Zdravim! Na Fianě 1.2 je to bezproblémů - rozjezdy bez plynu a jedeto bez cukání i do docela dobrého kopečku(na jedničku). Prostě elektronika se snaží udržet volnoběžné otáčky. Jede to i na dvojku, ale to už je jen na rovinky a velmi malí kopeček. A u 1.4 to jede i na trojku, ale to už vážně jen po rovince, ale už to neni ono. Prostě o 300kg lehčí auto...
Jinak jak bylo řečeno -> variátor je bezestupňová automatická převodovka, maximálně když bude mít třeba funkci "kick-down" tak to může kopnout/jako podřadit
Stupně mají planetové automatické převodovky, kde se "řadí" zastavováním jednotlivých rotujících částí.
Automatická spojka je taky "gut" (maj to třeba vozíčkáři - bývalky otec byl vozíčkář a měl to ve Fáčku, tak jsem s tím najezdil dost kiláčků), když člověk sundá nohu s plynu, tak to spojku rozepne a když přidá, tak se spojka plynule sepne. Prostě člověk nepotřebuje levou haksnu
(a když je to vozíčkář, tak je i plyn a brzda na/u volantu, takže nepotřebujete vlastně žádnou nohu
)