MV píše:
Mně ale připadá, že to cukání je prostě mechanická záležitost, něco kolem spojky či jejího ovládání. Mám s tím problém taky, zatím se mi to nepodařilo vyřešit. Škubání při rozjdezdu mi dělá od začátku, co auto mám, někdy škube víc, někdy míň či vůbec. Spojka má tak 40t km(měnil předchozí majitel), možná nebyla správně namontovaná, nebo to nebyl dobrej kus.
Zkoušel jsem líp natvarovat spojkovej bowden v motoru, promazat ho, vyměnil jsem samostav u pedálu, ale vše jen s minimálními výsledky. Já už jsem si na to škubání zvyknul, prostě se s tím musí umět rozjíždět.
Fakt je že s tímto se často setkávám. "Mechanická závada" Lidi často mění spojku a to tím stylem že dají jen lamelu nebo ještě lepší tu starou nechávají obložit.Tam jěště bývá vyvrcholení že si majitel sám přendavá obložení sám doma v kuchyňi. Často jsou opomíjeny ty sředy lamel a to jestli není zkřivená ,nehází , vyvážená po obložení a taky ty středové pera a pružiny mají svojí funkci. A ty staré už moc nefakčí. Pak je zde přítlačák pěkně zakalený a na něm napeklá stará lamela. To samé na setrvačníku.Vždy očistit brusným papírem hrubšího zrna . Je to jak sklo a když na to dáte novou lamelu tak to může škubat.O tom že může být zkřivený a tím taky nevyvážený probroušený od ložiska.A ložisko přidřený atd.. Tak že když menit spojku tak komplet. Lamela ,ložisko ,přítlačák a není na škodu vyměnit i to lanko. S ním to je jak s lanem od ruční brzdy nic mu není jen se natahuje.Buď je samostav nebo se to pořád šponuje až to praskne. Další teď si taky nejsem jistý ,ale nemáte tam taky už poslední modeli spojku vystavovanou hydraulikou??? No nic spolehlivý můj dodavatel na spojky je
http://www.autoprima.cz/
prodávají spojky od firmy QH (dodává do Forda z prvovýroby) za dobrý ceny.
P.S.: není spojka jako spojka.