Já jsem s benzínem nikdy žádný testy nedělal, ale myslím si že to žádnej zázrak nebude. Podle mě je to spíš v tom, že víte že jste natankovali V-Power a očekáváte zlepšení, takže si to vše přikrášlujete a každýmu vyprávíte jak to je super, Ale kdyby vám někdo natankoval obyč natural 95, posadil vás do auta a poslal na cestu dejme tomu 500km, tam vám natankovali V-Power a poslali zpátky, tak žádnej rozdíl nepoznáte - tím myslím, že byste o tom nevěděli že tam máte jinej benzín. A srovnávat 95oktanový benzín se 100oktanovým je taky nesmysl. A změřit přesně spotřebu je taky snad nemožný, protože to byste museli jezdit pořád stejný trasy, stejným stylem jízdy, za stejnýho provozu a počasí a mnoho dalšího co spotřebu ovlivňuje. A co si budem namlouvat, pro většinu lidí je důležitá hlavně cena. To samý bych mohl tvrdit například u pneumatik, že je blbost jezdit na nějakých Savách, Barumkách, Matadorech... ale že jedině na Goodyearech, Michelinech, Pirellkách, atd.
A kde je u Shellu ta záruka kvality oproti jiným čerpačkám? Já myslím že je to vždycky jen o majitelích a vedení. Například v Chocni máme čerpačku Agro, kde benzín i LPG cuká, nafta zamrzá, auto umyté v myčce smrdí a není pořádně umyté a stejně lam dost lidí jezdí, protože je to v centru města i přes to, že je to tam dražší než u o půl kilometru vzdálenější Eurooil, kde je všechno bez problémů. To samý s plynem, před cca půl rokem jsem natankoval LPG v Odřepsech (sjezd z D11 u Poděbrad) a začalo mi to brutálně škubat a blbnout. V servisu jsem postupně musel být 3x na vyčištění filtru LPG a když jsem jim řekl, kde jsem tankoval, hned věděli o co jde, že už u nich bylo s tím problémem víc aut, že auta s podtlakovým LPG to zkousnou, ale vstřikování ne. Teď jsem zas jel z Prahy a na konci dálnice mi docházel plyn, tak jsem si řekl, risknu to, snad tam ty sračky nemůžou prodávat furt. A věřte nevěřte, po natankování a ujetí cca 20km to začalo škubat zas. Tak já nevím jak tam můžou fungovat. Prostě podle mě značka není žádná záruka, jde o to, co u které čerpačky do těch nádrží lijou.
Taky jsem párkrát zkusil V-Power a žádnej rozdíl jsem nepoznal.
A u snížené spotřeby vysokooktanového benzínu je taky třeba počítat s tím, že při vyšším výkonu není třeba na to tolik šlapat. Hlavní ovlivňovač spotřeby je totiž vždy noha na plynu. Já se vždycky směju, když si někdo myslí, že když on jezdí s 1.4kou za 8litrů, tak že mě 3litr musí žrát aspoň 16
Ten pán mi mluví z duše...