Takže dokončil jsem svoji anketu 10W-40 v.s. 15W-40 u autorizovaných servisů Ford. Jelikož mi na původních 5 dotazů odpověděli jen 2, napsal jsem do dalších servisů (všechny adresy z oficiálního seznamu servisů na www.ford.cz). Konečné skóre je 70 odeslaných dotazů - 21 odpovědí !!!!.
Otázka:
Můžete mi, prosím, poradit s malým technickým problémem ohledně vhodného motorového oleje? Jedná se Ford Escort r.v.88, 1,4i ; typ motoru F6D. V současné době používám polosyntetický olej 10W-40. Setkal jsem se však s názory, že pro tyto starší motory je vhodnější používat spíše minerální oleje (např. 15W-40). Prý se stává, že opotřebované čerpadlo už nedokáže "řidší" polosyntetický olej utlačit a dochází ke zničení motoru - proto je vhodnější používat minerální olej. Zajímalo by mne tedy, jestli jsou tato tvrzení opodstatněná a bylo by proto vhodnější přejít z oleje 10W-40 raděj na 15W-40.
Odpovědi:
FORD Rasino s.r.o., servis Hodonin Tento motor má automatické nastavení vůle ventilů a proto je nutný polosyntetický olej který je řidší , aby byla zaještěna funkce nastavení ventilů i při studeném motoru. Minerální olej není vhodný
Autocentrum Ford Atoma - Brno Do tohoto typu motoru používejte olej 15W - 40.
dostal@ford-homolka.cz pro použití do Vašeho vozu je předepsán motorový olej SAE 5W-30,specifikace WSS-M2C913A nebo alternativně SAE 10W-40 ACEA A3/B3. Olej 15w-40 nedoporučuji do Vašeho motoru používat.
Ford CarMagnus olej předepsaný společností Ford pro tento motor je 10W40.Doporučujeme tedy i my používat tento olej. V případě, že máte podezření z opotřebovní olejového čerpadla, doporučujeme jeho výměnu.
baller@f67.cz Nemáte-li problémy, můžete zůstat u 10W40. Neuvedl jste sice počet ujetých km, ale 15W40 klidně do motoru dejte.
Sekretariát A. Charouz Kladno motorový olej do motorů CVH F.M.C. předepisuje 5W30, možné je použít i 10W40 nebo 5W40. Olej 15W40 je čistě minerální olej na který tento motor není stavěný.Hydraulické samostavy ventilů se mohou zadřít.
VEROLD CENTRUM s.r.o. Stáří motoru není odůvodněním pro to, aby do něj byl naléván olej horších parametrů, než do nového motoru. Pokud je pro ten konkrétní motor určen olej určité specifikace, je nutné jej používat stále. Nedoporučuji Vám proto měnit druh oleje.
prijem@ford-dankar.cz Pro Váš vůz používejte olej FORD 5W30
Auto-Arena Turnov Je to věc názoru,ale dle značky FORD se má používat do vašeho vozidla olej,který dosud používáte (10W-40) po celou dobu provozu vozidla.
servis@fordkt.cz Doporučený motorový olej výrobce pro Váš motor je SAE 10W-40. S Vámi popisovanou zkušeností jsme se nesetkali.
office-melnik@fordchar.cz Podle specifikace Ford Motor Company je možné kromě klasického oleje 5W30 použít olej 10W40, který je pro váš vůz určitě lepší volbou. Tento olej máme skladem pod katalogovým číslem 1343539 za 692,-Kč/5l s Dph a originální olejový filtr EFL 500 pod katalogovým číslem 1070523 za 191,-Kč/1ks s Dph.
julius@autosluzba.cz Olej 10W 40 je pro tento motor doporučen výrobcem a jeho případná změna závisí spíše na technickém stavu motoru,přechod na minerální olej bych doporučil spíše při zvýšené spotřebě motorového oleje,z hledika mazání motoru je zbytečný.
A. Charouz, Spol. s r.o. dle specifikací Ford je do tohoto motoru určen olej s názvem Formula E. Jedná se o minerální olej s vlastní specifikací, která se rozhodně neskládá jen z viskózní třídy. Jestli Vás ale zajímá tento údaj, olej Formula E má viskozitu 5W-30. V naší firmě stojí 158,- Kč s DPH za 1 Litr. Pokud se mám vyjádřit k tvrzení, že řidší olej starší čerpadlo nedokáže protlačit, tak je to přesně naopak. Když vyběhané čerpadlo oleje čerpá řidší olej, dochází vlivem netěsností k velkým ztrátám a motor je nedostatečně mazán. Většinou se toto projevuje tak, že u zahřátého motoru na volnoběh bliká, nebo svítí kontrolka mazání.
tomas.seko@fordmlcak.cz Rozdíl mezi motorovým olejem 10W40 a 15W40 je hlavně v mazacích vlastnostech při studeném startu.Olej 10W40 má mazací vlastnost už při -20°C kdežto olej 15W40 tuto vlastnost až při -15°C.Při zahřátém motoru na provozní teplotu je hustota obou typů olejů prakticky shodná.Specifikace oleje pro Váš motor 1,4i je předepsaná 10W40 nebo alternativní olej 5W30.Jestli-že Vám při použití mot.oleje 10W40 svítí kontrolka mazání při volnoběžných otáčkách motoru pak Vám nezbývá nic jiného než změřit tlak oleje pro zjištění zda li není vadné čidlo tlaku nebo olejové čerpadlo.
Servis-Ford MaV Opava čistě teoreticky při nadměrně opotřebovaném motoru a olejovém čerpadle je toto možné, v praxi však velmi řídké, klidně můžete používat polosyntetiku 10W40, pokud by byl tlak oleje nízký, kontrolka oleje vás na to problikáváním upozorní (pokud ji máte v pořádku), u nás v servise se běžně do těchto vozidel dává polosyntetický olej na mineral. bázi FORD 5W30, který běžně zakoupíte v servisech Ford za cenu cca 190 Kč/l.
CARent a.s. Brno níže popisovaný zásah (náhrada jiným olejem) má význam, pokud bliká kontrolka mazání – což by mohlo signalizovat sníženou účinnost olejového čerpadla. Pokud tento problém není, je lepší používat olej o nižší viskozitě. Motor je zastudena lépe mazán a neopotřebovává se tolik.
Ford Auto Novák Písek Částečně máte pravdu v tom,že při velkém opotřebení olejového čerpadla by mohlo dojít i k poklesu mazacího tlaku,ale to až v extrémním případě.Na minerální olej většinou zákazníci přecházejí hlavně z ekonomických důvodů,protože tyto vozy už mívají i větší spotřebu oleje a minerální olej(15W-40) bývá podstatně levnější.Záleží také na druhu oleje(ne na značce),který byl v motoru používán doposud.Hlavně nesmíte přejít z minerálního oleje na polosyntetický,protože tím můžete motoru velmi uškodit.Polosyntetický a plně syntetický olej obsahuje více rozpouštědel a různých látek,které více uvolňují karbony z motoru a to může být pro motor smrtelný úder. Doufám,že má odpověď je dostačující.Pokud ne,tak mě klidně kontaktujte na e-mailu a nebo na telefonu.
autoMOTOL BENI a.s Doporučujeme olej 5W 30. S poznatky, že opotřebované čerpaldo nedokáže "řidší" olej utlačit jsem se nesetkal.
FORD Vysoké Mýto k Vašemu dotazu sděluji, že pro daný typ vozidla a motoru je výrobcem předepsán motorový olej SAE 10W-40. Zkušenosti s použitím oleje jiné viskozity mohou být různé, doporučuji však zůstat u předepsaného, resp. řešit primární příčinu, t.j. závadu na čerpadle, tlak oleje ap.
rjandl@dorda.cz Do vozidel Ford Escort 1,4i typu motoru CVH CFI je výrobcem doporučen olej označením Formule E viskozitou 5W-30 specifikace WSS-M2C913-B,pouze k doplňování je doporučen olej XR+ viskozity SAE 10W-40 a specifikace ACAE A3/B3. Jestli používáte olej 10W-40 tak ho nenahrazujte olejem 15W-40, pokud nemáte s motorem problém. U motorových olejů je důležité se řídit dle specifikace než viskozitou, která vám udává pouze hustotu oleje dle závislosti na vnější teplotě a né mazací schopnosti.
servis - AUTEX CENTRUM s.r.o. Do motoru 1.4i CVH je od výrobce doporučen olej 5W-30. Motor má hydraulická zdvihátka,proto musí být viskozita nižší.Alternativní mot.olej je 10W-40.
Tak názor si jistě udělá každý sám, že
... já dnes měnil olej a opět jsem tam nalil mé oblíbené SUNOCO FUTURA 10W-40
_________________ TOYOTA Avensis 2,0 D-4D Exclusive; 93kW; r.v.´07 Hyundai ELANTRA 1,6i GLS; 79kW; r.v.´02 ------------------------- HISTORIE ------------------------- Ford Ka 1,3[/b]; 44kW; r.v.´98 Ford PROBE 2,2 LX; 108kW; r.v.´89 ; ("my ex-Precious") Ford ORION 1,6 CLX; EFi 77kW; r.v.´91 Ford ESCORT 1,4i; CFI 54kW; r.v.´90 ; 3dv ("my ex-Precious")
|