do skratu pripadne navlhnut nejaka cast elektroniky?
dik za kazdu odpoved

_________________
Ford Escort Kombi 1.8 16V Zetec Ghia 1996
Ford Escort Kombi 1.6 16V Zetec 1997
Suzuki Swift 1.3 Gti 1994 mazlíček


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 24 čer 2010 14:46 
Offline
Nováček

Registrován: 05 led 2010 23:42
Příspěvky: 14
Taky zajímavý problém ... :-)

No, já před dvěma týdny opět nechal vyměnit buben i s ložisky a vnitřkem. Ten čep ve vnitř (nebo jak se to jmenuje) na kterým drží ty ložiska byl nějakej nehladkej, tak to prý mohlo být problémem. Nicméně technik (už asi třetí v pořadí) mi dal nejlepší ložiska co měl a dal to tam komplet i s těmi bubny. Oprava stála o dvakrát tolik co minule u jiného technika, ale zatím se zdá, že by to mohlo být dobrý a že to snad chvíli vydrží.
Taky mi říkal, že podobný problém jednou měli, když to zadní kolo bylo trochu naražení. Okem nebylo nic vidět, ale po měření zjistili, že je ve vnitř něco o setinku milimetru uhnutýho a už s tím byly problémy...

Tak jsem zvědav, zda to už budu mít ok, nebo to zas někdy přijde a bude zas hučet...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 28 čer 2010 14:43 
Offline
Nováček

Registrován: 25 kvě 2010 21:10
Příspěvky: 17
Bydliště: vychod SR
viewtopic.php?f=15&t=13680&view=next

taze moja skusenost, 250-270 na zadne loziska hoc nove znamena istu smrt, koleso sa ledva toci a loziska hoc namazane sa prekrasne zakalia a skoncia. tak to urobil predchadzajuci majitel a nove loziska posli do smutku. kolesa som utiahol ako na starej skodovke (kdo si pamata) a je to ok. + vymena oleja v prevodovke (ten povodny skor pripominal aj vonou aj konzistenciou kofolu.)
brzdy precistene, spoje kabelaze na abs skontrolovane a auticko sa znormalnilo aj do spotreby.

_________________
Ford Escort Kombi 1.8 16V Zetec Ghia 1996
Ford Escort Kombi 1.6 16V Zetec 1997
Suzuki Swift 1.3 Gti 1994 mazlíček


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 07 led 2011 20:36 
Offline
Nováček

Registrován: 08 zář 2009 11:28
Příspěvky: 33
Bydliště: Rousínov
ahoj, ja mam stejny problem s lozisky jako ty. cca po 3.000 kilometrech zacnou loziska hucet. V Brne jezdim do servisu Čoupek a syn do Komina a jsem spokojeny. Loziska jsme menili uz po treti. Leve jsem menil jen jednou za dva roky. prave budu menit po treti nekdy pristi tyden. Ale prave pri minule navsteve mi rekl, ze uz jednu zkusenost s Escem ma a museli menit nejake osy, na kterych jsou loziska navleceny na obou stranach. Pak uz byl pokoj.

Tak doufam, ze i me to pomuze. Dam vedet.

_________________
Ford Escort Village 1.8 TD 1998 combi. 2X el. okna predni, 2x airbag, manualni klima. Dovoz ITA.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 23 úno 2011 22:02 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2008 12:03
Příspěvky: 1189
Bydliště: Hořovice okr.Beroun
mne pride ze ty zadni loziska sou dost poddimenzovane,ze vydrzi pulku toho co loziska na tezkem predku.

_________________
Ford fiesta ST 150
Ford escort XR3i cabrio 96kw r.v.1993,hudba 8 repro 2000 watu.
Už ji nemám,šla do světa:Ford fiesta 5D 1.3i duratec 51kw r.v. 2005,hudba 5repro 700 watu.
Bejvávalo:Ford orion 1.8D Ghia r.v.1992.-R.I.P.16.9.2013 odvezen po vlastni ose na vrakáč,:o( sbohem starý brachu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 24 úno 2011 00:35 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
Není ložisko jako ložisko.Některé druhovýroby používají dvě řady kuliček,jiné dvě řady válečků(SKF).Je jasné,že kuličkové ložisko tolik nevydrží. :smt006

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 25 úno 2011 11:10 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Fakt jste někdo viděli na zadek kuličková ložiska? To se nedivím, že odcházejí. Tam musí být kuželíková, protože jedině ty dokáží odolávat radiálnímu i axiálnímu tlaku. Kuličkové ložisko je konstruováno na radiální tlak. Pokud ti odejde ložisko SKF dříve než po 50tkm, tak je buď chyba v montáži a nebo špatný trn na nápravě. Pokud ti odejde ložisko ČínskáBlátovka za 3tkm, tak mu poděkuj, že vydrželo tolik ;-)

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 26 úno 2011 20:00 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2008 12:03
Příspěvky: 1189
Bydliště: Hořovice okr.Beroun
mne to SKF vydrzelo asi 70 tisic km.jedna strana druha ma uz 85 tisic a zatim nehuci.

_________________
Ford fiesta ST 150
Ford escort XR3i cabrio 96kw r.v.1993,hudba 8 repro 2000 watu.
Už ji nemám,šla do světa:Ford fiesta 5D 1.3i duratec 51kw r.v. 2005,hudba 5repro 700 watu.
Bejvávalo:Ford orion 1.8D Ghia r.v.1992.-R.I.P.16.9.2013 odvezen po vlastni ose na vrakáč,:o( sbohem starý brachu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 26 úno 2011 20:59 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
Já na Fofu měnil PZ.Dal jsem tam nějaké německé Miele či tak nějak.Začlo po roce hučet a po jeho destrukci při demontáži tam byly 2 řady kuliček :roll: .Teď tam šlo SKF a snad vydrží trochu dýl :wink:

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 26 úno 2011 21:41 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 led 2007 17:36
Příspěvky: 2473
Bydliště: Ostrava Poruba
a to skf je taky dvouřadé kuličkové stejně jako na předním kole akorát menší nevím proč tam nedavájí kuželíkové jako na escu

_________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci 103kw 2012
ex Ford Escort 1.6 16v upgrade na 1.8 85kw Ghia 1997 čistokrevnej něměc tmavě zelená metla všechno v elektrice zachovalej prostě krasavec. Nově dálkáč RJ CZ KEY vystřelovací klíč
4x okna v elektrice
4x kotoučové brzdy včetně ABS
http://fotoalba.cz/alba/Escort1.6/1005144.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 08 čer 2011 11:27 
Offline
Nováček

Registrován: 08 zář 2009 11:28
Příspěvky: 33
Bydliště: Rousínov
EwanS50 píše:
Pokud ti odejde ložisko SKF dříve než po 50tkm, tak je buď chyba v montáži a nebo špatný trn na nápravě. Pokud ti odejde ložisko ČínskáBlátovka za 3tkm, tak mu poděkuj, že vydrželo tolik ;-)


tak jsem menil az jsem vymenil :-D vubec netusim jake loziska to byly a ani jsem je nevidel takze asi muzu cinskym kamaradum podekovat za krasnych 3*3000 km, kdy to vydrzeli. Trny jsem menil a dostal asi stejny typ lozisek a vydrz stejna.

Ted mam vymene trny vcetne SKF lozisek a uvidime. najeto zatim cca 1000 km. Pokud budou delat to stejne, zkusim jeste jine bubny.

_________________
Ford Escort Village 1.8 TD 1998 combi. 2X el. okna predni, 2x airbag, manualni klima. Dovoz ITA.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nekonečně problematická ložiska
PříspěvekNapsal: 20 zář 2011 22:29 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2008 12:03
Příspěvky: 1189
Bydliště: Hořovice okr.Beroun
Tak mne odeslo predni lozisko skf menil sem vsechny 4 preventivne nejdriv zadni a ted predni ani se neobtezovalo hucet hnet se rozlitlo,naboj vuli centimetr musel sem s tim ujet 200 km,pekne to tam piskalo,spis teda kotouc kterej to drzel,pri 140 km rychlosti to ztichlo.melo najeto tak 90 tisic km.

_________________
Ford fiesta ST 150
Ford escort XR3i cabrio 96kw r.v.1993,hudba 8 repro 2000 watu.
Už ji nemám,šla do světa:Ford fiesta 5D 1.3i duratec 51kw r.v. 2005,hudba 5repro 700 watu.
Bejvávalo:Ford orion 1.8D Ghia r.v.1992.-R.I.P.16.9.2013 odvezen po vlastni ose na vrakáč,:o( sbohem starý brachu.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz