Aktuálně jsem řešil problém, kdy při brždění motorem auto chvílemi přidalo, ubralo, přidalo atd.
Nebo se při občas tento děj projevoval při mírném sešlápnutí akcelerátoru a poměrně pomalé jízdě po městě.
Problém se objevoval nejčastěji první, řekněme, 3 km po vyjetí, na studeném i teplém motoru.
Diagnostika Fordiag mne navedla podle hodnot RATCH na TPS nebo její kabeláž (vycházel jsem i z poznatků Standy).
Začal jsem kabeláží, vyměnil jsem kabelový svazek vstřiků (jedno kolínko jsem měl rozdrbané), teploty chladicí kapaliny, snímače polohy vačkové křídele, volnoběžného ventilu a potenciometru škrticí klapky.
Došlo k podstatnému zlepšení.
Pár dní to bylo úplně v pohodě, ovšem stále přetrvává takové mírné OBČASNÉ "zakousnutí" při mírné akceleraci po brždění motorem.
Už naštěstí není tak ostré.
Aktuálně jsem koukal přes diagnostiku na hodnotu Ratch.
Nastavilo ji to, a až do zhruba 1500 otáček bralo klapku jako zavřenou, teprve při těch 1500 se objevil status "mírně otevřená".
Je to tak správně, nebo by to ukazovalo ještě na nějakou závadu samotného TPS?
Volnoběh je v pořádku, po nastartování zvýšené otáčky rychle klesnou (též zlepšení, ovšem žádný těžký problém nebyl, jen mírně zvýšené a dobu trvalo, než spadly).
Žádné chyby se za necelý měsíc po jejich vymazání nenasbíraly.
(Mazal jsem tyto
viewtopic.php?f=8&t=25694&start=1460#p475367 , po výměně výfuku. ŘJ jsem neresetoval.)