Hmmm, v té záplavě "jak oturbit 1.4, nejde mi ventilátor, jaký olej" a podobných "prasklá-deska" dotazů, konečně něco zajímavého...
Asi takhle. Jak na lambdu sis asi zjistil, početl, pro sichr se koukni sem:
http://www.fordfans.cz/technics/O2%20Se ... ostika.php
Ale z tvého dotazu čuju, že to znáš. K věci.
Tzv. lambda sonda, alias HEGO je principielně chemočlánek, čili zdroj elektrického napětí, jehož velikost je úměrná obsahu kyslíku - v našem případě ve výfukových plynech.
Takže řídící jednotka sleduje napětí generované lambdou a podle toho upravuje složení směsi (moc kyslíku = chudá směs - přidáme palivo - málo kyslíku = bohatá směs - uberem palivo... a furt tak dokola, to cyklování je tam správně kvůli vyhřívání katalyzátoru, ekologická vyfikundace)
Čiližto to cyklování tě nemusí zajímat, pro tvoje pokusy ti stačí k ladění i nějaký obyčejnější multimetr (on ten indikátor není vlastně nic jiného, než jednoduchý optický voltmetr, jen má velikou hodnotu kohm/V, aby neovlivňoval naměřenou hodnotu a nezkresloval údaje pro EEC, což tobě může být fuma šuk,protože nic takového tam nemáš
).
Lambdu můžeš použít libovolnou, stejně ty údaje jsou pro tebe víceméně orientační, jsou jedno-, dvou-, tří- i čtyřvývodové.
Každá má svoje, jednovývodová je nejjednodušší, dává napětí na drátě proti kostře. Úskalí - kostra, to je zřejmé.
Dvouvývodová - pro tebe asi nejideálnější, měřit napětí mezi dvěma dráty, trivilaitka.
Vícevývodové jsou vylepšené o vlastní předehřev, buď mají společnou kostru, nebo ne - pak mají tři nebo čtyři dráty - zde je velmi nutné dávat pozor na zpojení předehřevu, jak si 12V přivedeš na signální fousy, tak to můžeš rovnou zahodit.
Předehřívaná lambda sonda má výhodu v tom, že ti začne ukazovat hodnoty podstatně dříve - to jsem zapoměl zmínit na začátku, studená nic neukazuje, ale musíš ji zapojit ten předehřev. Ona by chodila i bez něj, ale jen, kdybys dával mašině kotel, na volnoběh ti zase vychladne a máš po legraci.
Takže být tebou si seženu nějakou uni lambdu se dvěma drátama - nebo se čtyřma, pokud si chceš hrát i s předehřevem, vedle tachometru si přidrátuj nějaký voltmetr, lepší by byl ručkový (mrknu a vidím, nemusím "číst" čísla), ale sehnat takový, který by zvládl provoz na našich silnicích by asi byl problém. Natáhni si do něj ty dva dráty z lambdy a je to, můžeš ladit za provozu.