fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 čer 2024 07:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Mizí chladící kapalina
PříspěvekNapsal: 07 čer 2006 12:30 
Ahoj všichni !

Nevím, určitě to už bylo několikrát přemíláno, nicméně nnenašel jsem přesně to co jsem potřeboval, možná jsem jen špatně hledal.

Mám problémek, že mi mizí chladící kapalina a to tak že za týden mi zmizí voda z max. až na min. na nádržce. Voda nikde nekape ani když je motor hodně zahřátý. Nikde nic nesmrdí loužičky se pod autem nedělají. Auto jsem předtím trošku zavařil protože mi nefungovala vodní pumpa, teď je zpátky ze servisu po výměně vodní pumpy, termostatu, rozvodů, dělali mi repas hlavy a měnili těsnění pod hlavou (celkem cca 16000). Při jízdě se chová naprosto výborně, má tah i do prudkýho kopce přičemž teplota motoru nijak nestoupá, spotřeba se podle mě snížila až o litr.
Nevím jeslti je to dobře nebo špatně alle teplota mi za normálního provozu nepřekročí N a drží se na ukazateli teploty v mezírce hned za "studenym" dílkem před N. Když tomu trošku zakouřim tak se malinko zvedne...tak na N ale hned se pustí sahara, která to zase ochladí. Topení topí i chladí normálně.
Jsem z toho tošku na nervy .. před servisem jsem vodu téměř nedolíval.

Máte někdo jakýkoliv nápad nebo typ co může bejt špatně (špatné těsnění??? to by se motor přehříval; zavzdušněné topení???)

Díky za jakýkoliv typ

S-mějte se

V.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 čer 2006 12:48 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Opravdu nepříjemná situace. Máš naprostou jistotu, že když odstavíš auto po jízdě, tak se pod motorem neobjeví ani kapka vody? Skusil bych zaparkovat na nejaké nesavé dlažbě, nebo podložit něčím motorový prostor. Buď papírem aby vsaknutá kapka byla vidět, nebo nějakým igelitem, linem, či něčím podobným nesavým, kde by kapka zůstala viditelná. Jestli opravdu nikde nic, tak problém může být v hlavě motoru a voda může odcházet prasklinou do výfuku. Nevím jak přesně jsou kanálky v hlavě a jestli přichází v úvahu varianta, že výfukové vedení za ventilem směrem je spojené s chlazením a případná trhlina by vodu odváděla přímo do výfukových svodů.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 čer 2006 07:41 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2005 09:40
Příspěvky: 195
Bydliště: PHA 5
Skus si skontrolovat olej, ci nahodou voda nejde tam.
Pr.: Otcov kolega zavaril auto a po vymene tesnenia pod hlavou voda dmizla dalej - nie moc, ale mizla - potom zistili,ze do oleja.
Spatne bolo tesnenie medzi vlozkou a blokom. Neviem sice z hlavy ako ma vyriesene vlozky (valce) escort, ale kazdopadne by som olej pozrel...

_________________
The old times... Escort Tournier Ghia, 1.6 16V, Amparo Blue, 199

Nowadays : Mitsubishi Lancer Wagon 1.6i 72kw 2005 (invite), metalic black...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 čer 2006 13:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
a taky by ti to mělo trošku víc kouřit - pokud by šla do výfucku, tak by z něj šla v podobě páry....

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 čer 2006 15:13 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Mě utíkala voda v objemu cca jeden až dva litry za "chvíli"(pár dní??) Nikde žádná louže, žádná pára z výfuku, nic. Až pak jsem jednou našel malinkou loužičku pod motorem. A hle, jalo se zkoumat a na co jsem nepřišel:

odešlo těsnění buď pod termostatem nebo pumpou(motor 1.1) a jak ta voda za jízdy odkapávala, tak se rovnou na motoru vypařila. Tudíž žádná louže. Teprve až to tesnění šlo komplet do háje, tak se udělala louže pod motorem. Takže těsnící silikon(ten "červenej") a je po problémech

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 čer 2006 20:14 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2004 18:11
Příspěvky: 188
Bydliště: Orlová
Pokud to bylo děláno v servisu pak bych se obrátil s problémem na servis ale jak už bylo řečeno může to téct pouze za tepla a pak je problém nic méně zkusit natlakovat expanzku na cca 1 atm což je provozní přetlak a možná se někde něco objeví.

_________________
Ford escort combi 1.6.16V 66KW94


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 črc 2006 16:23 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 úno 2006 11:52
Příspěvky: 971
Bydliště: Znojmo
Mám také problém z chladící kapalinou. Zastavil jsem auto a chvili po zastavení se u pravého předního kalo přesně pod nádržkou s kapalinou udělal loužička, docela velká. Podíval jsem se do motoru a kapalina byla asi 1 cm pod MIN, ale dál už netekla. Tak jsem auto nastartoval a ujel jsem asi 5 km. Potom jsem se znovu podíval na stav v nádržce a kapalina bala najednou skoro u horní hranice MAX. Ale po chvili klesla. Tak jsem dolil destilku. A pokračoval v jízdě. Asi po dalších 5km se mi rafička teploměru zvedla nad normální úroveň, ale nebyla ještě v červeném políčku. Tak jsem zase zastavil a během chvilky byla pod autem zase loužička. Dolil jsem zase destilku a pokračoval v jízdě. Po opštovném zastavení už se pod autem nic noběvilo, ale v nádobce to truchu bublalo a začala to pomale klesat zase až pod MIN. Ale pod autem sucho. Prosím poraďte, čím by to mohlo být.

_________________
Ford Escort 2.0 16V MKV RS2000 http://www.rs2000.wz.cz
Ford Escort 2.0 16V MKVI RS2000 foto
Ford Escort 1.6 16V MKVII cabrio
Ford Fiesta 1.6 XR2i foto
VW Bora Variant 1.9TDi
BMW E21 318i
BMW E30 320i
BMW E30 325i
BMW E34 325i
Honda Prelude 2g
Ford Escort 1.6 16V MKVI 5dv (rozebrán, díly na prodej) http://www.ford-escort-93.wz.cz
Ford Escort 1.8 16V MKV XR3i (rozebrán, díly na prodej)
Ford Escort 1.6 16V MKVI combi (rozebrán, díly na prodej)
Ford Fiesta 1.1 foto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 črc 2006 20:37 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Teda jsou tu větší odporníci, kteří ti to řeknou asi víc na jistotu, ale mě to přijde, jako by ti buď motor tlačil do chladící kapaliny, čili nejspíš fouklé těsnění pod hlavou. Nebo se ti to jen přehřívá, takže buď zaseklý termostat nebo ti nespíná ventilátor za chladičem a prostě vaříš. Zná každý škodovkář.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 črc 2006 22:59 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 úno 2006 11:52
Příspěvky: 971
Bydliště: Znojmo
Teplotu jsem sledoval pořád. Ale nikdy nebyla v tom červeném políčku. Byla sice trošičku nad půlkou, než jak bývá normálně. Ale odkud by to teklo???

_________________
Ford Escort 2.0 16V MKV RS2000 http://www.rs2000.wz.cz
Ford Escort 2.0 16V MKVI RS2000 foto
Ford Escort 1.6 16V MKVII cabrio
Ford Fiesta 1.6 XR2i foto
VW Bora Variant 1.9TDi
BMW E21 318i
BMW E30 320i
BMW E30 325i
BMW E34 325i
Honda Prelude 2g
Ford Escort 1.6 16V MKVI 5dv (rozebrán, díly na prodej) http://www.ford-escort-93.wz.cz
Ford Escort 1.8 16V MKV XR3i (rozebrán, díly na prodej)
Ford Escort 1.6 16V MKVI combi (rozebrán, díly na prodej)
Ford Fiesta 1.1 foto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 črc 2006 07:58 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Nastartuj auto a nechej ho blafat na místě na volnoběh a zkus tento postup:

1) Když se ti zahřeje motor (teplota je cca uprostřed budíku) - je teplá hadice, co vede od termostatu do chladiče? Ne - vyměnit termostat, pokud ano ->
2) Když teplota vyleze na konec pole normal, sepne ventilátor za chladičem? Ne - zkontrolovat čidlo, co spouští větrák, veškerou elektriku a dráty kolem větráku a samotný motor, jestli funguje (např. zkusit ho spojit přímo s baterkou). Ano ->
3) Problém se ukazuje být opravdu v těsnění pod hlavou, v prasklé hlavě nebo bloku (i když to bych chtěl u eska vidět) Voda tím neuniká, ale tlak z válců proniká do chladícího okruhu a ten utíká všude možně ven - přes víčko, přes spoje hadic, atd...

Otázka je taky, jestli ti ukazuje dobře budík, hlavní indicie jsou ty, že se musí zahřát hadice k chladiči a musí sepnout ventilátor.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 črc 2006 17:17 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 úno 2006 11:52
Příspěvky: 971
Bydliště: Znojmo
Tak už jsem na to přišel. Nefunguje mi větrák na chladiči a tím jak se to zahřeje, tak vybublá voda z nádobky na kapalinu. Akorát je zajimavé, že už to vytýka i když je rafička ještě pořád v NORM. Ale už se blíží k červenému poli.

_________________
Ford Escort 2.0 16V MKV RS2000 http://www.rs2000.wz.cz
Ford Escort 2.0 16V MKVI RS2000 foto
Ford Escort 1.6 16V MKVII cabrio
Ford Fiesta 1.6 XR2i foto
VW Bora Variant 1.9TDi
BMW E21 318i
BMW E30 320i
BMW E30 325i
BMW E34 325i
Honda Prelude 2g
Ford Escort 1.6 16V MKVI 5dv (rozebrán, díly na prodej) http://www.ford-escort-93.wz.cz
Ford Escort 1.8 16V MKV XR3i (rozebrán, díly na prodej)
Ford Escort 1.6 16V MKVI combi (rozebrán, díly na prodej)
Ford Fiesta 1.1 foto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 črc 2006 13:58 
Offline
Nováček

Registrován: 24 črc 2006 13:48
Příspěvky: 9
Bydliště: Prostejov
Jestli ti to vytika i kdyz to jeste neni v cervenym poli tak to muze znamenat to ze mas spatnej uzaver nadobky....je tam velkej tlak a on ho nevypousti tak to vyleti....nebo to taky muze jit prasklym cidlem to se mi stalo na golfu...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 črc 2006 14:16 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
...a nebo kecá čidlo teploty pro palubovku a ukazuje méně, což je běžné...

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 črc 2006 14:59 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 úno 2006 11:52
Příspěvky: 971
Bydliště: Znojmo
No mám špatnej uzávěr, proto ho mám povolenej. Takže, kdyby byl uzávěr v pořádku, tak by ta voda vytekla asi až by to bylo v červeným?

_________________
Ford Escort 2.0 16V MKV RS2000 http://www.rs2000.wz.cz
Ford Escort 2.0 16V MKVI RS2000 foto
Ford Escort 1.6 16V MKVII cabrio
Ford Fiesta 1.6 XR2i foto
VW Bora Variant 1.9TDi
BMW E21 318i
BMW E30 320i
BMW E30 325i
BMW E34 325i
Honda Prelude 2g
Ford Escort 1.6 16V MKVI 5dv (rozebrán, díly na prodej) http://www.ford-escort-93.wz.cz
Ford Escort 1.8 16V MKV XR3i (rozebrán, díly na prodej)
Ford Escort 1.6 16V MKVI combi (rozebrán, díly na prodej)
Ford Fiesta 1.1 foto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 črc 2006 15:24 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Nejspíš ano. Trochu termodynamiky. Pokud to nemáš pořádně uzavřené, tak ti voda vře při obvyklých 100°C (plusmínus. v našich končinách při 97,5°C). Pokud máš soustavu pod tlakem, bod varu se posunuje směrem nahoru (proto dokáže např. propan-butan existovat v tlakové láhvi v tekutém skupenství i při pokojové teplotě, atd.). U aut je v chladící soustavě přetlak nastaven přibližně tak, aby v něm chladící kapalina vřela asi při 110°C. (pokud by tě zajímalo proč, dosahuje se tak vyšší účinnosti tepelného cyklického stroje=motoru, tak i chlazení). Řekl bych právě, že červené políčko je někde kolem těch 110°C a pokud nemáš expanzku dobře zašpuntovanou, tak se ti to do červeného pole nedostane. Zase tam ale nervi nějakou korkovou zátku, ten uzávěr je dimenzován jako nejslabší místo, takže při nějakém problému (např nesepne ti větrák, neotevře termostat) ti nepopraskají hadice nebo blok, ale voda s párou se protlačí přes pružinu zátky. Možná i proto se ti nesepnul větrák, protože to prostě nedosáhlo teploty, při které spíná. Rozhodně si pořiď správnou a funkční zátku a pak si zkontroluj, jak ti funguje ventilátor.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 črc 2006 15:34 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 úno 2006 11:52
Příspěvky: 971
Bydliště: Znojmo
No on právě normálně fungoval. Kolikrát jsem někam přijel, vypl motor a slyšel jse, že vrčí. Seženu si nové výčko a uvidím, jestli mi sepne, nebo ne, ale myslím, že to bude chtít nove čidlo. Zatím to řeším vypínačem a jak se znám, tak to tokhla budu řešit ještě asi hodně dlouho.

_________________
Ford Escort 2.0 16V MKV RS2000 http://www.rs2000.wz.cz
Ford Escort 2.0 16V MKVI RS2000 foto
Ford Escort 1.6 16V MKVII cabrio
Ford Fiesta 1.6 XR2i foto
VW Bora Variant 1.9TDi
BMW E21 318i
BMW E30 320i
BMW E30 325i
BMW E34 325i
Honda Prelude 2g
Ford Escort 1.6 16V MKVI 5dv (rozebrán, díly na prodej) http://www.ford-escort-93.wz.cz
Ford Escort 1.8 16V MKV XR3i (rozebrán, díly na prodej)
Ford Escort 1.6 16V MKVI combi (rozebrán, díly na prodej)
Ford Fiesta 1.1 foto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 črc 2006 20:48 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Jak se chováš ke svému autu, tak ti to bude vracet :smt102

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 črc 2006 22:48 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 úno 2006 11:52
Příspěvky: 971
Bydliště: Znojmo
Já se k němu nechovám špatně. Já bych ho ani nikomu nepůjčil a nic.

_________________
Ford Escort 2.0 16V MKV RS2000 http://www.rs2000.wz.cz
Ford Escort 2.0 16V MKVI RS2000 foto
Ford Escort 1.6 16V MKVII cabrio
Ford Fiesta 1.6 XR2i foto
VW Bora Variant 1.9TDi
BMW E21 318i
BMW E30 320i
BMW E30 325i
BMW E34 325i
Honda Prelude 2g
Ford Escort 1.6 16V MKVI 5dv (rozebrán, díly na prodej) http://www.ford-escort-93.wz.cz
Ford Escort 1.8 16V MKV XR3i (rozebrán, díly na prodej)
Ford Escort 1.6 16V MKVI combi (rozebrán, díly na prodej)
Ford Fiesta 1.1 foto


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz