fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 15 kvě 2024 20:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Unik olej
PříspěvekNapsal: 11 bře 2007 18:13 
Offline
Forďák

Registrován: 04 bře 2007 21:08
Příspěvky: 86
Bydliště: Plzeň
Mám takový menší problém teda on je o něco větší jak se to vezme. Nikde mi uniká značná část oleja nemůžu na to přijít kde. Mam starýho Ford Escort 89. Ale když sem otevřel karburátor jak je vzducový filt tak tam trochu oleje bylo což je dost divný. Nemůžete mi nikdo poradit nebaví mi každej měsíc kupovat novej olej

_________________
Ford Escort 1.8, 115PS, r.v 98, Benzín, tmavě modrá metalíza,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 bře 2007 20:55 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Jako lajk bych řekl, že jsou špatné pístní kroužky a olej se Ti spaluje. Nečoudí Ti nějak víc auto???

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 bře 2007 23:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 čer 2006 21:30
Příspěvky: 290
můžou bejt taky špatný gufera u ventilů

_________________
Escort MKIV 1.4 s Webrem - sešrotován
Probe 2.5 GT US version,_ Probe 2.2 GT plná palba _ Probe 2.2 Lx automat v digitálu
Transit 2.5D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2007 14:47 
Offline
Forďák

Registrován: 04 bře 2007 21:08
Příspěvky: 86
Bydliště: Plzeň
Jimmy píše:
Jako lajk bych řekl, že jsou špatné pístní kroužky a olej se Ti spaluje. Nečoudí Ti nějak víc auto???


No čoudí to trochu víc asi než normál auto. No zkusim si stím nějak pohrát uvidíme co z toho vyleze. :D

_________________
Ford Escort 1.8, 115PS, r.v 98, Benzín, tmavě modrá metalíza,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2007 14:48 
Offline
Forďák

Registrován: 04 bře 2007 21:08
Příspěvky: 86
Bydliště: Plzeň
Mac Háček píše:
můžou bejt taky špatný gufera u ventilů


Gufera gufera něco mi to říká ale.....

_________________
Ford Escort 1.8, 115PS, r.v 98, Benzín, tmavě modrá metalíza,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2007 15:40 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 09:38
Příspěvky: 446
Bydliště: Krupka - Soběchleby
Pokud to teče okolo ventilů ,je modro po nastartování když auto déle stojí.
Když je smrad a modro hlavně po přidání plynu,jde to odspodu kolem kroužků.

_________________
Escort 1,3 MkIII - Tuzex - koupím interier a chrom.lišty oken,r.v.83 "PEPEK"
Escort XR3i Cabrio MkIV - originál a tak i zůstane ,motor L4B KE-Jet ,vše v elektrice i střecha - komplet po GO - 2 roky práce "LUĎA"
Škoda Octavia 1963,Škoda 100
http://www.fordfans.cz/galerie/index.php?cat=10127


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2007 20:09 
Offline
Forďák

Registrován: 04 bře 2007 21:08
Příspěvky: 86
Bydliště: Plzeň
jj to asi bude ono smrad to je docela pořádně, no jediný čeho sem si všiml že je modrý je obloha :-D Ne dělam si srandu ale kouří to trochu víc nž by to mělo. Ale nevim jestli je to modrej kouř to fakt zatím nevim příště se kouknu ale podle mě to bude jak říkáš

_________________
Ford Escort 1.8, 115PS, r.v 98, Benzín, tmavě modrá metalíza,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2007 20:49 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Takže to vypadá jak jsem psal. Spaluje se Ti olej, tzn. že špatně "stírají" pístní kroužky.

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 bře 2007 09:48 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
to Mike.Czech

Ten kouř nesmí být bílý; oblaka bílého kouře za chladného rána jsou úplně normálním jevem i u naprosto zdravého auta. Souvisí to s kondenzováním vody v dlouhém výfuku...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 led 2008 18:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 srp 2007 09:54
Příspěvky: 54
Bydliště: Broumov
Tak v tom případě mě to musí olej téct jinde, protože žádný kouř ani smrad z výfuku nepozoruji. Měsíčně těch 1600km najezdím a tak ten +-litr tam tak měsíčně doleju (vypočítáno z počtu najetých km a počtem l oleje, protože to delejvám ve větších množstvích. Jednou na tyčce není olej skoro žádnej, když na to kouknu po vychladnutí po jízdě, tak tam zase je). A je fakt, že občas pod motorem najdu na zemi malou loužičku.

_________________
Aktuální: Fiat Punto 60 SX Cult, r.v. 1998, 5dv, černá metla
První žihadlo: Ford Fiesta 1.1c, 37kW, 5dv, r.v. 1990 - prodané


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 led 2008 19:12 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
No to že se díváš na tyčku hned po jízdě je taky nesmysl - musš počkat až Ti olej steče dolů ze všech součástí. A pokud najdeš loužičky oleje pod autem, tak Ti to někde netěsí a musíš najít kde. Může být třeba jen povolený olejový filtr. Pořádně se podívej pod auto - bude to asi nějaké těsnění.

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 led 2008 21:17 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 srp 2007 09:54
Příspěvky: 54
Bydliště: Broumov
Sem neřekl rovnou po jízdě. Přijedu odpoledne, kouknu se večer a něco tam je, ale ráno to defacto nic neukáže.
Každopádně to bude chtít zkouknout kde přesně to teče.

_________________
Aktuální: Fiat Punto 60 SX Cult, r.v. 1998, 5dv, černá metla
První žihadlo: Ford Fiesta 1.1c, 37kW, 5dv, r.v. 1990 - prodané


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 led 2008 18:39 
Offline
Forďák

Registrován: 04 bře 2007 21:08
Příspěvky: 86
Bydliště: Plzeň
Buchtič tak to máme stejný problem. Mě se to taky stáva. Ale zjistil sem že se mi olej dostává do vzduchového filtru. A když stojím z kopce tak mi to docela tam mam taky louži ale né malou.

_________________
Ford Escort 1.8, 115PS, r.v 98, Benzín, tmavě modrá metalíza,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2008 23:03 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2005 07:09
Příspěvky: 137
Bydliště: Vyškov
Mike.Czech píše:
Buchtič tak to máme stejný problem. Mě se to taky stáva. Ale zjistil sem že se mi olej dostává do vzduchového filtru. A když stojím z kopce tak mi to docela tam taky louži ale né malou.


Tak já měl stejný problém jako Vy.... Unikal mi olej tak 3/4 litru na 1000km a nemohl jsem přijít na to kde. Autoopravář mi poradil silikonovou směs do motoru ať se utěsní případné nerovnosti a netěsnosti v motoru. Po nalití směsy se motor velice ztišil a byl o malinko pružnější. nicméně olej unikal dále. Dal jsem auto do serviu a tam zjistili, že jsou vadné pístní kroužky. To znamená (alespoň jestli jsem to pochopil správně), že olej uniká přes nalévací víčko. Pokud je auto zaparkované např. z kopce tak olej vždycky rychle ztéká a vytváří loužičku pod autem. Pokud máte ten stejný problém, měli by jste mít na kovovém bloku motoru známky oleje. Tj jak je nalévací víčko tak kolem něj a taky v tom žlábku jak jsou šrouby, které drží horní část motoru. Já měl taky od oleje tu část mezi poslední svíčkou a servem (tu část na motoru). Doufám, že jsem to napsal aby jste mě pochopili. Jinak opava by mne stála dost peněz okolo (20.000,-), takže bude Mondeo.

_________________
ford


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2008 06:22 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Vadné pístní kroužky znamená (krom toho, že špatně utěsňují spalovací prostor a tím snižují kompresi), že kroužky špatně stírají olej ze stěn válce a ten se pak spaluje. Cena opravy odpovídá. Ale v tomhle případě je lepší koupit na vrakáči jiný motor. Oprava totiž může být riskantní záležitostí. Pokud ty kroužky už jsou poškozené déle, můžou být už poškrábané stěny válce, což znamená nové vložky nebo výbrus.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2008 09:50 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2005 07:09
Příspěvky: 137
Bydliště: Vyškov
George V. píše:
Vadné pístní kroužky znamená (krom toho, že špatně utěsňují spalovací prostor a tím snižují kompresi), že kroužky špatně stírají olej ze stěn válce a ten se pak spaluje. Cena opravy odpovídá. Ale v tomhle případě je lepší koupit na vrakáči jiný motor. Oprava totiž může být riskantní záležitostí. Pokud ty kroužky už jsou poškozené déle, můžou být už poškrábané stěny válce, což znamená nové vložky nebo výbrus.


V těhlevěcech se moc nevyznám, ale není třeba možné, že by olej, který nezteče dolů, tak ho píst vinese nahoru a ten může následně vytékat????

_________________
ford


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2008 10:05 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
To ne, takový olej se výhradně spaluje, a proto ten úbytek... Kdyby ten úbytek byl jenom těma netěsnostma, tak by oprava nestála 20000,-

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 čer 2008 21:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2005 07:09
Příspěvky: 137
Bydliště: Vyškov
Ještě bych měl jeden dotaz. A to je: jestli ty vadné pístní kroužky mají nějaký vliv na opotřebení, nebo dokonce poškození motoru. I když budu dolévat olej a udržovat rysku.

_________________
ford


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 čer 2008 01:10 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2007 13:42
Příspěvky: 768
Bydliště: Žerotice
Pokud to auto neplánuješ mít jen měsíc tak se ti oprava vyplatí,vyjde to levněji než dolejvat olej

_________________
Ford Escort MKVI 1.6 16V 66kw,r.v. 07/93, servo,2xairbag,2x el. zrcátka,RS packet, ALU 14"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 čer 2008 19:50 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
To davka:

Dost výrazně. Stěny válce jsou z výroby opatřeny speciální jemnou drážkovou strukturou. Technologii, kterou se to provádí, se říká honování. Jejím úkolem je udržovat při provozu motoru na stěnách válce olejový film. Bezvadné pístní kroužky jsou pružné, mají volný pohyb kolem pístu a mají za úkol jednak utěsňovat válec a jednak udržovat pohyb pístu přesně středem válce. Pokud pístní kroužky pružnost ztratí (třeba tím že se "zalepí" karbonem), má píst tendenci stěny válce brousit, čímž zanikají i stopy honování. Pokud bys jezdil s vadnými kroužky delší dobu, pak by nepomohla ani jejich výměna. Motor by totiž olej žral i nadále a navíc by se i nové kroužky po čase opět zalepily karbonem. Někteří odborníci (např. p. Čech ze Škoda Tech Webu, či jak se to jmenuje..)dokonce doporučují neprovádět jenom čistou výměnu kroužků, ale rovnou provést i výbrus.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz