fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 02:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 21:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
No ze jsem pak zjistil na co tam vlastne je (na hovno a na emise) docela dost 3599 Kc . :lol:

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 22:03 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
No vidis, me je tam ted taky na 2 veci

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 23:35 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2005 13:28
Příspěvky: 84
Bydliště: Praha
Jsem přesvědčen o tom, že to blbost není. Můj názor vychází zejména ze schématu pro řízení motoru 1.8TD (RFN) http://mondeo.fordclubs.org/elektronika ... e-s-TD.htm ve Fordu Mondeo s řídící jednotkou EEC-V. Druhým dokumentem je publikace “vstřikovací systémy vznětových motorů a elektronická regulace“ http://www.autopress.cz/downloads/Priloha/200409.pdf . Ověřoval jsem zapojení na vývodech řídící jednotky (tedy né všech) a v mém autě a to schema odpovídá. Uvnitř čerpadla (ve schematu blok A150) jsou vlastně ty selenoidy dva (Y12 a Y132), jeden pro zastavení nafty a ten druhý pro řízení časování vstřiku. Pak je tam i ten potenciometr ( B171- snímač plynu). No a ten imobilizer by měl být připojen vlastně jen na ventil uzavření nafty do čerpadla.
No a pak zde máme ještě krokový motorek (Y56), který je na pravém podběhu a je spojen táhlem na páčku na čerpadle (páčka počtu volnoběžných otáček, viz Etzold str 98 ) - řízení otáček volnoběhu. Když za tu páčku vezmu rukou, otáčky volnoběhu se zvýší.
Řídící jednotka pak dle signálů zejména z MAFu, snímače na klice, poloze pedálu plynu a informaci o skutečné době vstříknutí paliva (snímač na třetím vstřiku) řídí přesnou dobu vstřiku paliva a chod volnoběhu. Ještě tu hrají roli teplota, otáčky motoru, zapnutá klimatizace....
Ono z toho schematu je patrné že ta jednotka řídí právě i ty další funkce – EGR, dobu žhavení, spínaní ventilátorů na chladiči, a snad i tu klimu.
Takže to není nic co bych si vycucal z prstu :)

_________________
Ford Escort Combi MK VII 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.fordescorttd.wz.cz/


Naposledy upravil Slow D dne 22 úno 2005 16:44, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 úno 2005 08:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Podstatny je, ze to beha i bez ni (s malymi upravami) :o)

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 úno 2005 15:29 
Offline
Forďák

Registrován: 01 led 2005 23:43
Příspěvky: 79
Bydliště: Vřesina
To Slow D
Díky moc za ty odkazy, velice si mě potěšili, něco takového jsem potřeboval protože má jednotku EEC V a nějaký popis mám jenom anglicky a je to pasované spíš na benzín.
Takže moc Ď :P

_________________
Ford Escort combi 1,8TD Ghia r.v. 1997, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 úno 2005 16:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2005 13:28
Příspěvky: 84
Bydliště: Praha
Michal-MS píše:
To Slow D
Díky moc za ty odkazy, velice si mě potěšili, něco takového jsem potřeboval protože má jednotku EEC V a nějaký popis mám jenom anglicky a je to pasované spíš na benzín.
Takže moc Ď :P


Však jsem se zapotil, nežli jsem to na netu vyštrachal :lol:

Ještě by to chtělo nějakou tu diagnostiku na OBD2, aby se z té jednotky EEC-V daly načíst nějaké informace. No uvidíme, třeba časem zkusím něco zbastlit.

_________________
Ford Escort Combi MK VII 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.fordescorttd.wz.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 úno 2005 16:43 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Koukam ze jste se do toho opreli - skoda ze uz se me to netyka :o(( - kdysi jsem OBD II zjistoval, ale zadne info jsem z nikoho nevymlatil

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 úno 2005 17:27 
Offline
Forďák

Registrován: 01 led 2005 23:43
Příspěvky: 79
Bydliště: Vřesina
Já jsem něco našel, bylo to takové heblo z ameriky a převádělo to z EEC jednotky do kompu, dá se to i vyrobit ale je tam jeden šváb (pic controler) a k němu nemám bohužel program. Ale našel jsem i něco u nás, ale zatím nevím přesné odkazy. Musím je najít.

_________________
Ford Escort combi 1,8TD Ghia r.v. 1997, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 úno 2005 18:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2005 13:28
Příspěvky: 84
Bydliště: Praha
Já jsem našel dost odkazů na http://www.id2.cz/obd2_enter_x.htm ale nevím, jestli by ta čtečka co je tam popsaná chodila i na forda a vyhazovat peníze za součástky na zkoušku se mi nechce.
Jsou tam i odkazy na ruskojazyčné stránky, na kterých jsou jednoduchá schemata zapojení - vyšlo by to opravdu na pár korun. Nicméně není jasné, jestli to pak bude podporovat ten protokol SAE J1850 PWM z jednotky ve fordu.

_________________
Ford Escort Combi MK VII 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.fordescorttd.wz.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 úno 2005 18:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Slow D To:No to koukam :shock: zatim jeste nejsem docela presvedcen, ale po prostudovani a konzultacich ti napisu svuj nazor. Je tam docela dobre popsano odstraneni kourivosti. Zatim jsem to nedocet cely,ale asi si to vytisknu a prostuduju v klidu.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 úno 2005 21:42 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
takze mam tu typka na ICQ, co ma 66kW TDcko a nema EGR a byl ve fordu a tam mu to rekli - ze ho nema uz z vyroby - husty (r.v. 1996)

A pak mu rekli toto:

"Ta ŘJ prej stejně řídí jen IMO a studenej start,jinak nemá žádnou funkci.To mi řekl dráteník z Forda."

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 úno 2005 09:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Slow D píše:
Já jsem našel dost odkazů na http://www.id2.cz/obd2_enter_x.htm ale nevím, jestli by ta čtečka co je tam popsaná chodila i na forda ...


Jsem přesvědčen že nikoli, protože je jen pro ISO (Skodovky, VW, Opely...), nikoli pro J1850/PWM. Na diagnostiku pro PWM existuje na Internetu pár návodů, každé zapojení ale vyžaduje pro nás exotickou součástku (třeba ELM-320 nebo BR16F64-1.07, což bude nějaký naprogramovaný PIC)

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 úno 2005 09:59 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2005 13:28
Příspěvky: 84
Bydliště: Praha
ACEMajky píše:
takze mam tu typka na ICQ, co ma 66kW TDcko a nema EGR a byl ve fordu a tam mu to rekli - ze ho nema uz z vyroby - husty (r.v. 1996)

A pak mu rekli toto:

"Ta ŘJ prej stejně řídí jen IMO a studenej start,jinak nemá žádnou funkci.To mi řekl dráteník z Forda."


No teď by ještě bylo zajímavé, aby uvedl, jaký typ motoru má – RFK nebo RFS . Přesněji jaká je v autě použita řídící jednotka. Pokud mu řekli tohle, tak by v autě neměl mít řídící jednotku EEC-V, ale nějaký ten „Lucas diesel systems“ jak bylo popsáno v tématu „označení motoru“ . Také by mě zajímalo, zdali tam má MAF senzor a snímač na třetím vstřiku.

_________________
Ford Escort Combi MK VII 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.fordescorttd.wz.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 zář 2007 12:40 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Tak konečně jsem se dopátral až sem ... čtu, že nemusí být v autě vůbec už z výroby namontovaný MAF (váha vzduchu). Poprvý, co to slyším, ehm. čtu. Zato to ale den co den vidím, resp. nevidím ... neboť já ho tam vůbec nemám.
Mám sání vzduchu a hned na něj napojenou tu tlustou vzchuchovou hadici. Nikde žádný mezikus, žádný konektory.

Taky jsem si nevšim žádného čidla na 3. vstřiku ACEMajky. A ten ERG ventil? Kde by měl případně být?

Jak je možné, že někde se montovaly a někde ne? Nebo jak případně poznám, že ho tam nemám už z výroby a ne že ho vyrval předchozí majitel. A dá se bez něj v pohodě "žít" ????

Mám motor typ RFS (tak je to aspoň v TP. Ve skutečnosti bylo nějaký nečitelný, a neprošel jsem registračkou, takže se muselo nově přerazit .. tak kdoví jak to tam bylo)

Díky, Niraj

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 zář 2007 18:47 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
ObrázekObrázek

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 zář 2007 20:31 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Díky moc, nate, za fotky. Tak ani jedno ani druhý tam nemám :( nebo :D ???

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 zář 2007 20:54 
Offline
Forďák

Registrován: 31 kvě 2005 21:46
Příspěvky: 228
Bydliště: Bílovec
Bez EGRu to jede líp. Je to něco co vymysleli zelení. Myslím že to přisává spaliny zpátky do motoru nebo tak nějak jestli se nemýlím.

_________________
dříve Favorit, Fiesta, Escort,Mondeo

Mitsubishi Pajero 2,8TD Wagon
Focus 1,8 TDDI Ghia (model for Argentina)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Černý kouř
PříspěvekNapsal: 26 črc 2012 19:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 20 zář 2007 09:58
Příspěvky: 279
Bydliště: Planá
zdarec všeci,já teď jezdil se sestry focusem 2,0 TDCi 100kw a pěkně jí to dýmuje,když mu přidám,tak nevím na co se jí mám mrknout,jsem z toho nějak mimo

_________________
Escort Cabrio 1,6 EFI,77kw,r.v.91
typ motoru CVH
kod motoru LJF


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Černý kouř
PříspěvekNapsal: 27 črc 2012 11:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
TDCI je zkratka Tohle Dýmuje Celkem Intenzivně... co se s tím dá dělat?....většinou jsou tyhle motory "utahaný" provozem na nízkejch točkách a vyšších převodech...někdy pomůže jenom "vyfoukat pavouky" tím že se ukáže, kdo je těch koní pán...v klidu ohřát, pak tomu někde kde to jde dát poctivou kudličku a pak to nechat volnější jízdou zase schladnout...to je laická forma "opravy"...když to nepomůže, tak zbejvá forma diagnostiky a následný opravy v odborných místech nebo forma "troška kouře není bouře" a nechání to osudu....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 66 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz