fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 04:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Cukání při rozjezdu
PříspěvekNapsal: 18 bře 2005 18:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2005 11:55
Příspěvky: 104
Ahoj, potřebuju poradit. Při rozjezdu mi auto nějak cuká. Jako kdyby spojka neměla pořádný přítlak. Za jízdy v pohodě. Dík

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V Combi Ghia, r.v. 96


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 bře 2005 07:32 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To cukání při rozjezdu může dělat přidírající se lamela na hřídeli z převodovky. Já jsem ten problém s cukáním také měl. Jak jsem se rozjížděl tak nezabírala plynule, ale nebylo to pravidelné, někdy šla několik dní dobře a pak třeba 3 dny cukala.
Mazivo na hřídeli časem vyschne a navíc je tam hromada prachu s opotřebované lamely. Díky tomu se náboj posouvá hůř a pak může začít zachycovat a díky tomu lamela dobře nedosedne na třecí plochy. Já mám od ledna spojku novou a je všechno v pohodě. Neměnil jsem ji ale kvůli cukání, nýbrž proto že pak začala prokluzovat.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 dub 2005 19:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2004 12:49
Příspěvky: 70
Bydliště: Praha 8
Mam stejný problem
spojiku mam taky novou a cukám pořád, je to dost nepříjemný hlavně v kolonách

_________________
Ford escort combi rv.94 18 16v (77kw EFI)
DOHC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 dub 2005 05:42 
me to dela to same a je to krivy pritlacak


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2005 00:33 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 19 led 2005 12:11
Příspěvky: 30
Bydliště: Okres Trutnov (Královehradecký kraj)
Ajajajaj takže eště ke všemu mam asi taky křivej přítlačák, já snad začnu jezdit zase na kole :roll: Jak dloho se s tím prosimvás dá jezdit než se stane nějaká cenově nákladná příhoda???

_________________
Bílý escort 5dv. 1.4i PTE - 55kW (model 96, vyrobeno 12.95, do provozu 96) Na léto 195/50x15 Dunlop sp 9000 + filtr, rezonátor místo katu, laďák, svíčky NGK (prej sportovní :-)). Pružiny enzo [-3,-3], tlumiče sachs, rozpěry, vrtané kotouče Zimmerman a desky Brembo, snad brzo přední stabilizátor. ; v podstatě všechno utopený prachy... je to prostě jen zdechlá 1.4


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2005 12:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2004 12:49
Příspěvky: 70
Bydliště: Praha 8
Já mam novou spojiku, ložisko i přítlačák a dělá to stejně.

_________________
Ford escort combi rv.94 18 16v (77kw EFI)
DOHC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2005 12:59 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 úno 2005 09:56
Příspěvky: 240
Bydliště: Zlín
Já nevím , mě to cuká jen za studena ,a jsem přesvědčen , že motorem to není .

_________________
Ford Escort Combi 1,6 16V Zetec 06/96
Zes Rodek (zemřel 21.9.2006) , ovály Focal , 165 Spectron , SW Sony , Cap . . .
mr.rus@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2005 14:11 
je to divné že niekedy zaberie spojka perfektne hladko, a niekedy ako keby chcel motor vyskočiť ... Niekedy to ide v pohode aj mesiac.
Ale už som videl podobný jav aj v novom aute, aj keď trochu v menšej miere.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2005 14:24 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Majo píše:
je to divné že niekedy zaberie spojka perfektne hladko, a niekedy ako keby chcel motor vyskočiť ... Niekedy to ide v pohode aj mesiac.
Ale už som videl podobný jav aj v novom aute, aj keď trochu v menšej miere.

Přesně tak se to chová mně. Rozdíl snad jen v tom, že měsíc to nikdy nebylo OK. Spojku mám teď vyměněnou a stejnak je to jednou tak a jednou tak.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2005 14:33 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
No já můžu jen potvrdit že od výměny spojky v lednu 2005 u žádné cukání neznám. Ale musím napsat že jsem při výměně všechny mechanismy dobře promazal grafitovou vazelinou a všechno kolem perfektně vyčistil. Při smontování nové spojky na sucho a nechci říct bez vyčištění prachu se ani nedivím že spojka cukat nepřestala.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2005 16:17 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Tak dělá mi to pořád, pokud popojíždím v koloně - maličko se rozjedu, pak nechám klesnou otáčky na cca 1000, auto asi 5x škubne, slyším, jak v nádrži lítá benzín, a pak už to jede bez plynu plynule. Zatím to nějak neřeším, ale příjemné to moc není.
Někdy i problém při rozjíždění po ránu. Vy co máte měněnou spojku, vyřešil jste to někdo? (taky ji mám měněnou, dělalo to před výměnou i po výměně).
Nevím, zda to není nějakou nerovnoměrnou dodávkou benzínu, ale spíš mi to připadá na nějakou mechanickou záležitost kolem spojky.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2005 17:07 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Muze to delat i lanko spojky, nekdy staci promazat, nebo trosku jinak vest.Pomuze i o trosku vetsi davka plynu pri rozjezdu, aby to vic proklouzlo a rychlejc pustit, jak si to sedne, uz je pohoda.Pokud to skube fakt hodne, bejva problem vetsinou ve vetsi hazivosti lamely, u puvodnich spojek i zadirani lamely na hrideli, mozna ma vliv i pouzity material oblozeni.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2005 23:40 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
futura píše:
Muze to delat i lanko spojky, nekdy staci promazat, nebo trosku jinak vest.Pomuze i o trosku vetsi davka plynu pri rozjezdu, aby to vic proklouzlo a rychlejc pustit, jak si to sedne, uz je pohoda.Pokud to skube fakt hodne, bejva problem vetsinou ve vetsi hazivosti lamely, u puvodnich spojek i zadirani lamely na hrideli, mozna ma vliv i pouzity material oblozeni.


Sohlasím s tím to výrokem.Jen dodám že i zapnutá klimatizace dokáže udělat pěkný štosy na klice díky elektromagnetické spojce klima kompresoru a jak tak pěkně spíná a rozpíná kolisají otáčky a dotohose ještě pouští spojka do tahu a motor se to snaží vyrovnat a lehce nestíhá Projevuje se to lehkým poškubáváním. Skušenosti s Mondem 97 1,8 115 koní Zetec. Taky jízda po dálnici s vyplou klimou byla znát. Auto bylo živější ,táhlo ,rychleji reagovalo na sešlápnutí plynu i spotřeba jiná.Námět k zamyšlení.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 lis 2005 11:13 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Ano, o klimatizaci nemluvím, vím, že ta to ještě "dodělá", proto ji používám jen při razantní jízdě mimo město.
(Je to s ní, jak píšeš.)

Spíš mne zajímá, pokud to někomu dělalo i po výměně spojky a dal to znovu do servisu, zda to škubání odstranili, aniž by přitom zas rozhodili něco jiného.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 lis 2005 13:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
Nagant píše:
Ano, o klimatizaci nemluvím, vím, že ta to ještě "dodělá", proto ji používám jen při razantní jízdě mimo město.
(Je to s ní, jak píšeš.)

Spíš mne zajímá, pokud to někomu dělalo i po výměně spojky a dal to znovu do servisu, zda to škubání odstranili, aniž by přitom zas rozhodili něco jiného.


No nevím zapeklitý případ.Fakt je že těch spojek mi už pár proběhlo rukou ať Mondea, Escorty se Zetekem a žádný se zákazníků se nevrátil s problémem cukaní.Vždy byl akorát problém ho přesvědčit (a to značný) že rozjíždět se na 3000 otáček mít puštěnou spojkua a stát na místě je špatně a že jeho čtyř kolový mazlík netuší co spojka je už několik let.S usměvem odjíždí jak s automatem s tím že je vše dobré a že ta spojka je tam teprve 200000 a že je zvyklí.Pak dostane novou a to je ještě horší.Dostane kurs jako v autoškole a jede. Chudák lamela a pak že Fordi nejsou držáci.

No k tématu.Já bych skusil hledat závadu na motoru a to ve snímačích a elektrice kde to není zrovna u tohoto motoru slavné.Vím že existuje několik typů sowtvaru pro řídicí jednotky tak zkusit přeprogramování.Pak se podívat na na všechny ty báječné snímače hlavně na slavné přídavné šoupě vzduchu ,snímač polohy škrtící klapky ,teplotní čidlo a labda sondu. Tyto věci mohou mít nějaké hodnoty které se vejdou do tolerancí a není špatné (nesvítí žlutá kontrlka závady motoru) ,ale ve výsledku to nemusí byt dobré. Tak jinak počítač vyhodnocuje ze svých vstupů co má vyhodit na výstup ( při studeným motoru sytič atd.) a tak se tady muže odehrávat něco podobnýho při tom jak se povoluje spojka jdedo tahu a motor by si měl přidat aby se vyrovnal se zátěží ,ale nevyrovná. Nechci si tady neco vymýšlet cucat rozumi z prstu a jiné. Řeším již třetím rokem Fucuse s 1,8 i Zetec 115 koní co si obdobného.Auto vyjelo ze salonu a asi po půl roce problém.Studený start motor houpe mám problém jít za plynem.Pak se z toho nějak dostane a je v pohodě jen se dojede na nejbližší světla vyšlápne spojka motor chcípne. Nastartuje se bez problému drží volnoběh jde za plynem nekolísá uplně v normálu.Motor je teply někdy drží volnoběh někdy ne nekdy se to uplně udusí i když e mu přídá někdy zase ne.Pak se s tím nedá třeba rozjet jak když vynechává válec.Rezimé několikrát přehraný sowtvare nějaký snímače volnoběžných otáček vyměněny několikrát , klapka , váha vzduchu a já nevím co ješťě kabely proměřený kntrola všech spojů kde co a pořád nic. dříve nebo později se to začíná projevovat a to postupně. Fak je že se to projevuje při větším ochlazení markantněji.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 lis 2005 18:41 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Mně ale připadá, že to cukání je prostě mechanická záležitost, něco kolem spojky či jejího ovládání. Mám s tím problém taky, zatím se mi to nepodařilo vyřešit. Škubání při rozjdezdu mi dělá od začátku, co auto mám, někdy škube víc, někdy míň či vůbec. Spojka má tak 40t km(měnil předchozí majitel), možná nebyla správně namontovaná, nebo to nebyl dobrej kus.
Zkoušel jsem líp natvarovat spojkovej bowden v motoru, promazat ho, vyměnil jsem samostav u pedálu, ale vše jen s minimálními výsledky. Já už jsem si na to škubání zvyknul, prostě se s tím musí umět rozjíždět.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 lis 2005 20:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
MV píše:
Mně ale připadá, že to cukání je prostě mechanická záležitost, něco kolem spojky či jejího ovládání. Mám s tím problém taky, zatím se mi to nepodařilo vyřešit. Škubání při rozjdezdu mi dělá od začátku, co auto mám, někdy škube víc, někdy míň či vůbec. Spojka má tak 40t km(měnil předchozí majitel), možná nebyla správně namontovaná, nebo to nebyl dobrej kus.
Zkoušel jsem líp natvarovat spojkovej bowden v motoru, promazat ho, vyměnil jsem samostav u pedálu, ale vše jen s minimálními výsledky. Já už jsem si na to škubání zvyknul, prostě se s tím musí umět rozjíždět.


Fakt je že s tímto se často setkávám. "Mechanická závada" Lidi často mění spojku a to tím stylem že dají jen lamelu nebo ještě lepší tu starou nechávají obložit.Tam jěště bývá vyvrcholení že si majitel sám přendavá obložení sám doma v kuchyňi. Často jsou opomíjeny ty sředy lamel a to jestli není zkřivená ,nehází , vyvážená po obložení a taky ty středové pera a pružiny mají svojí funkci. A ty staré už moc nefakčí. Pak je zde přítlačák pěkně zakalený a na něm napeklá stará lamela. To samé na setrvačníku.Vždy očistit brusným papírem hrubšího zrna . Je to jak sklo a když na to dáte novou lamelu tak to může škubat.O tom že může být zkřivený a tím taky nevyvážený probroušený od ložiska.A ložisko přidřený atd.. Tak že když menit spojku tak komplet. Lamela ,ložisko ,přítlačák a není na škodu vyměnit i to lanko. S ním to je jak s lanem od ruční brzdy nic mu není jen se natahuje.Buď je samostav nebo se to pořád šponuje až to praskne. Další teď si taky nejsem jistý ,ale nemáte tam taky už poslední modeli spojku vystavovanou hydraulikou??? No nic spolehlivý můj dodavatel na spojky je
http://www.autoprima.cz/
prodávají spojky od firmy QH (dodává do Forda z prvovýroby) za dobrý ceny.
P.S.: není spojka jako spojka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 00:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 11:37
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha 4
Bery píše:
No nevím zapeklitý případ.Fakt je že těch spojek mi už pár proběhlo rukou ať Mondea, Escorty se Zetekem a žádný se zákazníků se nevrátil s problémem cukaní.Vždy byl akorát problém ho přesvědčit (a to značný) že rozjíždět se na 3000 otáček mít puštěnou spojkua a stát na místě je špatně a že jeho čtyř kolový mazlík netuší co spojka je už několik let.S usměvem odjíždí jak s automatem s tím že je vše dobré a že ta spojka je tam teprve 200000 a že je zvyklí.Pak dostane novou a to je ještě horší.Dostane kurs jako v autoškole a jede. Chudák lamela a pak že Fordi nejsou držáci.


No to ja taktez povysil svuj Escort na automatiku (nebo spise skutr s variatorem) po 195000 ma uz holt spojka svoje odslouzeno a ceka ji vymena :-D

Mimochodem at nejsem offtopic, mam dojem ze Dawemu dost drsne cukala spojka i na scorpiu po vymene za novou, bud se clovek musel rozjizdet fakt pomalu nebo naopak rychle, vsak on to popise sam..

_________________
Ford Focus Futura | 1.6 16v | MkI 00/01 | 5door hatchback | Sapphire Light Blue

Ford Escort CLX | 1.6 16v | MkV 94/95 | 5door hatchback | Moondust Silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 13:06 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
deekay píše:

No to ja taktez povysil svuj Escort na automatiku (nebo spise skutr s variatorem) po 195000 ma uz holt spojka svoje odslouzeno a ceka ji vyměma :-D


Néé to je dobrý já bych to nechal závada se musím projevit. Dokud se to na dobro nezastaví nemá cenu se do ničeho pouštět. :-D :-D :-D


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz