Jsem přesvědčen o tom, že to blbost není. Můj názor vychází zejména ze schématu pro řízení motoru 1.8TD (RFN)
http://mondeo.fordclubs.org/elektronika ... e-s-TD.htm ve Fordu Mondeo s řídící jednotkou EEC-V. Druhým dokumentem je publikace “vstřikovací systémy vznětových motorů a elektronická regulace“
http://www.autopress.cz/downloads/Priloha/200409.pdf . Ověřoval jsem zapojení na vývodech řídící jednotky (tedy né všech) a v mém autě a to schema odpovídá. Uvnitř čerpadla (ve schematu blok A150) jsou vlastně ty selenoidy dva (Y12 a Y132), jeden pro zastavení nafty a ten druhý pro řízení časování vstřiku. Pak je tam i ten potenciometr ( B171- snímač plynu). No a ten imobilizer by měl být připojen vlastně jen na ventil uzavření nafty do čerpadla.
No a pak zde máme ještě krokový motorek (Y56), který je na pravém podběhu a je spojen táhlem na páčku na čerpadle (páčka počtu volnoběžných otáček, viz Etzold str 98 ) - řízení otáček volnoběhu. Když za tu páčku vezmu rukou, otáčky volnoběhu se zvýší.
Řídící jednotka pak dle signálů zejména z MAFu, snímače na klice, poloze pedálu plynu a informaci o skutečné době vstříknutí paliva (snímač na třetím vstřiku) řídí přesnou dobu vstřiku paliva a chod volnoběhu. Ještě tu hrají roli teplota, otáčky motoru, zapnutá klimatizace....
Ono z toho schematu je patrné že ta jednotka řídí právě i ty další funkce – EGR, dobu žhavení, spínaní ventilátorů na chladiči, a snad i tu klimu.
Takže to není nic co bych si vycucal z prstu
_________________
Ford Escort Combi MK VII 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.fordescorttd.wz.cz/