Tak mám taky něco s alternátorem. Dnes jsem měřil napětí na akumulátoru za chodu motoru na volnoběh:
běží jen samotný motor 13,8 V
+ rozsvícená tlumená světla 13,5 V
+ ventilátor větrání na 3. stupeň 13,1 V
+ klima 12,8 V
+ přední a zadní mlhovky 12,5 V
+ vyhřívání zadního skla 12,3 V
Když přidám otáčky, nic se s napětím neděje.
Takže nezbývá, než sehnat jiný alternátor nebo nechat repasovat ten starý. Tak prohledám fórum, jak alternátor vymontovat a posoudím, zda bych to zvládnul sám...
Pořád mám s tím autem problémy, už jsem nevěděl po čem jít, auto občas škube, nebo nemá kloudný tah, jindy bez problémů, nevěděl jsem po čem jít, už jsem dnes i proklepával celý výfuk, zda někde není prasklina, koukal na ventil odvětrávání klikové skříně...
Pokud by po opravě alternátoru problémy ustaly, bylo by to perfektní. Kéž by.
Ještě dotaz - V Etzoldovi píšou, že by se napětí mělo měřit při 4000 ot/min. Ale já si myslím, že i na volnoběh by mělo být i při zapnutých spotřebičích dobíjecí napětí dostatečně velké. Tak jak to je?
_________________ Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA
|