fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 27 zář 2024 13:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 07:27 
Offline
Nováček

Registrován: 20 čer 2010 06:42
Příspěvky: 32
ahoj je tu někdo kdo se reálně zabýval touto přestavbou?měl bych pár dotazů a nesrovnalostí ohledně toho co se píše v předchozích tématech,podle toho co jsem odpozoroval já tak hlavní a zásadní rozdíly mezi těmito výkonovými verzemi jsou následující:
větší průřez škrtící klapky,větší průměry trubek sacího potrubí,jíná řídící jednotka označená 2FBC která umožní motor více vytočit kdy místo 6500 jde točit na 7000 a možná ještě dál,dále jiná převodovka MTX 75 mám dojem že z TD má větší průměr hnacího hřídele dá se říct že pomalu jednou takovej než převodovka ze 105-ti
koňové verze tudíž jiná spojka a setrvačník dál klouby poloos u převodovky,ale u kol jsou stejný což docela nechápu nebo teda pasovali do nábojů z 1.6 16V z čehož usuzuju že jsou stejný dál sem je nesrovnával protože mám poloosy z 1.8 130 koní a potěšilo mě že nemusim měnit náboje,dále zmiňované přimazávání pístů či chlazení nebo k čemu to tam vlastně je asi obojí tryskama zespod mi šlo bez problémů namontovat do 105-ti koňové verze no bez problému to bych trošku kecal páč se mi nechtělo vyndavat kliku tak to byla pěkná pakárna:-D otvory byly zaslepeny záslepkami na šroubech které drží u verze 130 koní právě tyhle trysky,ale nemám jistotu že do těchto zaslepených otvorů je přiváděn olej,ale na druhou stranu mi přijde nelogický tyhle otvory zaslepovat kdyby tam olej nepřicházel,co se týče váhy vzduchu tak jsou naprosto stejný,jak někdo psal ohledně vstřiků tak ty jsou taky naprosto stejný aspoň podle čísel co je na nich napsáno,a co se týče vaček tak jsem je porovnával vizuelně a žádnej rozdíl sem nenašel nebo aspoň teda mýmu oku patrnej,polohy jednotlivých vaček jsou stejný jejich geometrie vypadá taky stejně,dokonce je na nich vyražený stejný číslo a i v autodílech podle katalogů v tom není rozdíl, stejný zdvihátka to má stejný ventily stejnej přůměr talířku i dýlka dříku všechno stejný komplet čísla na bloku i na hlavě seděj kromě kódu motoru RDA a RQB kterej je vyraženej na hlavě u kostky v úrovni vačky pohánějící výfukový ventily což osobně taky nechápu protože někdo prohodí hlavu nebo nechá písmenka zavařit obrousí a hodí kód motoru RDA nebo nějakej kód z 1.6 16V a jezdí skoro legálně s uplně jinym výkonem protože motory na pohled vypadaj stejně a nikdo na technický když to teda zrovna nebude forďák:-D nic nepozná a rázem je skoro legálně 25 nebo 40 kobyl na vrch :lol: .
Možná jsem ještě na ňáký rozdíly zapomněl nebo o nich nevim tak někdo prosím poraďte jestli s tim máte zkušenost.
Předem moc dík.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 15:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Jak rozpoznat vačky:

Obrázek
Obrázek
Obrázek

MAF měla verze 130PS jiný než 105, označení ti teď neřeknu. Převodovku můžeš nechat klidně původní, MTX je ale líp odstupnovaná, pro zrychlení. Hlinikové sání se neliší od 1.6 po 1.8 130PS. Klapka musí být větší a vstřiky snad měly vetší průtok.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 18:24 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
Stando, tak tendle obrazek je super... :smt023

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 19:47 
Offline
Nováček

Registrován: 20 čer 2010 06:42
Příspěvky: 32
to je fakt tohodle rozdílu na vačce sem si všim ale řeší to něco ohledně výkonu tyhle kroužky?není to ani proti žádnýmu čidlu ani se to nijak na jejich činnosti nepodílí podle mě a opticky vačky na hřídeli vypadaj stejně jak tvarově tak polohově a co se týče sání je fakt jiný věř mi když to vidíš na jednom a na druhym autě tak ti to nepřijde ale když je vidíš vedle sebe tak na přírubě jsou sice stejný ale ze 130PS má podstatně širší trubky přivádějící vzduch(mám na mysli hliníkovou část sání) nevim přesně co to má za efekt ale asi to bude mít za následek nějaký lepší promíchání směsi nebo tak něco a víte někdo něco co se tíče toho přimazávání/chlazení pístů?a ty váhy taky nevim čísla maj stejný opticky taky stejný tak nevim kde by byl rozdíl když na ně čučim vedle sebe 105/130 a já nechci připustit že jsou jiný vačky páč už to mám smontovaný nastavený a nechce se mi to dělat znova :D ne fakt potřeboval bych to tutově vědět ať se v tom nerejpu zbytečně mám na tom ještě spousty jiný práce připravuju to na takový amatérský závody takže o práci na autě zrovna nouzi nemám :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 19:53 
Offline
Nováček

Registrován: 20 čer 2010 06:42
Příspěvky: 32
a ty vstřiky by se taky měli lišit aspoň číselně ne?kdyby teda byli jiný?ale ty sem dal ze 130-ky tam problém nebude ale docela mě žerou ty vačky :shock:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 20:35 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Ty kroužky na vačkách výkon neřeší, ale jsou pro rozpoznání jiného broušení, které opravdu okem nepostřehneš. Já mám v autě 2.0l z mondea a hliníkové sání z 1,8 130PS. Jak jsem ale sundal sání z mé původní 1,6 rv. 1996 tak se to hliníkové sání neliší, otázka jak je to u starších Fordů. Ten ostřik oleje zespod pístu je tam pro lepší chlazení a využije se jen když opravdu jedeš dlouhodobě na doraz. Jak jsem pochopil tak jsi ho namontoval, jestli ti bude fungovat ti nikdo neřekne, ale nebylo nic jednoduššího, než sundat ojelový filtr a fouknout do kanálku pro olej vzduch a hned bys viděl jestli to tam něco fouká.
Ta váha vzduchu je na 130PS určitě jiná, někde už tady ta čísla jsou napsaná.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 20:46 
Offline
Nováček

Registrován: 20 čer 2010 06:42
Příspěvky: 32
no a to se tam právě pojede skoro furt na doraz 1-2 :o ale tak já si myslim že by tam ty záslepky nedávali kdyby to v podstatě bylo k ničemu kdyby tam olej nepřitejkal a je fakt že sem to moh testnout no a u tohodle musí rychlostka ven co když chci sundat vanu :x a taky asi nebudou nebo nedělali několik bloků kde jednou by to bylo funkční a jednou zaslepený a nefunkční a pochopils správně namontoval jsem to tam a co ten brus těch vaček takže to znamená jinou geometrii toho kotouče a jiný časování?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 21:01 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
U fordů si člověk nemůže být ničím jistý, ale jestli byly na místě záslepky, tak to bude průchozí, já už bych vanu nesundával.
Na 2.0l to vypadá takto :
Obrázek

Všechny 3 typy vaček nahoře se liší broušením vačky , tedy i časováním. Dalo by se to zjistit upnutím mezi hroty a do děličky úhlů. Pak by stačilo v děličce pootočit vždy o pár stupňů a úchylkoměrem s patřičným rozsahem změřit výšku vačky. Jen od oka ty rozdíly opravdu nepoznáš.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 21:06 
Offline
Nováček

Registrován: 20 čer 2010 06:42
Příspěvky: 32
hm takže nový gufera a vačky ven ale jo tak si to holt nastavim znova :lol: a přesně tak to vypadá i v 1.8 130ps ty trysky a v tý 105 koňovce tam byla záslepka ve stylu že tam byl jakoby jen ten držák tý trysky na šroubu a ta trubička z toho nevedla a ty vstřiky není to jen na jednotce nastavený na delší vstřikovací čas?nebo jsem mimo a doba vstřikování se řeší někde mimo jednotku?jo a nevíš náhodou jestli na to pasujou svody z RS 2000?a co znamená kterej drát z lambdy a jestli je zaměnitelná mezi 1.6 a 1.8?já to mám dojem zkoušel a na štekr sice lamda 1.8 pasovala ale ten motor z ní nadšenej nebyl dělalo to nějaký nesmysly mám dojem


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 22:12 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Lambda je všude stejná, ten konektor je nejlepší vyštípat a proletovat, pak to zaručeně chodí.

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 22:23 
Offline
Nováček

Registrován: 20 čer 2010 06:42
Příspěvky: 32
a poradíte někdo jak to zapojit?protože z jednotky nebo spíš do ní od štekru nahoru vedou uplně jiný barvy drátů než lezou ze sondy :lol: takže vůbec nevim a něco sem vyčet ze schematu jak to je u tý řídící jednotky ale u tý lambdy nevim páč sem to nikde nenašel sou tam dva bílý jeden černej a tušim šedej něco sem tu vyčet že bílý jsou snad na výhřev lamba sondy ale vůbec netušim jestli je můžu nějak prohodit nebo spojit a hlavně k čemu připojit do jednotky :lol: a taky by mě zajímalo jestli by mi na ten přestavěnej motor šla elektrika z 1.6 16V protože tu co mám z 1.8 je dost v dezolátním stavu pod schématem píšou 1.6/1.8 tak nevim ale odradilo mě že to má jiný pojistkovky ta z 1.8 je ta starší někdy rok 91 a ta z 1.6 je z roku 93 a elektrika od pojistkovky nahoru byla jiná tak sem to zavrhnul zejtra si to zkouknu ale jestli třeba někdo nevíte jak to je že by se mi líp spalo :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 22:30 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
jinak na závodění potřebuješ kola co nejmenší kvůli akceleraci a převodovku co nejkratší, mám podezření že mtx má první kvalty střašně dlouhý jinak mám mtx

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 22:36 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Tak to porovnej podle toho jak ten konektor strkáš do sebe, ne? :-D ty dva stejně barevný můžeš prohodit, to je jen výhřev, ty druhé 2 nemůžeš prohodit. Když natočíš auto a vezmeš citlivější voltmetr, tak mezi těma dvěmi naměříš 0-1V a tam kde máš +, ten je signálový.

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 22:39 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Jinak nejlepší bys měl sehnat nějakou převodovku se špérou (asi IB5 z RST, ale taky ne všechny, někde to tu je), milos.l jí měl ve Fiestě a snad si tam i skládal co nejkratší kvalty tuším. Projdi si v projektech "Fiesta MK3 2,0 Zetec"

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 23:03 
Offline
Nováček

Registrován: 20 čer 2010 06:42
Příspěvky: 32
právě že já tam ten štekr nemám na elektrice do auta to je ta sranda :lol: to tam nějakej agent páchal buh ví jak a bylo to tam nějak oblepený izolačkou tak na to nechci sázet :lol: a mám ještě elektriku z tý 1.6 a tam ten štekr je ale nevim jestli je stejná ta elektrika a pokud vim tak RST mělo samosvor a ne špéru ne?a ta svornost údajně není bůh ví jaká a hlavně na tyhle podmínky není stavěná páč brácha ji měl na tyhle závody na 1.6 CVH 105 koní a ten samosvor odešel a hnal jen dlouhou poloosu a ta to nevydejchala 100% výkonu a protočila se o 360° na tý spojovací tyči mezi kloubama :lol: a 20 000 za závodní samosvor nedám :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 23:12 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Nevím, jaký je rozdíl mezi špérou a samosvorem, koukni na tu přestavbu tý Fiesty co tam k tomu píše nebo se ho zeptej, ale já si myslím, že jí tam měl a fungovalo to... Konektory budou stejný, jen trochu jiná ta pojistkovka, ale do ŘJ to vede stejně. spíš si to odtamtud oměř...
Stejně nejlepší by bylo natahat tu elektriku novou jen tu co potřebuješ...

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 čer 2010 15:09 
Offline
Nováček

Registrován: 20 čer 2010 06:42
Příspěvky: 32
no podle mě špéra je 100% uzávěra nápravy třeba jako na offroadu nebo na náklaďáku že se na obě kola dělí výkon na pevno 50 na 50 že se mechanicky ''semkne'' poloosa s obalem diferáku a znemožní protáčení uvnitř a samosvor je že je mezi kolama nižší rozdíl otáček při prokluzu plácnu třeba 70 na 30 ale rozdíl tam vždycky ňákej bude kdežto u špéry ne. a nevíte někdo jestli na tu 1.8 16V pasujou svody z RS?a jestli to má pro výkon nějakej přínos třeba lepší spodek nebo něco?a taky potom co s těma dvouma lambdama kdyby to náhodou pasovalo jestli se daj na tu jednotku napojit obě nebo by tam byla jen jedna a druhá jako taková záslepka?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 čer 2010 15:11 
Offline
Nováček

Registrován: 20 čer 2010 06:42
Příspěvky: 32
myslim tim RS 2000 a koukám že už sem se jednou ptal :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 čer 2010 16:24 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2007 19:39
Příspěvky: 1572
Bydliště: Orlová-Poruba u Karviné
Tak ke svodům s RS si musíš nechat vypálit novou přírubu a zavařit egr a lambdu použiješ jenom jednu a druhá bude zaslepená mělo by to fungovat

_________________
Ford Escort 2.0 turbo 20L/ 100km
Mondeo combi ghia mk III 2.0 benzín !!!
Nabízím opravy: brzdy, rozvody, výměny náplní apod. Více přes SZ.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 čer 2010 18:39 
Offline
Nováček

Registrován: 20 čer 2010 06:42
Příspěvky: 32
a co motor pomůže mu to nějak?a nemáte náhodou někdo výkres tý příruby? :o a co jednotlivý trubky na svodech? ty roztečí seděj?nebo se to taky musí předělat?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz