fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 črc 2024 11:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 07 led 2008 22:52 
Tak jsem tu trochu projížděl forum a chci o tom hodit řeč..jelikož jsem u fordíků novej tak stále víc a víc přicházím na to že jsem si z nákupem escorta moc nepomohl :P :P
Každopádně k problémům které mám
1.Je normální že za 1000,- kč najedu pohodovou jízdou 275 Km??(v průměru 90-110km/h)
2.Ukazatel teploty se sotva vyškrábe do čtvrtiny pole!(Ventylátor na chladiči normálně funguje)
3.Občas motor škube, a také sem tam chcípne(jen když tomu naložím)
4.Je tenhle motor náchylnej na typ svíček?
5.A na volnoběch to drží otáčky kolem 1200 i když je motor zahřátejjednou se teda stalo že 1000ot/min...ale jen jendou!!

Četl jsem si tu o tom podtlaku benzínu a podobně a mám pocit jakoby benzínové čerpadlo občas vynechalo...čistá dedukce...jelikož když jedu a mám plyn ve stejné poloze a najednou se to nepatrně zhoupne...jakože tah....nebo jakoby to nedávalo jiskru kdy má....nevím !!!!!!!

Díky všem za rady ..mějte se mnou trpělivost!

Viz ještě něco k tomu co jsem psal http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... c&start=40 :?


Naposledy upravil georgewolfik dne 08 led 2008 15:41, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 led 2008 23:19 
Ad 1, 2 -> pravděpodobně vadný termostat.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 led 2008 00:41 
Offline
Forďák

Registrován: 03 zář 2007 21:51
Příspěvky: 412
Bydliště: Praha, severní Čechy
s tim budikem je to divny, on asi nekdy ukazuje blbe (mne se taky drzi vzdycky jenom kousek v oblasti normalu-pritom na dotek je motor teplej, jenom obcas v zacpe nebo kdyz jedu na nizky kvalty dlouho do kopce to vylitne k pulce...ted sem to mel skoro nahore, ale bylo to tim, ze sem asi 1km musel jet za traktorem na jednicku)

jinak ja za litr najezdim 400km pokud prostridam jizdu ve vsech podminkach a to beru v power, takze vzhledem k ty spotrebe to bude asi fakt podelanej termostat


jinak ty kably a svicky se tady probiraj, zetec je na tyhle veci nachylnej, takze jestli chcipa, je to dost mozna timhle...zrovna si asi bohuzel narazil na min opecovavanej kousek :(

_________________
dříve Escort Mk6 .94/1.6i EFI CLX /5dv., dnes F Focus ST170 5dv., r.v.2003


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 led 2008 08:15 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Když se motor nezahřeje na provozní teplotu, žere jak tank, to je jasné. Teď je potřeba ale vyloučit, jestli se opravdu blbě hřeje, nebo je to jen chyba ukazatele (čidlo nebo budík). Nech to blafat na místě, případně s trochou plynu, i teď za nízkých teplot by to mělo vyšplhat aspoň do půlky, pak se trochu zarazit, jak o začne téct přes chladič a pokud nebude moc zima, případně když to budeš víc točit, tak by to mělo stoupat až k červenému, kde sepne ventilátor. Pokud to tak dělá, ručička ukazuje správně. Když se potom rozjedeš, nejlépe někde mimo město a teplota se neudrží cca v půlce, ale spadne dolů, tak je to termostat. Investice max. 400 a 15minut práce na parkovišti.

Na svíčky je Zetec hodně cimprlich. Možná ti někteří kluci řeknou, že mají dobré i jiné svíčky, ale originál Motorcrafty jsou jistota za stejné peníze. (AYFS22F1 256Kč/ks - tyhle jsou pro můj motor, ale pro tvůj budou nejspíš stejné) A vydrží bez problému 50 000km.
To cukání může být svíčkami nebo i zapalovacími kabely, sada je plusmínus za litr.

Ještě mě napadla jedna věc - zkus se podívat, případně v rámci prevence si ho vyměň, v jakém stavu máš palivový filtr - může být zanešený, pak by motoru docházel dech ve vyšších otáčkách a vyšší zátěži, případně může být narezlý, prasklý a to potom spotřeba leze pěkně nahoru...

No pár tipů máš, tak zkoušej ;-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 led 2008 15:40 
takže ..akorát jsem to nepsal ... po zahřátí normálně ventylátor sepne jak má a jeho funkčnost je dobrá...leč na budících je teplota stále ve spodní části! co se týče dodávky benzínu tak bych řekl že v tom ve finále problém nebude řešil jsem tenhle problém u svého bramboráka...jelikož po zvýšení výkonu nebylo stávající čerpadlo schopno dodávat dostatek benzínu tudíš jsem tam hodil čerpadlo na 2.5 a vyřešeno. Jakmile se motor dostane nad 3500 otáček tak už žádné cukání není! a táhne jak má! Zkusím vyměnit termostat! a Uvidíme no! akorát se mi do toho auta nechce investovat..mám ho jen na to abych přežil zimu a moje autí netrpělo dodávkou vody a soli!!! :-D :-D Ale ta investice bude nutná nebo mě to ve finále výjde dráž v projetým benálu!
Každopádně díky za postřehy...dneska ho koupím a vyměním!(termostat)

PS: Fordíci mají, ale docela dost nemocí co?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 led 2008 15:52 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Pokud ventilátor sepne (za předpokladu, že jeho temospínač spíná jak má :-D ) a teploměr ukazuje pořád nízko, asi nebude jeho čidlo v nejlepší kondici. Každopádně tím termostatem nic nepokazíš. Ty svíčky a kabely by tomu taky mohly pomoct, blbé svíčky by se na spotřebě taky mohly projevit.

No dost nemocí...jako každé staré auto, ne? ;-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 led 2008 16:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
Wizzy: podle toho co píše v nadpisu ale nemá Zeteca takže to na ty svíčky tak citlivé nebude...

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 led 2008 18:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 črc 2006 13:14
Příspěvky: 233
Bydliště: Beroun, Střední čechy
LeMans: No myslim že má ten samej motor jako já. 1.6 Efi, 77kW/105 koní......neni to Zetec, a má jen 8 ventilů......nemýlím se?... :roll:

_________________
Ford Escort Combi, r.v. 1991, 1.6 EFi 77kW/105 HP, bílá barva, najeto 350 000 km...Prostě bonbónek:-D -----....Tónované přední sklo...Fólie 95% zatmavení...Radio mp3 s dálkou...zadní plato a čtyřpásmové ovály,zesilovač Toxic 1000W.....
Nyní nová vodní pumpa a startér,obě ložiska na přední nápravě.Generálka motoru..a dál?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 led 2008 22:17 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2007 10:38
Příspěvky: 1642
Bydliště: pro zloděje všude daleko
nemýlíš mám tu samou raketu:D. Jinak ventilátor na chladiči mě spíná až když je ručička na teploměru těsně před červeným..

_________________
NISSAN SUNNY N14 GTI...malé, rychlé, hlučné...co víc si přát


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 led 2008 22:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 črc 2006 13:14
Příspěvky: 233
Bydliště: Beroun, Střední čechy
jasně, mě ale spíná kousek nad půlkou v písmu normal......tak to je divný :!: :!:

_________________
Ford Escort Combi, r.v. 1991, 1.6 EFi 77kW/105 HP, bílá barva, najeto 350 000 km...Prostě bonbónek:-D -----....Tónované přední sklo...Fólie 95% zatmavení...Radio mp3 s dálkou...zadní plato a čtyřpásmové ovály,zesilovač Toxic 1000W.....
Nyní nová vodní pumpa a startér,obě ložiska na přední nápravě.Generálka motoru..a dál?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 led 2008 00:46 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2007 10:38
Příspěvky: 1642
Bydliště: pro zloděje všude daleko
nevim no taky se mě to nezdálo tak jsem vyměnil termostat, ale dělá to furt. Jěště to nevařilo co to mám, takže to neřeším. Na tomhle autě nemá víc věcí cenu řešit.. :lol: Jinak mě se těsně nad půlkou vrtule vypíná...

_________________
NISSAN SUNNY N14 GTI...malé, rychlé, hlučné...co víc si přát


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 led 2008 08:18 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
LeMans píše:
Wizzy: podle toho co píše v nadpisu ale nemá Zeteca takže to na ty svíčky tak citlivé nebude...

No jo, máš recht, měl bych se naučit pořádně číst :roll:

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2008 00:46 
tak spotřeba jak se zdá se po výměně termostatu ustálila na docela pohodové hladine něco mezi 8-9 s tím že ted už to nešetřím :lol: :lol: ale i tak když tomu dám čoud tak mi to chcípe...čím to může bejt?? zase nějak zásadně to auto neřeším pouze winter car ale sere mě to hlavně když dojedu na křižovatku!!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2008 11:42 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 srp 2007 14:14
Příspěvky: 953
Bydliště: Východní Čechy
Mrkni na svíce (sice to není Zmetek, ale pokud tam máš svíčky jaký jsem tam měl já-Brisk někde od benzínky za 200 stovky-a jsou tam dýl než je zdrávo, tak to háklivý je). Pak mrkni na kabely. A pak volnoběžnej ventil.

Měl jsem stejný problémy.

Svíčky jsem koupil origo Motorcraft u Forda, jedna tuším že 119,-Kč, a vyměnil je za ty co tam byli(ony Brisky-jednak uplnej ... a jednak byli zralý na výměnu)

Výsledek: Stále to chcípalo, ale ne už tolik.

Při jízdě, když jsem pustil plyn mi to škubalo a když jsem to sešlápnul tak motor přemejšlel jestli to myslím vážně. -> následovala výměna zapalovacích kabelů. Mám je od Tesly, jsou hezký, takový šedý. Sada T501G je na tenhle motor, 4 kabely za 994,- s poštovným.

Výsledek: už to nechcípalo, a krásně jde za plynem. Ale po zastavení klesaly otáčky k 500 a houpaly(tak +- 500 otáček)

No a volnoběžnej ventil. Ten můj byl úplně černej, takže investice cca 100,- (technickej benzín a vatový tyčinky do uší :lol: ) a tak 2 hodiny času. Čeká mě to znova, protože když jsem to dělal, tak jen tak na zkoušku co to udělá, a nechal jsem zadní stěnu černou(na to musím vymyslet něco, čím to vyčistím.

Výsledek: Motor krásně jede, znatelně se zlepšil chod a nechcípá.


Ještě by to mohla být lambda, nebo různý čidla. Ale to co jsem psal není nijak nákladný.

Svíčky-když je vyměníš, nic nezkazíš. Pokud tam teda nemáš půl roku starý :wink:
Volnoběžnej ventil- pokud není novej, tak bude určitě zanešenej, nebu už taky nemusí fungovat. Tím že ho vyčistíš, taky nic nezkazíš :wink:
Kabely-pokud máš někoho v okolí kdo má cvh a má kabely ok si je puč a otestuj.

_________________
Peugeot 206 RC...zkus mě chytit :-P
Peugeot 206 GTI <- Audi Coupe quattro <- Audi Coupe <- Ford Orion 1.6i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2008 22:31 
díky svíčky zkusím přehodit a co se volnoběžného ventylu týče je nejlepší ho hodin na noc do ředidla a pak to akorát propláchneš a je čistej!! :wink:
každopádně díky


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2008 23:19 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 srp 2007 14:14
Příspěvky: 953
Bydliště: Východní Čechy
ty svíce zkus, ono nevím jak je na ně háklivej Zetec, ale můj motor je na ně teda zrovna háklivej dost. Pravda, ty moje na výměnu byli, ale viděl jsem i horší, a celkem s tím týpek fungoval....rozhodně tím nic nezkazíš. A kup origo u forda,a to konkrétně AGPS 22C. To jsem tu vyčetl na foru, kluci to zjišťovali u forda. Takže si to nenech vymluvit. Mě stáli 115,- za kus, coz není žádná závratná částka, a rozhodně s tím nic nezkazíš.

A když to nepomůže, zkus ty kabely. Někdo tu psal že to lze vyzkoušet rukou, ale to nedoporučuju...já dostal pecku od 12V a není to nic příjemnýho. Jde to nějak změřit, ale pokud máš někoho v okolí, tak si je pujč na moment pujč. Výsledek poznáš takřka okamžitě.

Mě ta výměna pomohla, a fordík teď zas vesele jezdí dál. Je taky možný že to může dělat lambda, či nějaký jiný čidla..


Jo díky za tip s tím v-ventilem, vyzkouším to.
:wink:

_________________
Peugeot 206 RC...zkus mě chytit :-P
Peugeot 206 GTI <- Audi Coupe quattro <- Audi Coupe <- Ford Orion 1.6i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2008 23:34 
no 120 za svíčku je sranda já kupoval do svého mazlíka svíčky a jedna stála 720,- 4bod a jsou tak trochu ..hodně jiné od seriových! ale to je jedno...pořeším winter car a uvidíme:-)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2008 23:40 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 srp 2007 14:14
Příspěvky: 953
Bydliště: Východní Čechy
No jasný, jsou určitě lepší cvíce, než origo. Ale tyhle ty motoru nevaděj ani neškoděj. Je s nima spokojenej. :lol: :lol: :lol:

Napiš jak si dopad.

_________________
Peugeot 206 RC...zkus mě chytit :-P
Peugeot 206 GTI <- Audi Coupe quattro <- Audi Coupe <- Ford Orion 1.6i


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 81 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz