fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 srp 2005 21:00 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 16 dub 2004 13:03
Příspěvky: 510
Bydliště: nedaleko FM
Chtěl jsem se zeptat, co je to za hadice, ta označená na obrázku. Vede z airboxu. Neměl jsem na ni stahovací svorku, tak jsem ji tam doplnil. A teď se mi zdá, že problém s visením otáček, který jsem výše popisoval, ustal. Je to náhoda nebo netěsnost na té hadici mohla mít vliv na visení otáček?
Obrázek

_________________
Toko

Kia XCeed GT-line 1,5 T-GDI/118 kW, šedá Penta Metal, 09/2023
Opel Corsa Enjoy 5D, 1,2-16V/63 kW, 05/2014, Sunny Melone
Kia Ceed SW 1,6 GDI/99 kW, 11/2013, šedá metalíza - prodáno
Ford Mondeo 5D, 1.8 SCi 96 kW - 6 kvalt, 01/2005, stříbrná Machine - prodáno
Nissan Almera HB N16, 1.5-16V/66 kW, 12/2000, modrá perleť - prodáno
Ford Escort Turnier 1.8, 16V-85 kW, Ghia, 11/1997, Tourmallard Green - budiž mu vrakoviště lehké


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 srp 2005 21:19 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Vede z víka ventilů do airboxu, takže to bude odvětrání ventilovýho víka. Olejový páry jdou zpátky do sání a nesmrdí ven.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 srp 2005 22:20 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Zdravim!

Netěsnost na té hadici míti vliv mohla, pakliže nejde do airboxu, ale rovnou do sání za klapku. Pak tedy šel do motoru falešný vzduch. Pakliže ale jde ta hadice před klapku, tak by vliv neměla mýti. Jinak je to jak již bylo řečeno odvětrávání motoru

Jinak oprava s volnoběžným ventilem: mají ho tedy vícebodové motory :lol:

S tím bržděním je to tak: když tedy neřadím, tj dojíždím někam s motorem, tak se to pozná na setrvačným snímači+počtu pptáček, a v tom případě motor začne brzdit(vypne přívod paliva). Když ovšem vyřadím, tak by měly chvíli otáčky klesnout a vyset +/- 1500 pro snažší řazení a po chvíli pak šup na volnoběžné. To jen tedy pro sumář a upřesnění informací

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 srp 2005 08:27 
Ja měl před pár dny problém, že mi otáčky po nastartování vyletěly cca k 3-4 tisícům (nemám otáčkoměr, takže by ouško) a držely se tam. Po odtažení auta přes celé Brno jsem před servisem s technikem odhalil hadičku, která byla vypadnutá.
Moc se v tom nevyznám, ale technik říkal, že je to "podtlak do motoru" (nebo nějak podobně, už mi ten výraz vypadl z hlavy :-( ). Každopádně je to hadička, které vede od vstřikování do takového "trychtýře", který mám vražený do air boxu a z toho trychtýře vede ještě jedna hadička do víka ventilů. Jak už tady zaznělo - odvětrávání motoru bude nejspíš příčina problému.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 02 srp 2013 11:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Aktuálně jsem řešil problém, kdy při brždění motorem auto chvílemi přidalo, ubralo, přidalo atd.
Nebo se při občas tento děj projevoval při mírném sešlápnutí akcelerátoru a poměrně pomalé jízdě po městě.
Problém se objevoval nejčastěji první, řekněme, 3 km po vyjetí, na studeném i teplém motoru.

Diagnostika Fordiag mne navedla podle hodnot RATCH na TPS nebo její kabeláž (vycházel jsem i z poznatků Standy).
Začal jsem kabeláží, vyměnil jsem kabelový svazek vstřiků (jedno kolínko jsem měl rozdrbané), teploty chladicí kapaliny, snímače polohy vačkové křídele, volnoběžného ventilu a potenciometru škrticí klapky.
Došlo k podstatnému zlepšení.
Pár dní to bylo úplně v pohodě, ovšem stále přetrvává takové mírné OBČASNÉ "zakousnutí" při mírné akceleraci po brždění motorem.
Už naštěstí není tak ostré.

Aktuálně jsem koukal přes diagnostiku na hodnotu Ratch.
Nastavilo ji to, a až do zhruba 1500 otáček bralo klapku jako zavřenou, teprve při těch 1500 se objevil status "mírně otevřená".
Je to tak správně, nebo by to ukazovalo ještě na nějakou závadu samotného TPS?

Volnoběh je v pořádku, po nastartování zvýšené otáčky rychle klesnou (též zlepšení, ovšem žádný těžký problém nebyl, jen mírně zvýšené a dobu trvalo, než spadly).

Žádné chyby se za necelý měsíc po jejich vymazání nenasbíraly.
(Mazal jsem tyto viewtopic.php?f=8&t=25694&start=1460#p475367 , po výměně výfuku. ŘJ jsem neresetoval.)

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 61 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz