Zdravim!
S lambda sondou mi to přijde trošku zvláštní, jelikož: lambda měří poměr vzduch/palivo a lambda jako taková je ta veličina. Pro správný chod motoru by měla býti cca 1litr béňa na 14000litrů vzduchu. A taktéž její výstup není stabilní, ale neustále kmitá cca obdélníkovým průběhem v rozmezí cca 0.1 - 1V. Všude se říká/píše, že při odpojené lambdě se zvedne dávkované množství paliva - RJčka se programují tak, aby bylo možno v případě výpadku signálu jezdit -> proto obohacení(kdyby ochudily, mohlo by to být někdy i horší). Takže při odpojené/nefunkční lambdě by měla jít spotřeba zákonitě nahoru(při jinak ok motoru), což jak je jasné není dobré - jako jízda s pořád zapnutým sitičem -> "alah s motorem
"
Jinak všichni, co maj katík řízený, a tím pádem lambda sondu, tak motor už tak pracuje s přebytkem paliva, tj lamba je asi okolo 1,1 -> nutné pro správné následné dohoření nespáleného paliva v katíku.
Takže souhlasím s tí, jak již tu bylo řečeno: pokavaď někomu po odpojení lambdy dojde ke zlepšení běhu motoru, tak rovnou pro novou lambdu a taky kontolovat ostatní věci.
A souhlasil bych i s tím, že na volnoběh by mohla mít vliv: jelikož i volnoběh je jeden z nejhorších režimů běhu motoru, kde jsou i největší emise po přepočtu na jednotku otáček, ale také spolehlivě udržet motor v kvalitním volnoběhu je umění -> proč by tu jinak bylo samostatné téma "VOLNOBĚH", že?
->když už RJ dává v závislosti na šoatné lambdě špatně béňo, tak to štelovat asi nemá důvod..
Na Fianě 1.4CFI CVH jsem jednu dobu taky měl spotřebu 9l -> šla nová lambda a hle 6-6.5l průměr(kolegové s Escama věřte, jelikož Fiana je jiná váhová kategorie...)
Toť mé soukromé názory, občas i čerpané z vysokoškolských skript na motory -> chtěl jsem si postavit/naprogramovat vlastní RJ pro motor, ale pak po mě chtěl pořád někdo něco a již to asi zůstane rozdělané... na věky a na půdě