fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 207 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2004 07:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To Deekay, nejspíš už ventil nefunguje jako nový, nechodí úplně plynule a má určitou hysterezi.
To Petrs, Recirkulaci spalin jsem na motoru nenašel a myslím že tam není. Jak píšeš ta plechovka pod výfukovým parožím je na odvětrání klikové skříně. Nevím na jaké schéma el. jsi se díval. Já mám jen to od Etzolda, které je ke stažení také na forfans, myslím že má název "řízení motoru 1.8 DOHC" Tam je ale jiné značení než uvádíš. Volnoběžný ventil je označen C 1650 a je v poli D6. Zkus se podívat na toto schéma a najít tam ventil o kterém píšeš.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2004 08:04 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2004 18:59
Příspěvky: 57
Bydliště: Karlovarsky
Tak tom schematu co pises je to ventil C-1603 v poli E3, vubec nevim kde je...
Uz jsem ze zoufalstvi zkousel vymenit i lambdu(pujcenou), ale nic.

_________________
Fusion 1,4 TDCI , 2002



driv: Esco 1,6 CLX , 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2004 08:22 
Tak mě to na mém Zetecu 1.6 16V taky vyblinkává 552, jak už jsem psal jinde. Volnoběžnej ventil má 12 ohmů a napětí na něho jde, takže problém bude asi jinde. Problém s volnoběhem jsem řešil před léty. Na křižovatkách to občas chcípalo, hlavně v zimě. Podle chytré knihy jsem zkusil vytáhnout při volnoběhu konektor od volnoběžného ventilu a motor okamžitě chcípnul (což by údajně nemělo). Tak jsem na šroubek dorazu plynu našrouboval matičku (on je tam teda orig. červík, ale zakáplej barvou) a při odpojeném vol. ventilu jsem ji nastavil tak, aby otáčky byly tak kolem 700 (v podstatě to asi funguje tak, že škrtící klapka je stále lehce otevřená) . Po připojení vol. vent. otačky vylezou na asi 950 což je OK. Od té doby (3 roky) mě to nechcíplo za jízdy ani jednou :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2004 10:41 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To petrs, tn sací ventil je umístěný za pravým světlometem. Vedou k němu 2 gumové hadičky a leží na krabici s aktivním uhlím. Když je nefunkční tak motor zhasíná. Nevím jestli řešíš problém jen s tím , že to vyblikává ten kód 552, nebo jestli ti motor zhasíná, čí kolísají otáčky na volný chod.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2004 13:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2004 18:59
Příspěvky: 57
Bydliště: Karlovarsky
To Standa:Ten ventil na nádobce s uhlím je podle me Magneticky ventil EVAP(pole D7)...?
Jinak motor se chova asi jak pise pred tebou.Studenej na krizovatce zhasina(v zime,ted OK) a teplej pri vyrazeni za jizdy drzi cca 1200ot, po zastaveni spadnou na 850.

_________________
Fusion 1,4 TDCI , 2002



driv: Esco 1,6 CLX , 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2004 07:24 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To Petrs: To že motor drží za jízdy zvýšené volnoběžné otáčky je v pořádku, má to tak být. Když po zastavení klesnou na 850 tak problém nehledej. Jestli ovšem studený zhasíná, tak to může být ten odvětrávací ventil ( myslím že na schématu je to ten sací), nebo také zdvihátka motoru. Jestli by to dělala zdvihátka, tak by také studený motror šel špatně do otáček a měl by snahu se ve vyšších otáčkách nad 3000 dusit.(jen studený) Také by po nastartování, studený motor nevydrží na volný chod déle než minutu. Když se motor zahřeje tak už bez problému.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2004 09:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2004 18:59
Příspěvky: 57
Bydliště: Karlovarsky
Tak jsem se poradne podival na ten ventil u ty nadobky s uhlim.Napeti na voltmetru bylo dobry,ale ventil to nesepne-byla spatna kostra.Tak jsem to uzemnil hned za konektorem a uz otvira(doufam, ze to takhle nevadi). Jak se bude chovat volnobeh jsem nemel cas poradne vyzkouset ani diagnostiku jsem znovu zatim nedelal.
Pisou, ze po odpojeni baterie se vymaze nastaveni volnobehu(krome jineho).Je nejaka doba, jak dlouho ma byt odpojena nebo staci odpojit a hned pripojit?Jakej mate postup pri uceni hodnot ridici jednotky?

_________________
Fusion 1,4 TDCI , 2002



driv: Esco 1,6 CLX , 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2004 16:58 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
J8 odpojuji na cca 10 - 15 minut (jistota je jistota) a pokud si to dodbře pamatuju : nastartovat a nechat ohřát na provozní teplotu, pak přidat na 1500 ot/min po dobu 2 minut, sundat nohu z plynu, nechat na volnobeh a po chvíli projet různou rychlostí v různých otáčkách aspon 8Km.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 kvě 2004 18:27 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2004 18:59
Příspěvky: 57
Bydliště: Karlovarsky
Zpatky na stromy :wink: Tu kostru jsem zase z toho EVAP ventilu sundal, proptoze diagnostika mi prihodila dalsi chybu(565-Canister Purge Circuit Failure).Koukl jsem trochu lip do schematu a je mi to jasny proc-ridici jednotka tyhle veci ovlada "ukostrovanim" a tim,ze jsem to dal na "tvrdo"byl trvale otevreny.Kazdopadne je jasny,ze trvale otevreny neni a pri stani(na volnobehu) je urcite zavreny.
Uz podle toho kodu si myslim,ze to za svetlem je EVAP ventil,ale ten saci...Kdyz ho najdete dejte vedet.

_________________
Fusion 1,4 TDCI , 2002



driv: Esco 1,6 CLX , 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2004 07:41 
Tak jsem asi odhalil "záhadu 552". Způsoboval ji asi ventil přisávání spalin do sání. Je nacvaknutý (Es.r.v.93) na levé straně mezi tlumičem a nadobkou ostřikovače a vedou k němu dvě hadičky a jeden el. kabel. Jeho cívka vykazuje zkrat, takže bude asi špatnej. Ventil je celý v plastu, takže nejde rozebrat (hlavně že je na něm "Made in USA", co je z ameriky po tom hovno :evil: ). No, vyzkouším ještě hrubé násilí :wink: . Jinak jsem zjistil, že pokud je zavřený, tak se nasává vzduch přes jeho horní část přes molitanový kroužek (ten už se rozpadal).


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 kvě 2004 13:07 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2004 18:59
Příspěvky: 57
Bydliště: Karlovarsky
To Cagos:Ja mam mezi nadobkou ostrikovace a tlumicem jenom bednu od vzduchovyho filtru,nic jinyho jsem nenasel.Co mas za motor?

_________________
Fusion 1,4 TDCI , 2002



driv: Esco 1,6 CLX , 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 kvě 2004 13:49 
Motor mám Zetec 1.6 16V r.v.93. Jestli to nemůžeš najít, tak zkus jít po gumových hadičkách co vedou do sání (paroží).


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 kvě 2004 21:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 11:37
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha 4
tak sem dneska schvalne zkousel odpojit volnobeznej ventil, kdyz uz sem se hrabal v aute, resp jeho konektor a motor chcipnul.... nechce se mi ale verit ze bych mel blby tlaky jak pise vyse standa protoze jinak motor bezi pekne, klidne, spotreba je pekna.

_________________
Ford Focus Futura | 1.6 16v | MkI 00/01 | 5door hatchback | Sapphire Light Blue

Ford Escort CLX | 1.6 16v | MkV 94/95 | 5door hatchback | Moondust Silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2004 10:41 
Ad PETRS:

Ja mam krabicku, co do ni vedou dve trubicky a par dratu pod pravym svetlem. Je to ono? Mozna to premistili....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2004 06:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
deekay píše:
tak sem dneska schvalne zkousel odpojit volnobeznej ventil, kdyz uz sem se hrabal v aute, resp jeho konektor a motor chcipnul.... nechce se mi ale verit ze bych mel blby tlaky jak pise vyse standa protoze jinak motor bezi pekne, klidne, spotreba je pekna.


Deekay, jestli je všechno v pohodě jak píšeš, tak zhasnutí mototru může způsobit malý průtok vzduchu přes klapku. Klapka je při volném chodu mírně otevřená, což zajišťuje šroubek ve funkci dorazu. Je to červík který je na konci roznýtovan a pootočit s ním nepůjde. Jedině vyměnit za nový šroubek.(je mi ale divné, že se to neprojevuje na volném chodu)

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2004 07:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2004 18:59
Příspěvky: 57
Bydliště: Karlovarsky
Pote co jsem dokanale utesnil vsechno co vede do saciho koleno jsem znova zkusil odpojit volnobeznej ventil a motor hned vcipnul...Tak jsem prestavil doraz tak aby mel motor pri odpojenym ventilu mel cca 750 ot.Jinak si myslim,ze ten ventil si to nastavi sam(kdyz pres klapku nic nejde je vic otevreny).
Ted jsem menil olej a uz mi to zahasina studeny pri dojezdu na krizovatku i pri tehle teplotach... :cry:
To Cagos:Ze saciho kolena mam hadicku pouze k tomu ventilu za pravym svetlem,ten je pak zavedeny do nadobky s aktivnim uhlim a z ni ja druha hadicka zavedena na odvetrani nadrze.

_________________
Fusion 1,4 TDCI , 2002



driv: Esco 1,6 CLX , 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2004 08:01 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Cagos píše:
Tak jsem asi odhalil "záhadu 552". Způsoboval ji asi ventil přisávání spalin do sání. Je nacvaknutý (Es.r.v.93) na levé straně mezi tlumičem a nadobkou ostřikovače a vedou k němu dvě hadičky a jeden el. kabel. Jeho cívka vykazuje zkrat, takže bude asi špatnej. Ventil je celý v plastu, takže nejde rozebrat (hlavně že je na něm "Made in USA", co je z ameriky po tom hovno :evil: ). No, vyzkouším ještě hrubé násilí :wink: . Jinak jsem zjistil, že pokud je zavřený, tak se nasává vzduch přes jeho horní část přes molitanový kroužek (ten už se rozpadal).


Nevím proč si myslíš, že je to ventil přisávání spalin. Spaliny mají dost vysokou teplotu na to aby se vedli v gumové hadičce do plastového ventilu ??!! Na mém autě jsem žádné přisávání spalin nenašel. Myslím že se jedná o ventilek s aktivního uhlí, který je v poslední verzi Mk7 umístěn za pravým světlometem.

To Petrs: Přes ten ventilek od aktivního uhlí prochází vzduch i při volném chodu, zkusil jsi u tvého auta vyměnit. Máš už změřené tlaky na motoru?

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2004 09:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2004 18:59
Příspěvky: 57
Bydliště: Karlovarsky
To Standa:To bych potreboval aby jste nekdo zkusil jestli ten ventilek na nadrzce s aktivnim uhlim je pri volnobehu otevreny(kdyz se sunda to vicko na nadobce a ucpe prstem melo by byt poznat prisavani).Mam odzkouseny,ze pri volnobehu je u me zavreny...
Solo jsem ho zkousel a je dobry.

_________________
Fusion 1,4 TDCI , 2002



driv: Esco 1,6 CLX , 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2004 10:52 
to Standa: já myslím, že je to ventil přisávání/recirkulace spalin (ve schématu označený jako "Sací ventil", pole E3). Jedna hadička vede do sání a druhá do výfukového kolena (ještě přes nějaký trubičky, já to potrobně nezkoumal). Ventil s aktivním uhlím (ve schématu "Mag. ventil EVAP", pole D7) tam mám samozřejmě taky, a to za pravým světlometem, jako asi všichni. Jinak jen tak pro zajímavost, recirkulace spalin se používá pro snížení emisí kysličníků dusíku (NOx), jak jsem se dočetl v chytré knize :wink: . Je to teda další ekologie, podobně jako katalyzátor. A jak se dále píše: ".... proto se recirkulace při volnoběhu odpojuje, jelikož zde prakticky žádné emise NOX nevznikají. Je odpojována i při studeném motoru, aby neprodlužovala doby zahřátí motoru a systémů potlačení emisí na potřebnou provozní teplotu. Také při plném zatížení, kdy se směs obohacuje a koncentrace kysličníků jsou nízké, je recirkulace odpojována. Nedochází tak ke snížení výkonu motoru. ... " konec citátu z knihy.
Jinak mám jednu teorii :P : když je tento ventil uzavřený, tak se nasává vzduch přes molitanový kroužek v horní části ventilu. Když se tento malý kroužek zanese prachem (ten můj byl černej jak uhel), tak to vlastně žádný vzduch nepřisává a sníží se přísun vzduchu při volnoběhu. No a když ještě odojíte volnoběžný ventil, tak to musí logicky chcípnout (EVAP ventil je při volnoběhu taky uzavřen a jiný obtok škrtící klapky už není). Možná je to ale blbost, musím to ještě vyzkoušet.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2004 11:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To Cagos: Na mém autě není na výfukovém paroží ani koleně žádná hadička či trubka. Vím to 100%, jelikož jsem měl dole hlavu motoru i přední díl výfyku s kat. , který jsem měnil. Je tam pouze lambda a nic víc. Možná u Tebe je to jinak, ale určitě to neplatí pro poslední model.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 207 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz