Kedze bratranec ma tiez tento problem, cez vikend sme turbokorektor rozobrali. Su v nom 2 membranky, jedna bola roztrhnuta. Na adrese
http://p4.extel.sk/ford/turbokorektor
si mozete pozret ako to vyzera. Je tam dost detailne nafoteny aj s pokusom o opravu. Konecne riesenie bude samozrejme kupit novy, no kedze bratrancovi uz 2 krat posiel motor kvoli vytoceniu (a 3 krat sa mu uz fakt nechce zhadzovat hlavu a menit ventile), skusili sme to opravit podomacky. Vysledkom opravy je, ze naftu uz do turba nenasava, no material, ktory sme pouzili, je dost dvrdy, a teda nefunguje to tak ako ma (nepridava naftu) a motor slapsie taha. Mozno keby sme pouzili vhodnejsi material, tak by to slo hadam aj opravit. Napadali nas rozne materialy (zacnuc kondomom
), no ako dalsi pokus by sme asi skusili gumu z rukavice na pucovanie zachodov
. Predpokladam u nej aj istu chemicku stalost, kedze je urcena na styk s agresivnymi saponatmi. No podarilo sa nam na Slovensku najst 2 firmy, ktore vedia dodat novy turbokorektor. Treba si pytat "srdiecko" s dvoma membranami na cerpadlo Lucas (udat presny typ samozrejme, v nasom pripade DPC 8448B101A). Cena, a teraz pozor: 1500 Sk bez DPH je oprava (teda vymena membran) alebo 2000 Sk bez DPH komplet nove. Teda membrany stoja 1785,- SK (treba im poslat stary turbokorektor), komplet nove 2380,- Sk. Aj ked je to dost, je to podstatne lacnejsie, ako ste tu spominali ostatni (len cca 60%-na cena z 3711,- Kc).