fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 bře 2006 18:57 
Offline
Forďák

Registrován: 27 bře 2004 10:30
Příspěvky: 64
Bydliště: Žabčice
Já používám olej 15W40 od Shellu a je pravda jak píše Xfield, že při studeným motoru jsou ventily slyšet a zklidní se to až teplota motoru vyleze na takovejch 70-80 a olej se pořádně ohřeje. Bohužel už asi na polosyntetiku přejít nemůžu. 15W40 používám 3 roky a předtím nevím co tam bylo nalitý. Jinak mám stejnej motor jako Xfield F6D

_________________
Escort 1.4, rv. 90, 3dv, Mk IV
Opel Frontera 2.2 16V, rv. 96, dlouhá verze


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 bře 2006 20:58 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
No 10W40 už sem tam měl, teď tam mám 15W40, tak uvidim co to udělá. Je teda pravda že je tam i jinej motor (ale stejnej typ). Jinak sem docela zvědavej, co Xfieldovi odpoví z dalších servisů.

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2006 01:32 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 bře 2004 23:54
Příspěvky: 499
Bydliště: Liberec
heh to já , taky, ještě zkusim přidat do motoru jeden přípravek, kterej se aplikuje těsně před výměnou na 15 minut, vyčistí to motor od jemnej písků a úsad, u jednoho Escorta pak vršek ztichnul na chvíli, jenže ten motor spíš nahoře ramploval než by cvakaly štosy

_________________
Esco r.v.91,1,4i CVH(upgrade RS2000) - po laku, opět krasavec- doufám že mi ho zase někdo trefí =/
http://www.fordfans.cz/galerie/displayi ... =47&pos=31


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2006 15:22 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
Myslim, že u escorta ti motor nestichne nikdy. Myslim to cvakání. Já osobně tam mám druhej motor. V tom prvnim sem používal 10W40 a teď 15W40 a hlučnost je pořád stejná.

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2006 23:59 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 bře 2004 23:54
Příspěvky: 499
Bydliště: Liberec
, mno když jsem měl úplně nový štosy tak ztichnul, posral jsem si to asi tim blby olejem co jsem tam zkusil dát minulý léto, né že by cvakaly všechny ale jeden nebo dva trošku jo, ale není to nic hroznýho ono by to chtělo když už dát novou vačku a rovnou vahadla, jenže vačka stávala okolo 4000tkč, hydra 1600kč, a vahadla nevim, takže myslim že zatím to řešit nebudu =))))

_________________
Esco r.v.91,1,4i CVH(upgrade RS2000) - po laku, opět krasavec- doufám že mi ho zase někdo trefí =/
http://www.fordfans.cz/galerie/displayi ... =47&pos=31


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2006 08:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2005 13:31
Příspěvky: 137
Bydliště: Ústí nad Labem
Já mám olej 10W-40 na dpporučení z Forda v Ustí nad Labem. No když jsem se jich ptal, tak se tvářili, že tyhle auta snad už ani nemají jezdit a chviklu tápali, ale pak mi jejich technik řekl, že tenhle olej je pro tyhle motory dobrej. Koupil jsem teda Mogul GX-FE PRO 10W - 40 a zatím to jede a cvaká to stejně jako na ten co tam lili ve Fordu. Jinak jde motor (krom cvakání) celkem tiše i za studena.

_________________
4kola: FORD Puma 1,7 VCT 92kW 12/99´, Amparo blue, orig. kola 15´, kožená sedadla, podcvíceni indigo
2kola: Honda VTR 1000f 1998, V2 90°, 78kW/96 N.m - pro ekology: plní EURO3 :-)
Dříve Escort 90´;1.6i - 66kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 bře 2006 09:36 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
Taky sem zkoušel zjistit jakej olej. Ale bude to spíš na uvážení majitele. Každej totiž tvrdí něco jinýho. Někdo 10 a někdo 15W40. Holt si budeme muset vybrat. Otcovo soused má 1,6 zetec rv95 a taky tam má 10W40 a teď prej měnil motor protože se mu zadřela klikovka.

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 bře 2006 10:05 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Tak to tam ten olej vůbec neměl, nebo mu odešlo olejový čerpadlo (co jsem tak slyšel, že to u Zetecu skoro není možný...?), ale že by mu 10w40 zadřela klikovku, to bych se docela divil. Maximálně tak - dlouhodobě - odrovnala hydroštely, ale to by se k tomu musel prasácky chovat.
Spíš bych to viděl, že tam nalil nějakou sračku, na kterou viděl reklamu v televizi a ta mu zacpala kanálky. To už tu několikrát bylo a přijde mi to nejpravděpodobnější.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 bře 2006 11:18 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
Zas takový podrobnosti nevim co tam přesně nalil.

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 bře 2006 16:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2004 22:02
Příspěvky: 332
Bydliště: okr. Břeclav
Takže dokončil jsem svoji anketu 10W-40 v.s. 15W-40 u autorizovaných servisů Ford. Jelikož mi na původních 5 dotazů odpověděli jen 2, napsal jsem do dalších servisů (všechny adresy z oficiálního seznamu servisů na www.ford.cz). Konečné skóre je 70 odeslaných dotazů - 21 odpovědí !!!!.
Otázka:

Můžete mi, prosím, poradit s malým technickým problémem ohledně vhodného motorového oleje?
Jedná se Ford Escort r.v.88, 1,4i ; typ motoru F6D. V současné době používám polosyntetický olej 10W-40. Setkal jsem se však s názory, že pro tyto starší motory je vhodnější používat spíše minerální oleje (např. 15W-40). Prý se stává, že opotřebované čerpadlo už nedokáže "řidší" polosyntetický olej utlačit a dochází ke zničení motoru - proto je vhodnější používat minerální olej.
Zajímalo by mne tedy, jestli jsou tato tvrzení opodstatněná a bylo by proto vhodnější přejít z oleje 10W-40 raděj na 15W-40.

Odpovědi:

FORD Rasino s.r.o., servis Hodonin
Tento motor má automatické nastavení vůle ventilů a proto je nutný polosyntetický olej který je řidší , aby byla zaještěna funkce nastavení ventilů i při studeném motoru. Minerální olej není vhodný

Autocentrum Ford Atoma - Brno
Do tohoto typu motoru používejte olej 15W - 40.

dostal@ford-homolka.cz
pro použití do Vašeho vozu je předepsán motorový olej SAE 5W-30,specifikace WSS-M2C913A nebo alternativně SAE 10W-40 ACEA A3/B3.
Olej 15w-40 nedoporučuji do Vašeho motoru používat.

Ford CarMagnus
olej předepsaný společností Ford pro tento motor je 10W40.Doporučujeme tedy i my používat tento olej. V případě, že máte podezření z opotřebovní olejového čerpadla, doporučujeme jeho výměnu.

baller@f67.cz
Nemáte-li problémy, můžete zůstat u 10W40. Neuvedl jste sice počet ujetých km, ale 15W40 klidně do motoru dejte.

Sekretariát A. Charouz Kladno
motorový olej do motorů CVH F.M.C. předepisuje 5W30, možné je použít i 10W40 nebo 5W40. Olej 15W40 je čistě minerální olej na který tento motor není stavěný.Hydraulické samostavy ventilů se mohou zadřít.

VEROLD CENTRUM s.r.o.
Stáří motoru není odůvodněním pro to, aby do něj byl naléván olej horších parametrů, než do nového motoru. Pokud je pro ten konkrétní motor určen olej určité specifikace, je nutné jej používat stále. Nedoporučuji Vám proto měnit druh oleje.

prijem@ford-dankar.cz
Pro Váš vůz používejte olej FORD 5W30

Auto-Arena Turnov
Je to věc názoru,ale dle značky FORD se má používat do vašeho vozidla olej,který dosud používáte (10W-40) po celou dobu provozu vozidla.

servis@fordkt.cz
Doporučený motorový olej výrobce pro Váš motor je SAE 10W-40. S Vámi popisovanou zkušeností jsme se nesetkali.

office-melnik@fordchar.cz
Podle specifikace Ford Motor Company je možné kromě klasického oleje 5W30 použít olej 10W40, který je pro váš vůz určitě lepší volbou. Tento olej máme skladem pod katalogovým číslem 1343539 za 692,-Kč/5l s Dph a originální olejový filtr EFL 500 pod katalogovým číslem 1070523 za 191,-Kč/1ks s Dph.

julius@autosluzba.cz
Olej 10W 40 je pro tento motor doporučen výrobcem a jeho případná změna závisí spíše na technickém stavu motoru,přechod na minerální olej bych doporučil spíše při zvýšené spotřebě motorového oleje,z hledika mazání motoru je zbytečný.

A. Charouz, Spol. s r.o.
dle specifikací Ford je do tohoto motoru určen olej s názvem Formula E. Jedná se o minerální olej s vlastní specifikací, která se rozhodně neskládá jen z viskózní třídy. Jestli Vás ale zajímá tento údaj, olej Formula E má viskozitu 5W-30. V naší firmě stojí 158,- Kč s DPH za 1 Litr.
Pokud se mám vyjádřit k tvrzení, že řidší olej starší čerpadlo nedokáže protlačit, tak je to přesně naopak. Když vyběhané čerpadlo oleje čerpá řidší olej, dochází vlivem netěsností k velkým ztrátám a motor je nedostatečně mazán. Většinou se toto projevuje tak, že u zahřátého motoru na volnoběh bliká, nebo svítí kontrolka mazání.

tomas.seko@fordmlcak.cz
Rozdíl mezi motorovým olejem 10W40 a 15W40 je hlavně v mazacích vlastnostech při studeném startu.Olej 10W40 má mazací vlastnost už při -20°C kdežto olej 15W40 tuto vlastnost až při -15°C.Při zahřátém motoru na provozní teplotu je hustota obou typů olejů prakticky shodná.Specifikace oleje pro Váš motor 1,4i je předepsaná 10W40 nebo alternativní olej 5W30.Jestli-že Vám při použití mot.oleje 10W40 svítí kontrolka mazání při volnoběžných otáčkách motoru pak Vám nezbývá nic jiného než změřit tlak oleje pro zjištění zda li není vadné čidlo tlaku nebo olejové čerpadlo.

Servis-Ford MaV Opava
čistě teoreticky při nadměrně opotřebovaném motoru a olejovém čerpadle je toto možné, v praxi však velmi řídké, klidně můžete používat polosyntetiku 10W40, pokud by byl tlak oleje nízký, kontrolka oleje vás na to problikáváním upozorní (pokud ji máte v pořádku), u nás v servise se běžně do těchto vozidel dává polosyntetický olej na mineral. bázi FORD 5W30, který běžně zakoupíte v servisech Ford za cenu cca 190 Kč/l.

CARent a.s. Brno
níže popisovaný zásah (náhrada jiným olejem) má význam, pokud bliká kontrolka mazání – což by mohlo signalizovat sníženou účinnost olejového čerpadla. Pokud tento problém není, je lepší používat olej o nižší viskozitě. Motor je zastudena lépe mazán a neopotřebovává se tolik.

Ford Auto Novák Písek
Částečně máte pravdu v tom,že při velkém opotřebení olejového čerpadla by mohlo dojít i k poklesu mazacího tlaku,ale to až v extrémním případě.Na minerální olej většinou zákazníci přecházejí hlavně z ekonomických důvodů,protože tyto vozy už mívají i větší spotřebu oleje a minerální olej(15W-40) bývá podstatně levnější.Záleží také na druhu oleje(ne na značce),který byl v motoru používán doposud.Hlavně nesmíte přejít z minerálního oleje na polosyntetický,protože tím můžete motoru velmi uškodit.Polosyntetický a plně syntetický olej obsahuje více rozpouštědel a různých látek,které více uvolňují karbony z motoru a to může být pro motor smrtelný úder.
Doufám,že má odpověď je dostačující.Pokud ne,tak mě klidně kontaktujte na e-mailu a nebo na telefonu.

autoMOTOL BENI a.s
Doporučujeme olej 5W 30. S poznatky, že opotřebované čerpaldo nedokáže "řidší" olej utlačit jsem se nesetkal.

FORD Vysoké Mýto
k Vašemu dotazu sděluji, že pro daný typ vozidla a motoru je výrobcem předepsán motorový olej SAE 10W-40. Zkušenosti s použitím oleje jiné viskozity mohou být různé, doporučuji však zůstat u předepsaného, resp. řešit primární příčinu, t.j. závadu na čerpadle, tlak oleje ap.

rjandl@dorda.cz
Do vozidel Ford Escort 1,4i typu motoru CVH CFI je výrobcem doporučen olej označením Formule E viskozitou 5W-30 specifikace WSS-M2C913-B,pouze k doplňování je doporučen olej XR+ viskozity SAE 10W-40 a specifikace ACAE A3/B3.
Jestli používáte olej 10W-40 tak ho nenahrazujte olejem 15W-40, pokud nemáte s motorem problém.
U motorových olejů je důležité se řídit dle specifikace než viskozitou, která vám udává pouze hustotu oleje dle závislosti na vnější teplotě a né mazací schopnosti.

servis - AUTEX CENTRUM s.r.o.
Do motoru 1.4i CVH je od výrobce doporučen olej 5W-30.
Motor má hydraulická zdvihátka,proto musí být viskozita nižší.Alternativní mot.olej je 10W-40.


Tak názor si jistě udělá každý sám, že :wink:

... já dnes měnil olej a opět jsem tam nalil mé oblíbené SUNOCO FUTURA 10W-40 :smt004

_________________
TOYOTA Avensis 2,0 D-4D Exclusive; 93kW; r.v.´07
Hyundai ELANTRA 1,6i GLS; 79kW; r.v.´02
------------------------- HISTORIE -------------------------
Ford Ka 1,3[/b]; 44kW; r.v.´98
Ford PROBE 2,2 LX; 108kW; r.v.´89 ; ("my ex-Precious")
Ford ORION 1,6 CLX; EFi 77kW; r.v.´91
Ford ESCORT 1,4i; CFI 54kW; r.v.´90 ; 3dv ("my ex-Precious")


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 bře 2006 16:21 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2005 13:31
Příspěvky: 137
Bydliště: Ústí nad Labem
Zajímave odpovědi...
No mám ještě 5000 km do výměny oleje a asi zustanu u Mogulu GX-FE PRO 10W - 40. Jsem s ním spokojenej, tlak oleje je v pořádku a auto ho nežere.

_________________
4kola: FORD Puma 1,7 VCT 92kW 12/99´, Amparo blue, orig. kola 15´, kožená sedadla, podcvíceni indigo
2kola: Honda VTR 1000f 1998, V2 90°, 78kW/96 N.m - pro ekology: plní EURO3 :-)
Dříve Escort 90´;1.6i - 66kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 bře 2006 08:58 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
To jak napsali od toho Charouze nějak nechápu.

Pokud se mám vyjádřit k tvrzení, že řidší olej starší čerpadlo nedokáže protlačit, tak je to přesně naopak. Když vyběhané čerpadlo oleje čerpá řidší olej, dochází vlivem netěsností k velkým ztrátám a motor je nedostatečně mazán. Většinou se toto projevuje tak, že u zahřátého motoru na volnoběh bliká, nebo svítí kontrolka mazání.

V první větě to popírá a pak potvrzuje, že je to možný. Přesně ten problém, co sem měl já.

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 bře 2006 15:03 
Offline
Nováček

Registrován: 05 led 2006 15:28
Příspěvky: 26
Bydliště: Turnov
Ten Charouzek je fakt dobrej balaciér. S tím opotřebovaným motorem si myslím, že problém je v tom , že tlak oleje se ztratí na první vyběhané šále a dál se olej nedostane protože tou netěsnou šálou vyteče zpátky do olejové vany. Jinak je potřeba si uvědomit, že olej 5W, 10W a 15W je při provozní teplotě fakt stejně tekutý. Za tím číslem je W (Winter)-ten rozdíl v tekutosti (viskositě) se projeví pokud auto stojí přez noc na mrazu - jinak ne. To druhé číslo znamená jak moc řídne při vysoké teplotě při velkém zatížení motoru. Pokud jsem někoho urazil těmito elementárními poznatky tak mi to promiňte ale vidím, že v tom mají guláš i aut. servisy.
Já osobně jezdím polosyntetiku MOGUL 10W-40, najel jsem na ni cca 80tis a všechno v poho. Nejsem názoru, že značka, která je prohnaná víc reklamou znamená automaticky menší opotřebení motoru. Je dobré číst si klasifikace, které tam jsou psány hodně drobným písmem - jsou ale nejdůležitější.

_________________
Escort 1.6i 66kW r86


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 bře 2006 21:07 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2004 22:02
Příspěvky: 332
Bydliště: okr. Břeclav
Tak mám další dvě odpovědi:

info@fordkruml.cz
Doporučujeme používat nadále olej 10W-40(cena 165,-vč.DPH/1ltr).

voltr.richard@ford.ap-group.cz
Vzhledem k tomu, že k takto starému vozidlu nemáme technické specifikace ani parametry, dle kterých bychom mohli odpovědět na Váš dotaz týkající se oleje,nemůžeme bohužel potřebné informace sdělit.

_________________
TOYOTA Avensis 2,0 D-4D Exclusive; 93kW; r.v.´07
Hyundai ELANTRA 1,6i GLS; 79kW; r.v.´02
------------------------- HISTORIE -------------------------
Ford Ka 1,3[/b]; 44kW; r.v.´98
Ford PROBE 2,2 LX; 108kW; r.v.´89 ; ("my ex-Precious")
Ford ORION 1,6 CLX; EFi 77kW; r.v.´91
Ford ESCORT 1,4i; CFI 54kW; r.v.´90 ; 3dv ("my ex-Precious")


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 bře 2006 08:50 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Tak a mas to, mas veterana.
Ty odpovedi jsou fakt pekny, nedokazu si predstavit jak by se v tom orientoval technikou zcela nedotceny majitel. Muj nazor je, ze konstrukce CVH vznikala v dobe, kdy nejaka syntetika apod. mozna jezdila ve F1, ale beznym motorum musi bohate stacit 15/40, sam vyrobce udava minimalne SG, tak nizky uz snad dneska ani nedelaj a moderni mineraly rozpoustej usazeniny prakticky stejne jako ty superdrahy.
Jestli ten motor jezdil na 10/40 a neprotestuje, klidne bych to tam lil dal, na 15/40 bych mozna presel az kdyz uz by opotrebeni bylo znacnejsi, ale stejne by to spis bylo jen ze zoufalstvi, mechanicky opotrebeni jinej olej dlouho nezachrani.
Jo a u nove postavenyho CVH bych se vubec nebal zacit davat treba i 0/40.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 bře 2006 14:12 
Offline
Nováček

Registrován: 05 led 2006 15:28
Příspěvky: 26
Bydliště: Turnov
Jenom na okraj - namátkou vybírám viskozity (nikoliv viskozní třídy) při 100st Celzia

Typové listy Paramo: SAE 5W-40 - 14,8 mm2/s (SYNT)
SAE 10W-40 - 14,5 mm2/s (POLO)
SAE 15W-40 - 14,4 mm2/s (ROPA)
SAE 20W-30 - 11,2 mm2/s (ROPA PRO STARŠÍ)
SAE 40 - 13,6 mm2/s (ROPA PRO STARŠÍ)

Takže rozšířený názor , že olej s nižším číslem před W je prostě řidší není pravda. Je to pouze "odolnost proti ztuhnutí mrazem".

_________________
Escort 1.6i 66kW r86


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 bře 2006 16:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2004 22:02
Příspěvky: 332
Bydliště: okr. Břeclav
futura píše:
Tak a mas to, mas veterana. ........

já vím :smt043 , ale stejně ho mám rád :P

...jinak co se týče oleje, naprostej souhlas ... udávanou minimální specifikaci podle API splňuje s přehledem i minerální olej. Jedinej rozdíl mezi nima je v schopnosti mazání při studeném motoru.

...BTW shodou okolností jsem teď měnil olej současně ve Fordu a v Renaultu, do kterýho leju 15W40. Když jsem srovnával ten rozdíl v "tekutosti" při nalévání, připadalo mi, že do Renaultu leju med :-D .

_________________
TOYOTA Avensis 2,0 D-4D Exclusive; 93kW; r.v.´07
Hyundai ELANTRA 1,6i GLS; 79kW; r.v.´02
------------------------- HISTORIE -------------------------
Ford Ka 1,3[/b]; 44kW; r.v.´98
Ford PROBE 2,2 LX; 108kW; r.v.´89 ; ("my ex-Precious")
Ford ORION 1,6 CLX; EFi 77kW; r.v.´91
Ford ESCORT 1,4i; CFI 54kW; r.v.´90 ; 3dv ("my ex-Precious")


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 bře 2006 09:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
benzínek píše:
Jenom na okraj - namátkou vybírám viskozity (nikoliv viskozní třídy) při 100st Celzia
Takže rozšířený názor , že olej s nižším číslem před W je prostě řidší není pravda. Je to pouze "odolnost proti ztuhnutí mrazem".


Olej s nižší viskozní třídou OW, 5W je zcela jistě při pokojové teplotě 20°C řídší než olej 10W čí 15W. To je holý fakt a ne jenom rozšířený názor. To že při 100°C se viskozity neliší vyplývá s čísla za pomlčkou, když je u všech olejů shodné, je viskozita při 100°C také shodná.
Problém je spíše v tom, že teplota 100°C není v olejové lázní ani po 15km jízdy(záleží na teplotě okolí) a to už častokrát motor vypínáme.
Co z toho vyplývá?
Když jezdím často na krátké vzdálenosti tak to při výběru oleje také zohledním a vyberu si viskozní třídu s nižším zimním indexem uvedeným před W.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 bře 2006 10:17 
Offline
Nováček

Registrován: 05 led 2006 15:28
Příspěvky: 26
Bydliště: Turnov
Tak jsem našel na veterána z r.86 příručku výrobce a ohledně oleje se doporučuje pro teploty pod -20°C 5W-30, pro -20°C-+30°C 10W-30 a pro teploty nad +30°C 15W-40 - API SF/CC - toť doporučení z r.86. Celé je to ještě vymalováno v grafu venkovních teplot a viskozních tříd.
Jinak samozřejmě souhlasím se Standou. Jenomže první příspěvek v tomhle tématu byl v souvislosti s jízdou po dálnici. Spíš jsem chtěl reagovat na názor, že do vyběhaného motoru patří olej 15W a do těsného 0W. Když se ty oleje ohřejou, tak tečou úplně steně a žádné netěsnosti nezatáhne ani jeden ani druhý.

_________________
Escort 1.6i 66kW r86


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 bře 2006 17:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2004 22:02
Příspěvky: 332
Bydliště: okr. Břeclav
...tak ještě jedna opožděná odpověď:
fordmb@bospor.cz
bohužel nemohu posoudit technický stav Vašeho motoru ale olej předepsaný výrobcem je Ford Formula E SAE 5W-30 alternativně Ford XR+High Performance SAE 10W-40 .Vzhledem ke složitosti mazání vačkového hřídele a hydraulických zdvihátek a hlavně jejich možnosti opotřebení doporučuji používat tip oleje 10W-40.

_________________
TOYOTA Avensis 2,0 D-4D Exclusive; 93kW; r.v.´07
Hyundai ELANTRA 1,6i GLS; 79kW; r.v.´02
------------------------- HISTORIE -------------------------
Ford Ka 1,3[/b]; 44kW; r.v.´98
Ford PROBE 2,2 LX; 108kW; r.v.´89 ; ("my ex-Precious")
Ford ORION 1,6 CLX; EFi 77kW; r.v.´91
Ford ESCORT 1,4i; CFI 54kW; r.v.´90 ; 3dv ("my ex-Precious")


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 59 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz