fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 05 črc 2024 19:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: K čemu je tohle ?
PříspěvekNapsal: 09 pro 2008 23:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 lis 2008 22:31
Příspěvky: 286
Bydliště: Brno
Zdravím všechny forďáky, mám Escorta 1.8 (85kw) s klimou a chcu se zeptat: nevíte k čemu slouží tahle měďěná trubka? A je na ní potřeba ta síťka která ji pokrývá? vadí něčemu že ji tam nemám? Díkec za info

Obrázek

_________________
Ford Mondeo ST TDCi, Titanium X, r.v. 2004 (114kW)

EX auto: Ford Escort MKVII 1.8 16V Zetec RKC (85kW) GHIA, datum narození: 11.6.1996, 5DV hatchback
color: ontario blue
styling RS2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 pro 2008 23:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Je to EGR nebo APS ... tedy blbost, která přisává spaliny zpět do sání a nebo přisává čerstvý vzduch do svodů, záleží na tom, který z těch dvou systémů to je, já už se v tom nevyznám.....každopádně jsou tyhle věci k ničemu, protože to prej funguje jen při studeným motoru, tedy dokud se neohřeje KAT.

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 pro 2008 23:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 lis 2008 22:31
Příspěvky: 286
Bydliště: Brno
a ta síťka, která by tam pravděpodobně měla být je potřeba? proč se tam vůbec dávala ?

_________________
Ford Mondeo ST TDCi, Titanium X, r.v. 2004 (114kW)

EX auto: Ford Escort MKVII 1.8 16V Zetec RKC (85kW) GHIA, datum narození: 11.6.1996, 5DV hatchback
color: ontario blue
styling RS2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 pro 2008 23:30 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 srp 2008 02:26
Příspěvky: 1132
Bydliště: Tachov, Praha
to robin: Ten motor si strikal sam? Nevis co to je presne za barvu?

Nevis jak se rika ty krytce nad tema svodama? Mam ji nejakou propalenou, je to taky jen blbej plechy :-(

_________________
Focus RS MK1, 2.0T 16V - 280bhp ...
Fiesta ST, 2.0 16V - 160bhp ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 pro 2008 23:38 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 lis 2008 22:31
Příspěvky: 286
Bydliště: Brno
jojo, motor jsem stříkal sám, není na tom nic těžkýho. K tý barvě, je to klasickej autolak z drogerie s odstínem matné černé. Jezdím s tím asi 14 dní na dlouhý tratě a vše je v pohodě, neloupe se a pěkně drží, jsem s tím spokojenej.
Jinak když půjdeš k fordovi a řekneš si o krytku tak ti řeknou co to je zač.

_________________
Ford Mondeo ST TDCi, Titanium X, r.v. 2004 (114kW)

EX auto: Ford Escort MKVII 1.8 16V Zetec RKC (85kW) GHIA, datum narození: 11.6.1996, 5DV hatchback
color: ontario blue
styling RS2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 pro 2008 23:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 lis 2008 22:31
Příspěvky: 286
Bydliště: Brno
jinak, nevíte co by stálo pochromování té blbosti (měděná trubka)? ta měděná barva vypadá na pohled, že je to rezavý a to mi rve srdce :-D

_________________
Ford Mondeo ST TDCi, Titanium X, r.v. 2004 (114kW)

EX auto: Ford Escort MKVII 1.8 16V Zetec RKC (85kW) GHIA, datum narození: 11.6.1996, 5DV hatchback
color: ontario blue
styling RS2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K čemu je tohle ?
PříspěvekNapsal: 09 pro 2008 23:51 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
rob1n píše:
...mám Escorta 1.8 (85kw) s klimou a chcu se zeptat: nevíte k čemu slouží tahle měďěná trubka?


Ano, je to EGR ventil. Princip je tady:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=2911

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 pro 2008 02:04 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 led 2008 22:30
Příspěvky: 224
Bydliště: Česká Třebová
pochromování bude drahý...stačí když si to dáš někam nazinkovat...nazinkaná měď vypadá skoro jako chrom.

_________________
Škoda Felicia pick-up 1.9D
Escort RS2000 (4x4-R.I.P.)-předohrab,r.93 http://www.fordfans.cz/galerie/index.php?cat=10152
http://www.hondacrx.yc.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K čemu je tohle ?
PříspěvekNapsal: 10 pro 2008 08:26 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
rob1n píše:
Zdravím všechny forďáky, mám Escorta 1.8 (85kw) s klimou a chcu se zeptat: nevíte k čemu slouží tahle měďěná trubka? A je na ní potřeba ta síťka která ji pokrývá? vadí něčemu že ji tam nemám? Díkec za info

Tohle je trubka od EGR, slouží to k přisávání výfukových plynů zpět do sání, taková pseudorecyklace. Mělo by to fungovat (dle stavu drátů, konektorů, ventilu a skvrn na slunci), jen při zahřátém motoru, rovnoměrné jízdě s nízkým zatížením motoru. Prakticky to akorát zasírá sání a volnoběžný ventil, v extrému způsobuje diskrepance v chodu motoru. Prostě takový bazmek, co si vydupala zelenorudá lobby. Principielně to funguje tak, že část spalin "naředí" vzduch v sání (jednak je kyslíku ve spalinách podstatně méně než ve vzduchu a spaliny mají taky vyšší teplotu než nasávaný vzduch, čili válce nasají této směsi i menší množství, než kdyby ta směs byla studená jako okolní vzduch - ti kdo ví jak funguje intercooler v autě, ví o čm mluvím), takže je v něm méně kyslíku, menší množství kyslíku potom registruje lambda sonda a podle ní dává potom řídící jednotka méně paliva. Jako druhotný efekt se využije teplo ve válcích k rozkladu složitých uhlovodíků ve spalinách, které se následně snadněji rozloží na katalyzátoru. Protože se ale zpět do sání bere jen část výfukových plynů, tak je tento druhotný efekt poměrně diskutabilní.
(APS jsou takové ty "hrábě" na výfukových svodech, ty slouží k lepšímu spalování zplodin na katalyzátoru).
Ta síťka, co tu trubku pokrývá je - podle mě - jen chránič pro nešikovné maso, přeci jen jí proudí horké plyny, docela se hřeje, takže ta síťka je tam tak trochu jako ochrana, aby ses nedotkl rovnou roury. Jinak by neměla mít jinou funkci.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 pro 2008 10:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
No dobrře Wizzy :-)

Na pochromování se vykašli i na pozinkování. Prostě sežeň na vrakárně normální svody bez těchto systémů a celý systém vyseparuj ven. Je to asi nejlevnější (podle ceny svodů) a má to jenom samé plusy, pokud nejsi taky Zelený....

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 pro 2008 11:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
přesně jak řiká jimmy spíš než to zkrášlovat bych to úplně vyhodil pryč. No čučím čučím, bo jsem ještě na fotce esco s EGR neviděl až včil :) většinou jen APS... kruci když se na to tak dívám, tkaových zbytečných ekologických kravin na tom je až hrůza. heh by mě zajímala ekologická bilance těchto kravin.
Např toho APS. vezmeme-li v úvahu, že funguje pouze chvíli.. a pak ho zbytečně vozíš v autě, přičteš k tomu ekologické zatížení při výrobě a montáži tohoto zařízení... nefim nefim.

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 pro 2008 12:54 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Na jednaosmě jsem už EGR viděl, ale ta měla ještě sání přes hlavu.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 pro 2008 14:35 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Ale kucí, a co moje auto? :wink: (aspoň na fotkách)
(Je to často na určitém modelu Escorta 1.8i 85 KW MKVII - kombíka či hatchbacku, charakteristickém interiérem - dekor, tříramenný airbag, bílé budíky, výškově elektricky nastavitelná sedačka řidiče, většinou bez zadních opěrek hlavy - auta často z Itálie, ale snad i SRN).

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 pro 2008 15:14 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Ty jo, jako bys popisoval to auto, který měl soused... jednaosma, červený, bílý budíky, tříramenné kormidlo, vzadu bez opěrek... A s tím sáním si teď nejsem jistej, ale EGR tam měl.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 pro 2008 19:51 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Dobrý jen poznámka k tomu Intercooleru. Ten funguje přesně naopak. Ne aby motor toho nasál méně, ale právě chladnější vzduch se objemově zmenší a tím toho pobere víc. :wink: Ale asi si to tak myslel. :!:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 pro 2008 20:17 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 srp 2008 02:26
Příspěvky: 1132
Bydliště: Tachov, Praha
Citace:
Ty jo, jako bys popisoval to auto, který měl soused... jednaosma, červený, bílý budíky, tříramenné kormidlo, vzadu bez opěrek... A s tím sáním si teď nejsem jistej, ale EGR tam měl.


To popisuješ i mé autí :-), akorát já jsem tmavě zelenej ... a EGR mam taky, ale ze síťkou :-) heč :-D

_________________
Focus RS MK1, 2.0T 16V - 280bhp ...
Fiesta ST, 2.0 16V - 160bhp ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 pro 2008 21:24 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Krtek-NA píše:
Dobrý jen poznámka k tomu Intercooleru. Ten funguje přesně naopak. Ne aby motor toho nasál méně, ale právě chladnější vzduch se objemově zmenší a tím toho pobere víc. :wink: Ale asi si to tak myslel. :!:

Přesně tak jsem to myslel...

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 pro 2008 22:36 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
Jiri_cek_CZe píše:
Citace:
Ty jo, jako bys popisoval to auto, který měl soused... jednaosma, červený, bílý budíky, tříramenné kormidlo, vzadu bez opěrek... A s tím sáním si teď nejsem jistej, ale EGR tam měl.


To popisuješ i mé autí :-), akorát já jsem tmavě zelenej ... a EGR mam taky, ale ze síťkou :-) heč :-D

no to já bych moc nehečval, mít takovou blbost v autě :-D :wink:

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 pro 2008 00:39 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Já bych to zas nějak neřešil, sice jsem to původně chtěl zaslepit, nebo spíš celé vyhodit, ale nepodařilo se mi ten ventil povolit, nepoužil jsem na ty šrouby žádný uvolňovač.
Jen jsem nějak laboroval s odpojováním kablíků, zaslepením hadičky, testem funkčnosti ventilu odsávačkou cínu apod. Ale problémy byly asi jinde. A z nižších emisí NOx je taky lepší pocit (a říkám si, že by to taky nemuselo mít takovou tendenci k podpálení ventilů :?: )
Je fakt, že když to tam od počátku vůbec není, tak asi líp.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 pro 2008 01:15 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 srp 2008 02:26
Příspěvky: 1132
Bydliště: Tachov, Praha
Me je to vcelku jedno jestli to tam je nebo ne, abych pravdu rekl :-) Kdyz to nebude delat bordel, je mi to fuk :-)

_________________
Focus RS MK1, 2.0T 16V - 280bhp ...
Fiesta ST, 2.0 16V - 160bhp ...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz