fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 črc 2024 11:54

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Lisování pístního čepu na ojnici
PříspěvekNapsal: 13 úno 2008 11:05 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 13 pro 2007 02:54
Příspěvky: 12
Bydliště: Turnov
Zdravím přátelé,
na tomto autě:
Ford Escort 1.8i (RDA) Ghia Sedan r.v.95 + LPG
mi při jízdě na benzín motor při rozjezdech a přidání plynu značně kuckal a zdálo se, že občas jel na 3 válce. Po změření tlaků ve válcích (8,5 12 12 11) sme se dali do jeho generálky. Udělal se výbrus, repasovala se hlava + ventily, všude nová gufera a ložiska, nová spojka, šály ke klice...
Nevím ale jak nalisovat pístní čep na ojnici, resp jak ho tam zafixovat. U motorek jsou na pístech drážky pro ségrovky, aby čep nevyjel z pístu, u Forda na pístech nic není. Prosím zkušenější z vás, aby mi poradili, jestli se to lisuje nějakou zvláštní metodou a zdali to udělají v servisu nebo to mám svěřit nějaké odborné firmě.
Dostal jsem kontakt na tuto firmu, prosím o vaše rady a komentáře.
http://www.toptip.cz/brusirna/

Ještě by mě zajímalo, jestli se musí zkracovat o nějaké ty desetinky nebo setinky ventily, když proběhlo zabrušování sedel na hlavě. Aby mi pak nevyjel ventil příliš hluboko do motoru a něco tam zase nevymlátil :-)
Mam k fordu příručku, ale tyhle dva problémy tam nejsou zmíněný.
Díky

_________________
Ford Escort 1.8i 16V Sedan Ghia
Zetec 105k 160nM, r.v.95 + LPG
GO motoru; K&N vzduchový filtr; nová spojková sada; nová převodovka; sportovní podvozek Weitec Ultra GT (-40/35mm); koncovka výfuku 3A Racing; rádio Blaupunkt, repro Hertz.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 úno 2008 11:14 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
S tím čepem ti neporadím, ale co se týče ventilů, tak tam by to měly dorovnat hydroštely.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 úno 2008 11:57 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Ten cep je plovouci v ojnici a pevne v pistu, lisuje se to tam zatepla. Takze ty jsi to udelal komplet i s novejma pistama, ze to potrebujes az takhle slozit?V tom pripade bys mel mit k pistum novej cep a kdyz uz jsi takhle duslednej, tak bych vylisoval ty stary pisty, ojnice dal vyuhlovat a podle tech novejch cepu dat presne upravit i oko ojnice pripadne, to pouzdro.Ja jsem se prave proto nepoustel do sundavani pistu, nejak mi furt pripadalo, ze to vylisovani se neobejde bez treba drobnyho poskozeni a co potom. Takze tuto konkretni zkusenost nemam, ale protoze i drobny pochybeni se muze seredne vymstit, tak bych to radsi dal nekomu, kdo ma hlavne specialni pripravky a i tu praxi. Ono dobry naradi je snad pulka uspechu. Navic by to snad nemuselo bejt ani tak drahy, kdyz vezmu, kolik stalo to vsechno ostatni.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 úno 2008 19:13 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 12:18
Příspěvky: 409
Bydliště: Zlín
Futy, není ten plovoucí čep opačně. Pevně je nalisovaný v ojnice a píst plave na čepu.
Jinak bez přípravku, který by podržel tvar pístu je to nereálné. Při tom lisování by si ten píst zdeformoval.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 úno 2008 08:28 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Joo, mas pravdu, seknul jsem se, ale vedel jsem, ze v necem je to pevne a v necem plove, akorat, ze uz jsem zapomnel. Omlouvam se.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 úno 2008 13:56 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 13 pro 2007 02:54
Příspěvky: 12
Bydliště: Turnov
Děkuji velice všem zůčastněným. Odvezli sme ve středu nové písty s ojnicemi a čepy do výše zminované firmy a v pátek večer sem si je vyzvedával přelisované. Dokonce řikali, že už se podle barvy ojnice někdo pokoušel do toho rejpat... celkově to stálo 600. Velká spokojenost.

Ted ale řeším další problém a to sice utahovací momenty na šrouby kliky a ojnice. V chytré knížce se o tom opět nepíše. Ještě prohledam odpoledne forum, ale kdyby někdo věděl rovnou, budu moc rád za rady.

_________________
Ford Escort 1.8i 16V Sedan Ghia
Zetec 105k 160nM, r.v.95 + LPG
GO motoru; K&N vzduchový filtr; nová spojková sada; nová převodovka; sportovní podvozek Weitec Ultra GT (-40/35mm); koncovka výfuku 3A Racing; rádio Blaupunkt, repro Hertz.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 83 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz