Walker píše:
Udělat "novej" motor splňující nový přísnější ekolimity jen výměnou nápisu na ventildeklu a tupýho navěšení kalkulačky bez možnosti adaptací na variace mechovstřiku by dost dobře nestačilo...
Adaptace mohou byt ruzneho typu.
Kdyz se u benzinu rekne adaptace, mysli se tim hlavne adaptace na lambda 1.00 = na idealni smes. To diesel z principu chodu nema (nema sensor lambda ktery to muze zjistit).
Pak existuje u benzinu adaptace pozice volnobezneho ventilu. To diesel taky nema.
Mozna ma ale neco podobneho, akorat by se to muselo tykat mnozstvi nafty nutne pro spravny volnobeh.
U TDCI jsou nejake kratkodobe adaptace pro vyvazovani behu = lehce se meni vstrikovane davky jednotlivych vstriku podle toho, jaka se nameri z kliky nerovnomernost zrychleni jednotlivych valcu.
Pak maji nektera tdci kodovani vstriku, cimz se jednotce rekne jak je ktery ventil presne rychly pri otevirani a zavirani.
Jednotka s tim pak muze pocitat a otevirat kazdy s takovym predstihem, aby se nakonec oteviraly vsechny ve spravny cas.
Ze by stare TD neco adaptovalo ... ?
czzapik píše:
a tak jak je to teda správně? jen pro úplnost.
měl by se teda nějakej proces udělat? když jo, jak?
Nemusis zadny proces delat ani u benzinu, natoz u nafty z roku 2. ECU se to umi doucit i za jizdy. U benzinu se to
doporucuje jen kvuli bezpecnosti - je potencialni moznost ze ti chcipne motor pokud jeste jednotka neumi drzet spravny volnobeh.
_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...