Mrkni na svíce (sice to není Zmetek, ale pokud tam máš svíčky jaký jsem tam měl já-Brisk někde od benzínky za 200 stovky-a jsou tam dýl než je zdrávo, tak to háklivý je). Pak mrkni na kabely. A pak volnoběžnej ventil.
Měl jsem stejný problémy.
Svíčky jsem koupil origo Motorcraft u Forda, jedna tuším že 119,-Kč, a vyměnil je za ty co tam byli(ony Brisky-jednak uplnej ... a jednak byli zralý na výměnu)
Výsledek: Stále to chcípalo, ale ne už tolik.
Při jízdě, když jsem pustil plyn mi to škubalo a když jsem to sešlápnul tak motor přemejšlel jestli to myslím vážně. -> následovala výměna zapalovacích kabelů. Mám je od Tesly, jsou hezký, takový šedý. Sada T501G je na tenhle motor, 4 kabely za 994,- s poštovným.
Výsledek: už to nechcípalo, a krásně jde za plynem. Ale po zastavení klesaly otáčky k 500 a houpaly(tak +- 500 otáček)
No a volnoběžnej ventil. Ten můj byl úplně černej, takže investice cca 100,- (technickej benzín a vatový tyčinky do uší
) a tak 2 hodiny času. Čeká mě to znova, protože když jsem to dělal, tak jen tak na zkoušku co to udělá, a nechal jsem zadní stěnu černou(na to musím vymyslet něco, čím to vyčistím.
Výsledek: Motor krásně jede, znatelně se zlepšil chod a nechcípá.
Ještě by to mohla být lambda, nebo různý čidla. Ale to co jsem psal není nijak nákladný.
Svíčky-když je vyměníš, nic nezkazíš. Pokud tam teda nemáš půl roku starý
Volnoběžnej ventil- pokud není novej, tak bude určitě zanešenej, nebu už taky nemusí fungovat. Tím že ho vyčistíš, taky nic nezkazíš
Kabely-pokud máš někoho v okolí kdo má cvh a má kabely ok si je puč a otestuj.