ahoj je tu někdo kdo se reálně zabýval touto přestavbou?měl bych pár dotazů a nesrovnalostí ohledně toho co se píše v předchozích tématech,podle toho co jsem odpozoroval já tak hlavní a zásadní rozdíly mezi těmito výkonovými verzemi jsou následující:
větší průřez škrtící klapky,větší průměry trubek sacího potrubí,jíná řídící jednotka označená 2FBC která umožní motor více vytočit kdy místo 6500 jde točit na 7000 a možná ještě dál,dále jiná převodovka MTX 75 mám dojem že z TD má větší průměr hnacího hřídele dá se říct že pomalu jednou takovej než převodovka ze 105-ti
koňové verze tudíž jiná spojka a setrvačník dál klouby poloos u převodovky,ale u kol jsou stejný což docela nechápu nebo teda pasovali do nábojů z 1.6 16V z čehož usuzuju že jsou stejný dál sem je nesrovnával protože mám poloosy z 1.8 130 koní a potěšilo mě že nemusim měnit náboje,dále zmiňované přimazávání pístů či chlazení nebo k čemu to tam vlastně je asi obojí tryskama zespod mi šlo bez problémů namontovat do 105-ti koňové verze no bez problému to bych trošku kecal páč se mi nechtělo vyndavat kliku tak to byla pěkná pakárna:-D otvory byly zaslepeny záslepkami na šroubech které drží u verze 130 koní právě tyhle trysky,ale nemám jistotu že do těchto zaslepených otvorů je přiváděn olej,ale na druhou stranu mi přijde nelogický tyhle otvory zaslepovat kdyby tam olej nepřicházel,co se týče váhy vzduchu tak jsou naprosto stejný,jak někdo psal ohledně vstřiků tak ty jsou taky naprosto stejný aspoň podle čísel co je na nich napsáno,a co se týče vaček tak jsem je porovnával vizuelně a žádnej rozdíl sem nenašel nebo aspoň teda mýmu oku patrnej,polohy jednotlivých vaček jsou stejný jejich geometrie vypadá taky stejně,dokonce je na nich vyražený stejný číslo a i v autodílech podle katalogů v tom není rozdíl, stejný zdvihátka to má stejný ventily stejnej přůměr talířku i dýlka dříku všechno stejný komplet čísla na bloku i na hlavě seděj kromě kódu motoru RDA a RQB kterej je vyraženej na hlavě u kostky v úrovni vačky pohánějící výfukový ventily což osobně taky nechápu protože někdo prohodí hlavu nebo nechá písmenka zavařit obrousí a hodí kód motoru RDA nebo nějakej kód z 1.6 16V a jezdí skoro legálně s uplně jinym výkonem protože motory na pohled vypadaj stejně a nikdo na technický když to teda zrovna nebude forďák:-D nic nepozná a rázem je skoro legálně 25 nebo 40 kobyl na vrch
.
Možná jsem ještě na ňáký rozdíly zapomněl nebo o nich nevim tak někdo prosím poraďte jestli s tim máte zkušenost.
Předem moc dík.