fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 07:18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: odpojená baterka
PříspěvekNapsal: 27 pro 2010 16:38 
Offline
Nováček

Registrován: 21 bře 2010 18:50
Příspěvky: 4
Bydliště: Šumperk
zdarec forďáci, dával jsem do auta novou baterku a po namontování jsem normálně hned nastartoval a jel. vše OK, auto jezdí.
známej mi teď po 14 dnech říkal, že jsem měl nechat "znovunastavit" řídící jednotku.
že taky neví přesně jak (má benzín), ale něco jako půl hodiny nechat bublat na volnoběh a pak vypnout a po nějaká době zase opakovat.
je tento postup nutný a pokud ano, jak přesně by to mělo proběhnout.
nemám k auti žádnej manuál. mám 1.8TD 51kW

díky za rady.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odpojená baterka
PříspěvekNapsal: 27 pro 2010 16:48 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Známej nemá pravdu :) Adaptaci má pouze benzín a ten se přizpůsobuje prostě jen jízdou po celou dobu provozu. Nafťák má všechny hodnoty v ŘJ zapsaný natvrdo a nic nemění. Tak žádnej strach a jezdi dál ...

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odpojená baterka
PříspěvekNapsal: 27 pro 2010 17:05 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2008 12:03
Příspěvky: 1189
Bydliště: Hořovice okr.Beroun
Ja pri delsim stani u benzina taky odpojuju baterku a nijak to neresim,jedine ceho sem si vsim je ze mi obcas pri prvnich par km kolisa volnobeh.Problem jsou pouze radio ze sony nedrzi nic v pameti a hodiny musim naridit.

_________________
Ford fiesta ST 150
Ford escort XR3i cabrio 96kw r.v.1993,hudba 8 repro 2000 watu.
Už ji nemám,šla do světa:Ford fiesta 5D 1.3i duratec 51kw r.v. 2005,hudba 5repro 700 watu.
Bejvávalo:Ford orion 1.8D Ghia r.v.1992.-R.I.P.16.9.2013 odvezen po vlastni ose na vrakáč,:o( sbohem starý brachu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odpojená baterka
PříspěvekNapsal: 27 pro 2010 17:08 
Offline
Nováček

Registrován: 21 bře 2010 18:50
Příspěvky: 4
Bydliště: Šumperk
chlapi díky za info.
já jsem nějaké nesrovnalosti nepozoroval, kromě rádia :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odpojená baterka
PříspěvekNapsal: 27 pro 2010 18:48 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
anthAn píše:
Známej nemá pravdu :) Adaptaci má pouze benzín a ten se přizpůsobuje prostě jen jízdou po celou dobu provozu. Nafťák má všechny hodnoty v ŘJ zapsaný natvrdo a nic nemění. Tak žádnej strach a jezdi dál ...
A tohle si zase vyčetl kde?...EEC-V samo že má adaptace...jen to u nafty nejni tak znát jako u zmetecu...jinak jak bylo psáno, odpojení baterky nemá žadnej trvalej vliv na chod motoru, řj se provozem znovu zaučí....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odpojená baterka
PříspěvekNapsal: 27 pro 2010 19:06 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
...sama běžným ježděním.

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odpojená baterka
PříspěvekNapsal: 27 pro 2010 19:47 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Walker píše:
anthAn píše:
Známej nemá pravdu :) Adaptaci má pouze benzín a ten se přizpůsobuje prostě jen jízdou po celou dobu provozu. Nafťák má všechny hodnoty v ŘJ zapsaný natvrdo a nic nemění. Tak žádnej strach a jezdi dál ...
A tohle si zase vyčetl kde?...EEC-V samo že má adaptace...jen to u nafty nejni tak znát jako u zmetecu...jinak jak bylo psáno, odpojení baterky nemá žadnej trvalej vliv na chod motoru, řj se provozem znovu zaučí....

Já to tak nějak dovymyslel, když mi standa diagnostikoval auto v částkách, tak že to nic neumělo, ale možná nedostatek od tomina ;-) .... ale i jsem tu někde čet, že nafta neadaptuje.

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odpojená baterka
PříspěvekNapsal: 27 pro 2010 20:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Udělat "novej" motor splňující nový přísnější ekolimity jen výměnou nápisu na ventildeklu a tupýho navěšení kalkulačky bez možnosti adaptací na variace mechovstřiku by dost dobře nestačilo...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odpojená baterka
PříspěvekNapsal: 27 pro 2010 22:11 
Offline
Nováček

Registrován: 21 bře 2010 18:50
Příspěvky: 4
Bydliště: Šumperk
a tak jak je to teda správně? jen pro úplnost.
měl by se teda nějakej proces udělat? když jo, jak?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odpojená baterka
PříspěvekNapsal: 27 pro 2010 22:15 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Jezdit, ono si to sedne :-)

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odpojená baterka
PříspěvekNapsal: 27 pro 2010 22:52 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Walker píše:
Udělat "novej" motor splňující nový přísnější ekolimity jen výměnou nápisu na ventildeklu a tupýho navěšení kalkulačky bez možnosti adaptací na variace mechovstřiku by dost dobře nestačilo...

Adaptace mohou byt ruzneho typu.
Kdyz se u benzinu rekne adaptace, mysli se tim hlavne adaptace na lambda 1.00 = na idealni smes. To diesel z principu chodu nema (nema sensor lambda ktery to muze zjistit).
Pak existuje u benzinu adaptace pozice volnobezneho ventilu. To diesel taky nema.
Mozna ma ale neco podobneho, akorat by se to muselo tykat mnozstvi nafty nutne pro spravny volnobeh.

U TDCI jsou nejake kratkodobe adaptace pro vyvazovani behu = lehce se meni vstrikovane davky jednotlivych vstriku podle toho, jaka se nameri z kliky nerovnomernost zrychleni jednotlivych valcu.
Pak maji nektera tdci kodovani vstriku, cimz se jednotce rekne jak je ktery ventil presne rychly pri otevirani a zavirani.
Jednotka s tim pak muze pocitat a otevirat kazdy s takovym predstihem, aby se nakonec oteviraly vsechny ve spravny cas.
Ze by stare TD neco adaptovalo ... ?
czzapik píše:
a tak jak je to teda správně? jen pro úplnost.
měl by se teda nějakej proces udělat? když jo, jak?

Nemusis zadny proces delat ani u benzinu, natoz u nafty z roku 2. ECU se to umi doucit i za jizdy. U benzinu se to
doporucuje jen kvuli bezpecnosti - je potencialni moznost ze ti chcipne motor pokud jeste jednotka neumi drzet spravny volnobeh.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odpojená baterka
PříspěvekNapsal: 27 pro 2010 22:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Po čtrnácti dnech už si to dávno sedlo.... :D

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odpojená baterka
PříspěvekNapsal: 27 pro 2010 23:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
...Těžké OT:
anthAn píše:
....ale možná nedostatek od tomina ;-)


Sorry všem, kteří takhle přemýšlí nedej bože uvažují, tenhle kluk rozebral ty krabice, kterým Vy ve zkratce říkáte ŘJ.....rozlepil kdejaký cínový slepenec...hrál si s drátkama....uvedl mezi naše řady něco čemu se říká Scart kabel, který Vám vyčte něco čemu stejně nikdo nerozumí....a naše staré dobré heslo " Pokus omyl " , už je dávno v tamtam a každý se předhání aby měl tu nejlepší barvu v tabulce....,ale asi jsem se kokotsky snažil uctít snahu někoho, který na tom tráví u stolu všechny síly atd....


Prostě lidi jezděte...je dobré se na něco optat, ale nebuďte ze všeckýho zesraný.....myslíte, že by tanky jezdily, kdyby se řídily adaptací??? :-D :-D

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odpojená baterka
PříspěvekNapsal: 27 pro 2010 23:43 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2010 23:12
Příspěvky: 177
Bydliště: Praha 13
pro tvuj klid to udelej podle navodu. Nastartuj a nech motor zahrat na provozni teplotu, pak zvys otacky na 1200ot/min a chvilku to tak drz a pak udelej zkusebni jizdu 8km.

_________________
05/1996 - Ford Mondeo - MK I - 5 dv. - 1.8 82kW - 206000km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odpojená baterka
PříspěvekNapsal: 28 pro 2010 00:10 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Perňa píše:
...Těžké OT:
anthAn píše:
....ale možná nedostatek od tomina ;-)


Sorry všem, kteří takhle přemýšlí nedej bože uvažují, tenhle kluk rozebral ty krabice, kterým Vy ve zkratce říkáte ŘJ.....rozlepil kdejaký cínový slepenec...hrál si s drátkama....uvedl mezi naše řady něco čemu se říká Scart kabel, který Vám vyčte něco čemu stejně nikdo nerozumí....a naše staré dobré heslo " Pokus omyl " , už je dávno v tamtam a každý se předhání aby měl tu nejlepší barvu v tabulce....,ale asi jsem se kokotsky snažil uctít snahu někoho, který na tom tráví u stolu všechny síly atd....

Nic takovýho jsem neřek ani jsem na to nepomyslel.. Klobouk dolu před tominem, jenom vim, že u těch nafťáků je to slabší s diagnostikou, ale to je spíš tim, že ECU u nafťáka tak nějak spíš přebejvá a fungovalo by to pomalu i bez ní. (ber s rezervou Walkere :-D ) . tak to asi bude příčina prázdnejch obrazovek u naftový diagnostiky - ta jednotka nemá po kabelu moc co poslat.

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odpojená baterka
PříspěvekNapsal: 28 pro 2010 19:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Ale no ták, peace mládeži... :D ...o prospěšnosti díla páně Tomina není pochyb, a pokud se někdy na srazu setkáme, milerád smeknu a koupím mu pivo...ale zpět k tématu...Ford nedal jentak pronic zanic to nej z motormanagementu co měl (EEC-V) a novej typ vstřikovacího čerpadla na starej motor...a na to, že zkombinoval plně mechanický rotační čerpadlo s plně mechanickýma vstřikama s vyspělou řj, tak se mu to vcelku povedlo...zásadně se zvýšil komfort a motor se dostal do ekolimitů pro vozy vyrobený po roce 96...no a že ručně nastavený čerpadlo na rozvodech s mechanicky nastavenou tryskou a nějak nastaveným snímačem polohy plynu včetně servopohonu volnoběhu s variabilní odezvou dle teploty ve který pracuje už nějaký adaptace potřebuje, nemluvě o korekci mapy vstřikování dle reálných dat z mafu...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz