Tak oleje bych neřešil. Ford formula E je jak do benzínu, tak do dieselů a za stejnou cenu a tak je to s většinou olejů. Vyjíždět nádrž do minima může jen ocas. Kdo by to dělal když má všechny kolečka v hlavě na správnym místě. Kdo by chtěl sbírat bordel z nádrže. Takže stejný u obou motorizací, víc tim trpí katík. A je jasný že když oboum motorizacím zatopíš pod kotlem, nikdy nebude mít ropák stejnou spotřebu jako benál. Vždy je menší
Běžnej servis a ceny dílů na obě motorizace bych taky neřešil. Že je baterka dražší na ropáka, než na benzín? Ano svatá pravda, ale kolikrát za život auta jí kupuješ? Tlumiče, výfuky, brzdy, čepy, ložiska atd.??? Všechny ceny stejný, nebo jen min. rozdíl
Co bych řešil je takovej servis jako je oprava turba, nebo čerpadla, nebo vstřiků....pak to u ropáků leze do peněz.
U starších aut je to riziko, se kterym se musí počítat a pro to kdo se bojí, nesmí do lesa (do ropy). U nás v rodině sedláme 5 ropáků, ve směs starších a nikdy nikdo neměl s čerpadlem, nebo turbem problem. Ale zato jsme ušetřily desetitísice za naftu. Takže jedno čerpadlo by bylo jen pro zasmátí.
Na druhou stranu si s naftou nikdy neužiješ to co s nadupanym benálem, ta ochota se vytáčet, je super.
Prostě každýmu vyhovuje něco jinýho.