fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 čer 2024 07:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Přetížení alternátoru?
PříspěvekNapsal: 07 úno 2006 18:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 20:27
Příspěvky: 184
Bydliště: Valašské Meziříčí
Nevím čím to je, ale všiml sem si následující věci. Když jede motor na volnoběh, jsou zapnuté světla, větrání, a já zapnu navíc ještě vyhřívání předního skla, motor se solidně přidusí. Někdy i chcípne. Je to normální, nebo je něco s alternátorem? Vim že to přední sklo žere energie jak sviňa, ale že by to až tak zatěžovalo motor? Pokud v autě zapnu fakt úplně všechno, motor spolehlivě zdechne vždycky. Co s tím?

_________________
Ford Escort Combi r.1998, 1.6 16V Zetec 66 kW
Žádný sociální holovágn, nýbrž pravý bazarní xindl - fbenzínu, fkorozi, fkombajnu, ftuzingu, nahlínách a se samýma hájtek fíčerama. Šestá číslice počítadla kilometrů nelze zaručit. Žere benzínu osumapůl, vody půl a oleje čtvrt litru na sto, emisní norma odhadem Euro minus 3 a furt je na tom něco podělané...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 úno 2006 19:14 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Skontroluj, nebo nech si skontrolovat, dobíjení. Podle toho, co píšeš to vypadá na špatné, nebo nefunkční dobíjení, bo při funkčním a ok dobíjení můžeš v autě zapnout cokoliv a to musí vrčet dál. Při zapnutí všeho má býti na svorkách baterie okolo 13.5V, určo né méně než 13V.

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 úno 2006 19:18 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 20:27
Příspěvky: 184
Bydliště: Valašské Meziříčí
Dobíjení je v pohodě. Teda aspoň podle toho, že baterka i přes svůj 7 letý životní příběh stále dává dost a nestalo se že by někdy byla slabá. Fakt to vypadá jako kdyby alternátor nadměrně zatěžoval motor. Jestli to teda není něčím jiným. Třeba že by se snížilo napětí na EDIS a špatně to pak střílelo, nebo ja fakt nevim...

_________________
Ford Escort Combi r.1998, 1.6 16V Zetec 66 kW
Žádný sociální holovágn, nýbrž pravý bazarní xindl - fbenzínu, fkorozi, fkombajnu, ftuzingu, nahlínách a se samýma hájtek fíčerama. Šestá číslice počítadla kilometrů nelze zaručit. Žere benzínu osumapůl, vody půl a oleje čtvrt litru na sto, emisní norma odhadem Euro minus 3 a furt je na tom něco podělané...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 úno 2006 20:04 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
A jaké jsi naměřil napětí na baterce při zapnutém motoru ? Tohle je důležitý údaj.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 úno 2006 20:11 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 20:27
Příspěvky: 184
Bydliště: Valašské Meziříčí
Jo, tak to se budu muset mrknout. Hned co budu mít spravené to čerpadlo. Jelikož bez něho to nepůjde...

_________________
Ford Escort Combi r.1998, 1.6 16V Zetec 66 kW
Žádný sociální holovágn, nýbrž pravý bazarní xindl - fbenzínu, fkorozi, fkombajnu, ftuzingu, nahlínách a se samýma hájtek fíčerama. Šestá číslice počítadla kilometrů nelze zaručit. Žere benzínu osumapůl, vody půl a oleje čtvrt litru na sto, emisní norma odhadem Euro minus 3 a furt je na tom něco podělané...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 úno 2006 21:48 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
To je imho normální, vyhřívání skla bere skoro 40A a je to hodně velká a náhle naplno zapnutá zátěž. Zatížení motoru je poznat, už jenom na rychlosti klesání otáček na volnoběh. Hodně udělá i třeba rozběh ventilátoru na chladiči(bere asi 15A, ale je velká špička při rozběhu) - u mě je třeba znát, když na volnoběh zapnu vyhřívání předního skla nebo se zapne ventilátor na chladiči - otáčky motoru docela poklesnou, ale ŘJ to dorovná.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 úno 2006 07:49 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Normální to určitě není. ŘJ se umí vyrovnat se zátěží i na volný chod, otáčky při zapnutí většího spotřebiče jen krátce poklesnou, ale zase vystoupí na původní úroveň. Možná jen špatně fungujíci volnoběžný ventil.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 úno 2006 08:37 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Standa: Chtěl jsem napsat to samé :)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 úno 2006 13:12 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Jasně, myslel jsem, že normální je pokles otáček motoru při zatížení alternátoru. Přeci jenom motor 1,6/16V má na volnoběh výkon řekněme 10kW a krouťák taky nemá ideální hodnotu. Nicméně ŘJ by otáčky měla bez problémů dorovnat.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 úno 2006 11:10 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 pro 2004 04:54
Příspěvky: 1473
Bydliště: brno
kuodivu docela velky odber u mk4 ma treti stupen vetraku topeni, rekl bych, ze srovnatelny ne-li vetsi nez vetrak chladice. Je pravda, ze kdyz jsou zapnuta svetla, radio, topeni na plny vykon a sepne jeste vrtule chladice, tak je to poznat i na volnobehu. Do chcipnuti to ma ale daleko. Holt tam neni tak vymakana elektronika

_________________
xr3i MK IV (byvavalo), Sierra 2,0i OHC, DOHC (taky uz ani jedna), Scorpio (stoji a stoji), Transit (zatim kupodivu jedou)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 úno 2006 21:59 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 20:27
Příspěvky: 184
Bydliště: Valašské Meziříčí
Standa píše:
Normální to určitě není. ŘJ se umí vyrovnat se zátěží i na volný chod, otáčky při zapnutí většího spotřebiče jen krátce poklesnou, ale zase vystoupí na původní úroveň. Možná jen špatně fungujíci volnoběžný ventil.

Ten je úplně nový. Tak snad ne.

_________________
Ford Escort Combi r.1998, 1.6 16V Zetec 66 kW
Žádný sociální holovágn, nýbrž pravý bazarní xindl - fbenzínu, fkorozi, fkombajnu, ftuzingu, nahlínách a se samýma hájtek fíčerama. Šestá číslice počítadla kilometrů nelze zaručit. Žere benzínu osumapůl, vody půl a oleje čtvrt litru na sto, emisní norma odhadem Euro minus 3 a furt je na tom něco podělané...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2006 17:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 20:27
Příspěvky: 184
Bydliště: Valašské Meziříčí
Tak už vim čím to bylo. Jedno s druhým. Totálně ucpaný palivový filtr. Motor i vstřikování jdou bezchybně, bohužel nebylo co vstřikovat když to ubohé čerpadlo nemohlo protlačit přes filtr...Takže otáčky už drží i když zapnu naprosto všechnu elektriku, včetně větráku na chladiči...

_________________
Ford Escort Combi r.1998, 1.6 16V Zetec 66 kW
Žádný sociální holovágn, nýbrž pravý bazarní xindl - fbenzínu, fkorozi, fkombajnu, ftuzingu, nahlínách a se samýma hájtek fíčerama. Šestá číslice počítadla kilometrů nelze zaručit. Žere benzínu osumapůl, vody půl a oleje čtvrt litru na sto, emisní norma odhadem Euro minus 3 a furt je na tom něco podělané...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 čer 2006 21:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Tak mám taky něco s alternátorem. Dnes jsem měřil napětí na akumulátoru za chodu motoru na volnoběh:

běží jen samotný motor 13,8 V
+ rozsvícená tlumená světla 13,5 V
+ ventilátor větrání na 3. stupeň 13,1 V
+ klima 12,8 V
+ přední a zadní mlhovky 12,5 V
+ vyhřívání zadního skla 12,3 V
Když přidám otáčky, nic se s napětím neděje.

Takže nezbývá, než sehnat jiný alternátor nebo nechat repasovat ten starý. Tak prohledám fórum, jak alternátor vymontovat a posoudím, zda bych to zvládnul sám...

Pořád mám s tím autem problémy, už jsem nevěděl po čem jít, auto občas škube, nebo nemá kloudný tah, jindy bez problémů, nevěděl jsem po čem jít, už jsem dnes i proklepával celý výfuk, zda někde není prasklina, koukal na ventil odvětrávání klikové skříně...

Pokud by po opravě alternátoru problémy ustaly, bylo by to perfektní. Kéž by.

Ještě dotaz - V Etzoldovi píšou, že by se napětí mělo měřit při 4000 ot/min. Ale já si myslím, že i na volnoběh by mělo být i při zapnutých spotřebičích dobíjecí napětí dostatečně velké. Tak jak to je?

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 čer 2006 08:10 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Alternátor musí dobíjet i na volný chod. Jak jsem opravoval můj alternátor Bosch jsem popsal tady: http://www.fordfans.cz/technics/oprava_alternatoru.doc

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 čer 2006 08:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Dík Stando, ten návod jsem si vytiskl a přečetl, ale přiznám se, že je to trošku mimo mé síly. Tak spíš bych v první fázi potřeboval, jak to vymontovat z auta, z toho Etzolda to moc nechápu. Ale to bych si přinejhorším taky nechal někde vyměnit.
Úplně prvotně potřebuju zjistit přesný typ alternátoru (abych sehnal jiný), přes hadici není na tu plastovou část vůbec vidět. Ten štítek je směrem nahoru?

Koukal jsem, že těch alternátorů existuje děsných typů a nejsem z toho moudrý co shánět.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 čer 2006 09:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
U toho mého alternátoru je štítek směrem dopředu umístěný v rovině kolmé na upevňovací konzoly alternátoru. Ta demontáž s auta neni složitá, když přizvedneš trochu předek a lehneš pod auto, tak ti to bude jasné. Možná by ti stačilo vyměnit relé s uhlíky, jestli jsou sběrné kroužky ještě dobré. Na webu se dá sehnat pro můj alternátor Bosch za nějakých 1300 - 1500,- Kč.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 čer 2006 10:08 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Možná to opravdu není složité, ale mám obavy, že k tomu bude s běžným nářadím děsný přístup.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 čer 2006 12:06 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Pokavaď jsou pryč uhlíky a vše ostatní je v pořádku, tak je nesmysl kupovat new komplet stabilizator. Buď si koupím sám uhlíky(max okolo 80,- Kč) a přepájím, nebo to dám nějakému autoelektrykáři a ten to opraví za nějakej peníz. Ale určo né za 1300,- to je mooc

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 čer 2006 19:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Tak první průzkum - štítek je na namontovaném alternátoru shora, typ alternátoru je Bosch 0 123 310 029, 14V/70A. Je přišroubovaný dvěma šrouby (jiné nevidím) a kvůli katalyzátoru, zespodu trubkám od radiátoru a svrchu gumové hadici tomu bude horší přístup.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 čer 2006 20:24 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Jo drží jen na 2 šroubech, musíš na to jít zespodu.

To Šiša: Výměna uhlíku je u novějších alternátoru BOSCH utopií. Lanko uhlíku je zezadu připájeno speciální pájkou, která se při teplotě pro běžný cin neroztopí. Jedině odřezat celý držák zezadu ale není tam takřka žádný přístup pro manipulaci.

Obrázek

Foto uhlíku, lanko je utržené, pájka nepovolila.
Obrázek

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz