fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 186 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 čer 2005 15:33 
Tak to máš nějakej špatnej techničák, já tam mám osobně napsanýho něco jinýho... Hodně záleží na stylu jízdy, v EconomyRunRally dokázali s 2.0 oktávkou jet taky za 5 litrů a to byla úplně normální sériová oktávka...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 čer 2005 17:18 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Matrix píše:
Tak to máš nějakej špatnej techničák, já tam mám osobně napsanýho něco jinýho... Hodně záleží na stylu jízdy, v EconomyRunRally dokázali s 2.0 oktávkou jet taky za 5 litrů a to byla úplně normální sériová oktávka...

Skaldal má pravdu, já mám v techničáku taky tyhle údaje(10,2/6,0/7,7). Je to ale podle starší normy, tj. město/90/120km/h. Mně tahle spotřeba docela sedí s realitou.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 čer 2005 21:52 
Město - 9,8
Mimo - 5,9
Dálnice 7,5

Věřte tomu nebo né, ale právě jsem to opsal z techničáku.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 čer 2005 23:32 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Zdravim!
S lambda sondou mi to přijde trošku zvláštní, jelikož: lambda měří poměr vzduch/palivo a lambda jako taková je ta veličina. Pro správný chod motoru by měla býti cca 1litr béňa na 14000litrů vzduchu. A taktéž její výstup není stabilní, ale neustále kmitá cca obdélníkovým průběhem v rozmezí cca 0.1 - 1V. Všude se říká/píše, že při odpojené lambdě se zvedne dávkované množství paliva - RJčka se programují tak, aby bylo možno v případě výpadku signálu jezdit -> proto obohacení(kdyby ochudily, mohlo by to být někdy i horší). Takže při odpojené/nefunkční lambdě by měla jít spotřeba zákonitě nahoru(při jinak ok motoru), což jak je jasné není dobré - jako jízda s pořád zapnutým sitičem -> "alah s motorem :lol: "
Jinak všichni, co maj katík řízený, a tím pádem lambda sondu, tak motor už tak pracuje s přebytkem paliva, tj lamba je asi okolo 1,1 -> nutné pro správné následné dohoření nespáleného paliva v katíku.
Takže souhlasím s tí, jak již tu bylo řečeno: pokavaď někomu po odpojení lambdy dojde ke zlepšení běhu motoru, tak rovnou pro novou lambdu a taky kontolovat ostatní věci.
A souhlasil bych i s tím, že na volnoběh by mohla mít vliv: jelikož i volnoběh je jeden z nejhorších režimů běhu motoru, kde jsou i největší emise po přepočtu na jednotku otáček, ale také spolehlivě udržet motor v kvalitním volnoběhu je umění -> proč by tu jinak bylo samostatné téma "VOLNOBĚH", že? :D :twisted: ->když už RJ dává v závislosti na šoatné lambdě špatně béňo, tak to štelovat asi nemá důvod..
Na Fianě 1.4CFI CVH jsem jednu dobu taky měl spotřebu 9l -> šla nová lambda a hle 6-6.5l průměr(kolegové s Escama věřte, jelikož Fiana je jiná váhová kategorie...)
Toť mé soukromé názory, občas i čerpané z vysokoškolských skript na motory -> chtěl jsem si postavit/naprogramovat vlastní RJ pro motor, ale pak po mě chtěl pořád někdo něco a již to asi zůstane rozdělané... na věky a na půdě :twisted:

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 čer 2005 20:03 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Matrix píše:
Město - 9,8
Mimo - 5,9
Dálnice 7,5

Věřte tomu nebo né, ale právě jsem to opsal z techničáku.


Jestli se nepletu, tak spotřeba "město/mimo/dálnice" je už podle nový normy, ne? Já mám v techničáku(asi podle starší normy):
Město:10,1
90km/h:6,0
120km/h:7,3
(kód motoru je LJF)

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 črc 2005 22:19 
A jinak, teď jsem se vrátil z dovolené z Rakouska, najel jsem 1500 km, a průměrná spotřeba mi vyšla 6,5 l/100 km, po čechách po normálních cestách, v rakousku pak linec salzburg po dálnici...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 črc 2005 09:34 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Článek o zjišťování funkčnosti lambda sondy:
http://www.gpl.cz/lambdasonda.htm

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2005 17:23 
Dnes jsem menil lambda sondu, koupil jsem ji na vrakaci za 1500,- z Focuse-auticko jako nove akorat ho nekdo trosku povalel nejmin 5x na strechu ... :roll: ... zavada se mi projevovala tim, ze auto jak uz tady nekdo psal jelo jako proti vetru a pritom plyn az na podlaze... po chvilce vystrelilo jak raketa a bud dobry nebo se zavada nahodile objevovala behem dne, nekdy to i skubalo hlavne pod 2000 a nad to zase netahlo, na volnobeh po ohrati houpali otacky +- 100 nebo se to propadalo, az na 200 otacek, taky jen nahodile. Cistil jsem konektor a nic porad stejny. :(
Lambda sedla jak prdel na hrnec akorat jsem musel predelat konektor-Focus ma uvnitr kulatej, jinak draty maj stejnou barvu 2x bílej-vyhrev 1x sedej 1x cernej-pro ř. jednotku.
Na zavadu jsem prisel tak, ze jsem odpojil lambda sondu a byl klid, ted to jezdi jako fik pekne od podlahy a za plynem :wink:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2005 20:00 
Offline
Nováček

Registrován: 24 čer 2005 22:12
Příspěvky: 11
Bydliště: Osíčko Bystřice pod Hostýnem
Jo tak přesně tu samou závadu jsem měl taky a přišel jsem na to dynamickou diagnostikou pomocí led diody. Ta mě zahlásila chudou směs na lambdě. Vyměnil jsem ji, ale za novou stála 3100 kč. Chod motoru se rapidně zlepšil, i spotřeba klesla asi na 7 l/100 km.







Ford escort combi 1.6 16V 66kw zetec 12/94 ABS, Vyhřívané čel. sklo, vše v el., šíbr, modrá barva.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Zkusenost s lambdou
PříspěvekNapsal: 05 srp 2005 08:09 
Ahoj, mel jsem vadnou lambda sondu, prisel jsem na to na emisich, kdyz mne od nich vyhodili. Projevovalo se to tak, ze obsah CO litak nekde mezi 2 a 6, spravne maji byt radove tisiciny. A byla taky prilis vysoka namerena hodnota lambda. Po vymene OK.

Jinak se to neprojevovalo vubec nijak - ani na spotrebe, ani na vykonu.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 srp 2005 12:26 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Byl jsem teď na emisích a říkali, že je příliš vysoká hodnota lambdy(asi 1,2 a má být těsně okolo 1,0). Na volnoběh OK, ale při zvýšených otáčkách už ne. Taky obsah škodlivin zvýšený proti dvěma předchozím emisím - vešlo se to ještě do tolerance, ale zhoršení tam je (CO okolo 0,2 - předtím nula, HC kolem 80 - prve asi 10-20). Technik mi říkal, že je asi pryč lambda, ale měnil jsem jí za novou BOSCH asi před dvěma roky(tj. má ani ne 20t km), takže snad by měla být OK, indikátor lambdy ukazuje co by měl - tak nevím. Prý taky může být už ne zcela funkční kat - jenže to by přece zvýšilo ty škodliviny, ale hodnota lambdy by byla pořád okolo 1, jak se snaží držet ŘJ. Nebo ne?

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Vadná lambda:(
PříspěvekNapsal: 26 srp 2005 13:25 
Offline
Forďák

Registrován: 21 črc 2005 14:00
Příspěvky: 80
Bydliště: Beroun
Pri diagnostice mi prisli na vadnou lambdu - predpokladam ze stoji za tim ze motor za studena vubec netahne, po zahrati uz je to v pohode. Nebo to muze byt i necim jinym? Jinak kolik +- stoji nova lambda? Ma ji cenu kupovat z vrakace? Diky

_________________
Ford Escort 1.6 16V ZETEC 90PS, 1995, kombi
Ford Escort 1.8 16V ZETEC 115PS, 1997, kombi:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 srp 2005 14:19 
Offline
to je L.A.M.A.
Uživatelský avatar

Registrován: 22 dub 2005 10:36
Příspěvky: 2622
Bydliště: Plzen - in the Ghetto u zimaku :)
auto jezdi i bez lambdy, tak ji odpoj a uvidis.

_________________
Hádky malých parchantů mě nezajímají tak mi do nich netahejte.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 srp 2005 16:49 
Offline
Forďák

Registrován: 21 črc 2005 14:00
Příspěvky: 80
Bydliště: Beroun
Jeste se chci zeptat - da se koupit v nejakem eshopu? A ma naprosty laik co se nikdy v aute nehrabal sanci na jeji vymenu? :-) Diky

_________________
Ford Escort 1.6 16V ZETEC 90PS, 1995, kombi
Ford Escort 1.8 16V ZETEC 115PS, 1997, kombi:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 srp 2005 16:56 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
muzes koupit tady http://www.carparts.cz/shop.asp?reg=1f bosh cca 3000,- , nebo pouzit lambu z feldy 1.3 (mam odskouseno) cca 1000,- jenom u ty feldacky je potreba prendat konektor z ty stavajici. A je lepsi koupit novou nez nejakou jetou z bazaru o ktery nevis v jakym je stavu

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srp 2005 21:00 
Offline
Forďák

Registrován: 21 črc 2005 14:00
Příspěvky: 80
Bydliště: Beroun
A nenasel by se nekdo v Beroune a okoli kdo by dokazal predelat konektor z feliciacky lambdy a vymenit ji? Samozrejme ne zadarmo :lol:

_________________
Ford Escort 1.6 16V ZETEC 90PS, 1995, kombi
Ford Escort 1.8 16V ZETEC 115PS, 1997, kombi:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srp 2005 21:10 
Ceny najdes v sekci ceny :D
Me prisla nova lambda primo ve Fordu na 4522 Kc + 900 Kc prace :shock: , takze ji redeji vem na e-shopu. Jedna se jen o rozpojeni jednoho konektoru a vysroubovani vlastni sondy. Mimochodem, zkousel sis delat dignostiku sam? U me se vadna lambda projevovala chybami 171, 172, 173, 174 i dalsimi, ktere na prvni pohled s lambdou vubec nesouvisely. Po vymene diagnostika zatim stale 111. Okamzite po odjezdu ze servisu bylo auto mnohem linejsi, absolutne netahlo. Resetoval jsem ridici jednotku a pak se to celkem srovnalo. Muj problem se spatnym vykonem a chcipanim studeneho motoru se tim vsak nevyresil. Rikam ti to proto, aby sis nejprve zkusil udelat diagnostiku sam. Na druhou stranu muze byt u tebe problem primo jen v te lambde. Diagnostika neni vsespasna, ale napovi.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srp 2005 22:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
Používám také tu z Feldy a v pohodě :wink: Cena opravdu 1000.
BTW - někde jse slyšel (nebo četl?), že použitá lambda sonda nemusí jít vůbec našroubovat a nemusí těsnit, protože už ten závit na ní může být ze žáru jakoby roztažený, ale nevím...

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srp 2005 12:34 
Offline
Forďák

Registrován: 21 črc 2005 14:00
Příspěvky: 80
Bydliště: Beroun
To Pepa: diagnostiku sem si nedelal sam, na to sem moc velka lama :D. Delali mi to v servisu pred koupi auta. Naslo to jen chybu 172 - lambda sonda - smes prilis chuda a pak jeste neznama chyba 0 :(
Motor se mi zda v poradku, pouze ten problem s vykonem za studena - myslim si ze studeny potrebuje bohatsi smes a proto to nejede - je to spravne? :D Jinak se tam urcite pokusim narvat tu feliciackou, jeste najit nekoho kdo to vymeni.....

_________________
Ford Escort 1.6 16V ZETEC 90PS, 1995, kombi
Ford Escort 1.8 16V ZETEC 115PS, 1997, kombi:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srp 2005 13:31 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Za studena by lambda smes nemela regulovat, takze blbnuti v tomhle rezimu asi bude zpusobovat fakt malo bohata smes, ale tady bych se spis priklanel k blbnoucimu cidlu teploty vody.Pokud to hazi na lambde chudou smes, je to zmerenej vysledek udaju lambdy, ta podle bohatosti mewni napeti.Zajimalo by me, jestli jde na diagnostice poznat nouzovy rezim, pokud by bylo blby cidlo teploty, mela by RJ davat smes jako pri zahratym motoru a to pochopitelne u studenyho nestaci.Mozna by se vyplatilo pred koupi nove lambdy tu tvoji zkusit v jinym aute, nebo si vyzkouset jiny teplotni cidlo.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 186 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 67 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz