Jsem tu nově, pač zoufalství dosáhlo jisté úrovně, tak snad možná zde by někdo mohl vědět. Něco co by konkrétně odpovídalo mé závadě jsem tu nenašel takže popíšu.
Všeobecně, moje 1,4 za studena trochu hlučnější, lehké klepání, které po zahřátí zmizí. To jen na úvod. Jednoho krásného dne, trasa OV-OL cca 15km před Olomoucí změna zvuku motoru, zesilující klepání, ztráta výkonu a to postupně tak, že jsem auto odstavil. Zvuk jak traktůrek, dost vibrací, blikání kontrolky mazání a následné zhasnutí motoru. Cca 5minut jsem nechal vydechnout, nastartuju, klepání stále, ale po chvilce zmizelo. Pokračuji v cestě, dojedu do cíle. Toto nastalo +/- po 40min jízdy v otáčkách 3500-4000rpm. Cesta zpět, nachlup ta samá situace.
Následě se závada objevila až za nějakou dobu po mnoha ujetých km (cca 2000). Zkusil jsem postupně vždy odpojit a zpět zapojit kabel od svíčky. Jedině u válce č.2 se na běhu motoru nic nezměnilo = válec nejede. Po chvilce vydechnutí, opět v pohodě a dojezd domů. Mezitím jednou na trase OV-Brno. Pak zase nějakou dobu nic až když jsem jel směr OV-Jablonec. V Olomouci opět problém. Následoval klasický postup "nechat odpočinout"
Tímto stylem jsem dojel až za Mohelnici pak už nemělo smysl pokračovat takže jsem se stejným stylem dostal zpět do OL kde jsem koupil svíčky a vyměnil. Následně jsem se vydal zpět do OV, vše se zdálo ok, ale po cca 50km (před sjezdem na Odry) to bylo zpět... nechal jsem odpočinout a pokračoval piánko jízdou otáčky max 3000, +/- předpisově, mimo obec max 90 a takto jsem dojel až do OV (50km). Usoudil jsem že tento styl jízdy zamezí závadě
Následoval servis, dekarbonizace motoru, jelikož hlava moc nemazala, a byla dost zanesená (v nízkých otáčkách problikávalo mazání). Vyloučení toho, že by za tím mohly být vadné hydroštely. Kontrola případné vůle na klice = negativní. Kontrola sacího koše oleje = negativní. Po nějaké době zase závada, nicméně zase hodně ujetých km OV-Severní Čechy (snaha o lehkou jízdu:) ).
Aktuálně závada opět ve hře a to i v rámci pohybu po Ostravě, např. po 15km.. Posledně mě to potkalo před garáží. Už jsem začínal slyšet klepání takže jsem zkusil držet otáčky na 3000 a sledoval co se bude dít. Klepání zesilovalo a otáčky klesaly po 500 až do nuly. Toto celé během asi 2minut. Zajímavá věc je taky ta, že když v tom stavu auto nechám být, tak na druhý den po nastartování motor klepe a chová se jako před zdechnutím, s tím, že po cca 1/2 minutě přejde do normálu. Závada se pak projeví za nějakou dobu jízdy (třeba 20km).
Ještě si uvědomuju jeden symptom a to je, že při přeřazování a různě v nižších otáčkách, než se závada začne projevovat a klepání zesilovat, tak problikává kontrolka mazání. Další věc která mě napadá, ale netuším do jaké míry by mohla mít souvislost je, že pči poslední kontrole stavu oleje (100km nazpět) v motoru byl na rysce MIN.
Omlouvám se za vyčerpávající popis
ale rád bych díky případné radě předešel experimentům servisu s výměnou všeho možného s nejistým výsledkem. Přece jen už je to starší auto a nechce se mi sponzorovat něčí experimenty a bohužel kamarád servisák na mě kvůli svého vytížení nemá čas :/
Díky za případné rady, postřehy, nápady