fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 28 led 2013 10:45 
Offline
Nováček

Registrován: 28 led 2013 09:53
Příspěvky: 6
Jsem tu nově, pač zoufalství dosáhlo jisté úrovně, tak snad možná zde by někdo mohl vědět. Něco co by konkrétně odpovídalo mé závadě jsem tu nenašel takže popíšu.

Všeobecně, moje 1,4 za studena trochu hlučnější, lehké klepání, které po zahřátí zmizí. To jen na úvod. Jednoho krásného dne, trasa OV-OL cca 15km před Olomoucí změna zvuku motoru, zesilující klepání, ztráta výkonu a to postupně tak, že jsem auto odstavil. Zvuk jak traktůrek, dost vibrací, blikání kontrolky mazání a následné zhasnutí motoru. Cca 5minut jsem nechal vydechnout, nastartuju, klepání stále, ale po chvilce zmizelo. Pokračuji v cestě, dojedu do cíle. Toto nastalo +/- po 40min jízdy v otáčkách 3500-4000rpm. Cesta zpět, nachlup ta samá situace.

Následě se závada objevila až za nějakou dobu po mnoha ujetých km (cca 2000). Zkusil jsem postupně vždy odpojit a zpět zapojit kabel od svíčky. Jedině u válce č.2 se na běhu motoru nic nezměnilo = válec nejede. Po chvilce vydechnutí, opět v pohodě a dojezd domů. Mezitím jednou na trase OV-Brno. Pak zase nějakou dobu nic až když jsem jel směr OV-Jablonec. V Olomouci opět problém. Následoval klasický postup "nechat odpočinout" :) Tímto stylem jsem dojel až za Mohelnici pak už nemělo smysl pokračovat takže jsem se stejným stylem dostal zpět do OL kde jsem koupil svíčky a vyměnil. Následně jsem se vydal zpět do OV, vše se zdálo ok, ale po cca 50km (před sjezdem na Odry) to bylo zpět... nechal jsem odpočinout a pokračoval piánko jízdou otáčky max 3000, +/- předpisově, mimo obec max 90 a takto jsem dojel až do OV (50km). Usoudil jsem že tento styl jízdy zamezí závadě :)

Následoval servis, dekarbonizace motoru, jelikož hlava moc nemazala, a byla dost zanesená (v nízkých otáčkách problikávalo mazání). Vyloučení toho, že by za tím mohly být vadné hydroštely. Kontrola případné vůle na klice = negativní. Kontrola sacího koše oleje = negativní. Po nějaké době zase závada, nicméně zase hodně ujetých km OV-Severní Čechy (snaha o lehkou jízdu:) ).

Aktuálně závada opět ve hře a to i v rámci pohybu po Ostravě, např. po 15km.. Posledně mě to potkalo před garáží. Už jsem začínal slyšet klepání takže jsem zkusil držet otáčky na 3000 a sledoval co se bude dít. Klepání zesilovalo a otáčky klesaly po 500 až do nuly. Toto celé během asi 2minut. Zajímavá věc je taky ta, že když v tom stavu auto nechám být, tak na druhý den po nastartování motor klepe a chová se jako před zdechnutím, s tím, že po cca 1/2 minutě přejde do normálu. Závada se pak projeví za nějakou dobu jízdy (třeba 20km).

Ještě si uvědomuju jeden symptom a to je, že při přeřazování a různě v nižších otáčkách, než se závada začne projevovat a klepání zesilovat, tak problikává kontrolka mazání. Další věc která mě napadá, ale netuším do jaké míry by mohla mít souvislost je, že pči poslední kontrole stavu oleje (100km nazpět) v motoru byl na rysce MIN.

Omlouvám se za vyčerpávající popis :) ale rád bych díky případné radě předešel experimentům servisu s výměnou všeho možného s nejistým výsledkem. Přece jen už je to starší auto a nechce se mi sponzorovat něčí experimenty a bohužel kamarád servisák na mě kvůli svého vytížení nemá čas :/

Díky za případné rady, postřehy, nápady


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 led 2013 15:01 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Jako prvni bych zmeril tlak oleje. Idealni by byl budik sledovatelnej za jizdy.Ze by se pri rozebirani kontrolovalo cerpadlo jsem nenasel.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 led 2013 15:08 
Offline
Nováček

Registrován: 28 led 2013 09:53
Příspěvky: 6
Nějak si nemyslím, že by to mělo co do činění s tlakem. Přece jen jsem mezi jednotlivými projevy, najezdil spoustu km naprosto bez problémů.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 led 2013 16:12 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Netvrdim 100%, ze je to tim, ale blikani kontrolky mazani povazuju za dostatecne alarmujici, abych se snazil zjistit pricinu, kdyz blikala stara skudka a po zvyseni otacek prestala, tak ok, ale tady bych to nepodcenoval.Muzu mit subjektivni dojem, ze je vsechno ok, ze to tim bejt nemuze, ale pokud to v ramci moznosti nevyloucim skoro jiste, tak ta moznost zustava ve hre.Vlastni zkusenost s jinou poruchou.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 led 2013 17:10 
Offline
Nováček

Registrován: 28 led 2013 09:53
Příspěvky: 6
Jasné, chápu, ale blikání je čistě v souvislosti s tím když se ta závada projeví... možná se to tak moc třepe, že to čidlo nekorektně snímá hladinu :) Nějak si totiž nevzpomínám, že by se v minulosti při projevu stávalo že by problikávala. Možná to je jen v souvislosti s tím že je olej na minimu. Každopádně, olej není příčinou té poruchy což je věc která mě zajímá nejvíce.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 led 2013 19:12 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Clovece, tobe klepe motor a poblikava kontrolka mazani, coz jsou dva jasne priznaky nedostatecneho mazani a ty napises ze si nemyslis ze je to mazanim ? A aby byly "pochyby" uplne, tak do toho ztrata vykonu. :-)
Urcite zmerte tlak oleje.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 led 2013 19:48 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
jestli už není pozdě a není to přidřené :smt006

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 led 2013 20:21 
Offline
Nováček

Registrován: 28 led 2013 09:53
Příspěvky: 6
tomin: ne, nemyslím si že příčinou je mazání. Jak uvádím v popisu, to problikávání je až teď a to jen ve chvíli kdy to začne jet na 3 válce, klepat a ztrácet výkon ;) Vypnu, nastartuju a pak ujedu třeba 300km bez jakéhokoliv problému. Nebo taky jen 15km.. To je to.. Píšu taky, že jsem mezi jedním a druhým projevem najezdil nezanedbatelný počet km. Pak mezi dalšími další porci, bez jakýchkoliv problémů. Kdyby to mělo být mazáním tak už by se motor 100x zadřel ;) Co se týče aut nejsem úplný laik ;) Trochu jste se toho chytli. Ne že bych to chtěl zlehčovat nebo podceňovat, ale při vší úctě si fakt nemyslím že tohle je příčina. Navíc mazání bylo na posledním servise v cajku. Nakrásně se může stát že zítra vyjedu a půl roku bude zase klid... ;) Ptám se tady fordařů, protože je mnohem větší pravděpodobnost že se s tím někdo tady setkal

Když budu uvažovat nahlas, tak se ptám: zapalování, cívka, kabely, vstřiky? přidření ventilu v daném válci? nějaké čidlo? jednotka?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 led 2013 21:28 
Offline
Forďák

Registrován: 10 úno 2008 09:24
Příspěvky: 396
Bydliště: Petřvald
Vsichni ti co tady radi vi moc dobre ze toto presne zpusobuje problem s mazanim! Mel jsi dole vanu? Sundals hribek pres ktery se nasava olej? Cerpadlo oleje? Meril nekdo tlak oleje? Proste kdyz se to projevuje jen nekdy tak tam je nejakej bordel asi a hold se obcas nekde sekne a motor se proste pridre. Takze si nech zmerit tlak oleje idealne si tam dej budika a kdyz se to stane tak se na neho podivej :idea:

_________________
Ford focus combi red 1,6 ; weitec 40/40, hudba hertz, kola dotz mugello 16" 205/50 cca 400 tis km


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 led 2013 21:31 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
jennydrums píše:
tak se ptám: zapalování, cívka, kabely, vstřiky? přidření ventilu v daném válci? nějaké čidlo? jednotka?

Ktera z tehle veci zaridi poblikavani kontrolky mazani ? Myslim ze zadna.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 led 2013 21:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 13:40
Příspěvky: 1730
Bydliště: Praha 9
Tak jedině čidlo tlaku, ale když si vehementně myslí, že to tím není tak ať to nechá být a řeší kabely a cívku :-D Přidřít ventil snad ani nejde ne? leda že by to špatně mazalo :D

_________________
Focus RS Mk1 252 HP @ 324Nm
Escort Mk7, 1.8 96kW RQB

"Why is your car randomly reving up while idling at the traffic lights?"

"That's the Zetec kicking in..."


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 led 2013 10:46 
Offline
Nováček

Registrován: 28 led 2013 09:53
Příspěvky: 6
@pbjun: jak už jsem psal, vana byla dole, sací koš byl kontrolován, vůle na klice žádná ;)

Včera jsem dlouze řešil se kámošem mechanikem, nakonec jsme došli k závěru, že na tom čerpadle něco bude, takže to bude první věc na kterou se zaměříme a pak půjdeme postupně přes vstřiky až k cívce atd. Je totiž možné, že díky nízkému tlaku by mohl špatně fungovat hydroštel, který může být vadný a ventil by nemusel dovřít a díky tomu válec č.2 přestane jet.

Co mi ale pořád vrtá hlavou je ta nepravidelnost a čistá náhodnost projevu téhle závady. Veškeré patálie které tady popisuju se odehrály v horizontu 3 let, proto jsem tak skeptický k tomu mazání. Jak tady někdo zmínil jestli motor není přidřený.. těžko bych mezi jednotlivými projevy najezdil několik tisíc, to bych už dávno zadřel ;) :)

To co mě osobně nejvíce zajímá je to, co stojí za tím, že jedu hodinu po dálnici a přestane jet jeden válec, auto ve finále zastaví a po několikaminutovém odpočinku zase nějak jede. A pakliže je třeba na vině dejme tomu to čerpadlo, tak jak je možné, že pak půl roku jezdím bez problémů, ujedu x km a pak zas někdy z nenadání.. Věřte, že bych byl nejradši kdyby to kleklo a bylo by možné "prstem ukázat" je to tohle a tohle.. ;)

btw. otázka mimo: neví někdo jen tak z patra, jak je řešeno to čerpadlo, kde je umístěno, jestli je třeba shodit rozvody?

Dík za podněty


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 led 2013 13:26 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Nesnaz se v nahodne zavade najit nejakou logiku. Ona tam treba bude, ale je proste zatim skryta.
Slysel jsem o DOHC ktere se jednou za X mesicu uvarilo. Pak jezdilo zase uplne normalne a to i ve vedrech.
Problem byl protocena vodni pumpa - osicka nekdy trochu klouzala. Po rozebrani motoru, ktery byl ovsem uz studeny, se nic nenaslo. Hridelka na pumpe drzela jak zidovska vira. Tak ji nikdo nepodeziral a resili chladice, hadice apod.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 led 2013 14:16 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Rekl bych, ze rozhazovat motor kvuli kontrole cerpadla, kdyz muzu dat budik a vidim co to dela ,kdyz je motor v pohode a potom kdyz blbne ,je plytvani casem i prostredkama, ale je to jen muj nazor.Ta 1,4 je CVH vidte? Olejovy cerpadlo u tehle motoru bejva hodne spolehlivy, ja na klice a nejsou tam nastesti zadny pohony hridelkama a podobny vyfikundace, ale to neznamena, ze se do nej treba neco nedostalo a nepravidelne to nedela binec. Ted si nevzpominam, jak je tam umistenej pojistnej ventil, jestli k nemu je pristup bez velkejch problemu, u zmetca je to pohoda, ten bych urcite kontroloval taky, ne li jako prvni.A kdyz uz bych byl v ty diagnostice, tak bych zmeril i tlaky, je mi jasny, proste jen pro pocit, ze budu presne vedet, jak na tom motor je a ze tady zadna zrada neni.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz