fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 21 kvě 2024 11:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ford Escort 1.8 TD
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2011 00:10 
Offline
Nováček

Registrován: 05 kvě 2011 14:26
Příspěvky: 5
Ahoj,mám jeden problém a nevím co stím je.Mám Escorta combi 1.8 TD, 66KW, rok do provozu 99.Tan problém je,že když jdu ráno nastartovat,tak to chytne snad na 10otočení a vyletí z toho bílošedej kouř a drží se to na 500-600 ot/min.Pořád se to hádá,tak to musím chvíli podržet na plynu až chytne 4 válec.Když je to teplí,tak není problém.Během jízdy mi problikává kontrolka žhavení a pořád to cvaká.Typ motoru jsem našel RFS.Jen by mě zajímalo jestli to může dělat regulátor otáček,nebo solenoid?Už jsem vše pročetl,ale nemůžu se v tom vyznat.foto motoru: http://www.custojusto.pt/Castelo+Branco ... +1+8TD.htm
Děkuji za odpovědi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1.8 TD
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2011 23:05 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Na tenhle zdánlivě složitej problém je alespoň prozatím jednoduchá odpověď...jelikož tvůj motor má EEC-V řídící jednotku, která řídí i žhavení a to ti během chodu náhodně problikává, tak se ti sere elektrika...řj spustí žhavení po zapnutí klíčku, čili ti za chodu dochází minimálně k výpadku napětí od klíčku do řj, pokud neumírá kompletně včetně záložního udržovacího napětí...tím celý řízení motoru je dost nahovno a podle toho taky funguje...chybku bych tipnul na obligátní pojistkovou skříňku, jenž se na escortech sere víc než je zdrávo...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1.8 TD
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2011 07:46 
Offline
Nováček

Registrován: 05 kvě 2011 14:26
Příspěvky: 5
ahoj,chtěl jsem se zeptat,jestli se dozvím odpověď,když to nechám na píchnout?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1.8 TD
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2011 11:03 
Offline
Nováček

Registrován: 05 kvě 2011 14:26
Příspěvky: 5
Ještě se zeptám,ten solenoid má cvrdlikat? Podle toho co jsem tady četl,nebo má cvaknout.já když jsem ho vyndal a zapojil,tak mi jen jednou cvaknul a dál nedělal nic.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1.8 TD
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2011 13:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
píšeš že si tu přečetl vše (což snad už ani nejde) :D , ale hlavně sis ani pořádně nepřečetl mojí odpověď, čímž si jí nepochopil...píšu tam, že ti dochází k výpadkům napětí od klíčku k řj, která to považuje za vypnutí motoru a jelikož je to mikrovýpadek a napětí se zase obnoví, tak řj to bere zhaslo se a znovu se startuje, čili aktivuje žhavení (rozsvítí se kontrolka) a inicializuje se startovací režim motoru a jelikož to je běžnej stav (klíčkem lze vrtět ve spínačce libovolně) tak napíchnutí na cosi jako diagnostiku nebude mít žádnej efekt, efektnější bude auto napíchnout na strom či sousedův plot :D ....a k solenoidu, když se tomu odebere ten ohavnej cizí název a bude z toho jen elektromagnetickej ventil, tak na nějaký stálý zkušební napětí pouze jednou cvakne, což ti dělá, takže jeho elektromagnetická část bude zřejmě ok....ono zacvakání po zapnutí klíčku si zajišťuje řj přerušovaným zapnutím a vypnutím napětí....to má dva důvody, jednak to slouží jako slyšitelná zkouška chodu a zadruhé to má ventil rozhejbat kdyby auto dýl stálo...jinak nechápu proč chceš diagnostikovat něco co už víš na stopro....prostě je vada mezi plusem od spínačky a vstupem tohoto signálu do řj...a jelikož pojistkovka je mezi, slouží nejen jako držák pojistek a relé ale taky jako propojovací skříň kabelových svazků (stačí jí odklopit a uvidíš spoustu konektorů) a bejvá nejčastější příčinou podobnejch závad, tak jsem jí dal jako první podezřelou věc, a teprve po odstranění problému s problikáváním žhavení bych řešil případný další podružný trable...čili teď není správnej čas na vycukávání jednotlivejch prvků motoru, ale na stažení podrobnejch schémat tvýho vozu (elektrika 98-00, starší může bejt jinak) kde je danej okruh podrobně rozkreslenej včetně zapojení a polohy příslušnejch konektorů a angažování osoby jenž se v tom bezpochyb vyzná a opraví to....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1.8 TD
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2011 14:15 
Offline
Nováček

Registrován: 05 kvě 2011 14:26
Příspěvky: 5
zítra to prolezu a pak se ozvu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1.8 TD
PříspěvekNapsal: 13 kvě 2011 10:16 
Offline
Nováček

Registrován: 05 kvě 2011 14:26
Příspěvky: 5
ahoj,tak jsem prolezl všechny kontakty a vyčistil,tak jak jsi řekl.taky jsem vyměnil naft.filtr a žhaviče.teď to chytá na otočení ale musím mít mírně sešláplí plyn.pedál,aby se to nehádalo.jinak to kouří pořád stejně a žhavení problíkne sem tam.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1.8 TD
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2011 01:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
filtr a žhavky přispěly k lepším startům, tím ale končí oprava dle mýho gusta.... :D ...já nic nepsal o čištění kontaktů svěcenou vodou, ale o stažení schémat (Ford TIS Jan 2004DVD edition.iso) a důkladným proklepnutí vadnýho okruhu pod zátěží proudem (zkušební spotřebič s odběrem obdobným běžnýmu provozu nebo přiměřeně vyšším s ohledem na průřez vodičů a jištění okruhu, kde by se za mechanickýho působení pocukem za vodiče, protřepání konektorů a proklepu vyklopený pojistkovky muselo ukázat slabý místo...to vše samosebou při odpojený řj....na její konektor by se připojil onen adekvátní spotřebič s optickou či lépe i akustickou signalizací průtoku proudu a během průklepu by se vada objevila pohasnutím či přerušením zvuku...to je asi jediná metoda vedoucí k ůspěchu, pípání digitálního ohmetru bez zátěže okruhu je jen ztráta času....to problikávání žhavení není jen kontrolka a ono to fakt znovu žhaví, což už tak rozpálenejm žhavkám nedělá dobře a altíku taky moc ne, když to bude trvalejší stav, půjdou v hájek....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz