no, tak jak tady na vas koukam... tak si tady ten zastance NOSu nenecha poradit:)) trosku Ti to tady rozeberu
Rajsky plyn se vyrabi slozitym termickym procesem rozkladem dusicnanu amonneho za prisne kontrolovane teploty okolo 175 stupnu. proto nelze vyrobit tzv.: na "kolene", protoze jakkakoliv mensi ci vyssi odchylka od teto teploty ma za nasledek pekny vybuch
V CR se pouziva tzv.: mokry system, pri kterem se vstrikuje smes plynu a paliva naraz do, a to do sacího systému před klapku. Za mořem však existuje i tzv. suché provedení, kdy se plyn vstřikuje ještě před čidlo snímající množství nasávaného vzduchu a řídicí jednotka pak poručí větší dávku benzinu.
Hrozí však, že se do válce omylem dostane příliš chudá směs a propálí se písty. Proto se v našich podmínkách používají pouze mokré systémy.
V první řadě je nutné si uvědomit, že více než nárůst výkonu motoru a jeho komponenty zatěžuje enormní uvolnění tepelné energie. Proto se doporučuje vstřikovat plyn maximálně po dobu 3 až 5 sekund.
Důležité je, aby se nepoškodily kluzné plochy pístů a bloku motoru apod. Motor v sériovém provedení je dimenzován s určitou rezervou, a proto mu nárůst výkonu v rozumné míře neuškodí. Pokud byste ale chtěli jeho odolnost vůči přidaným koním přece jen zvýšit, pak byste se měli zaměřit na kované písty, které lépe odolávají propálení, zesílený klikový hřídel a ojnice. V případě extrémního přístupu se příprava motoru rovná jeho přestavbě pro závodní účely.
!Pozor! - Tento plyn je bez zápachu a hlavně se "rajský plyn" používá v lékařství jako silné uspávadlo tak, že pokud vám vše dobře netěsní můžete se krásně prospat, ale pokud řídíte tak máte velkou smůlu!!!
2. Pokud máte zájem o dostatečně velký výkon za menší peníz je to dobrá věc,ale nezapomeň že můžeš NOS použít na 10 librovou nádobu jen asi 7-8krát
3. Největší výhodou je velký nárůst motoru,druhá strana mince je však to,že nárůst výkonu je jen momentový!
4. Nárůst výkonu lze libovolně určit.
5. Velké namáhání motoru.Proto vše s mírou, aby váš motor nebyl odeslán do věčných lovišť!!!
6. Jelikož NOS nám stříkne do soustavy velké množství plynu, ale to se musí taky však smíchat s benzínem tak že by to potřebovalo výkonnější palivové čerpadlo takže počítejte s tím, že i vaše nádrž má někde dno.
7. Dále že váš miláček bude o jednu nádrž bohatší a k tomu přibude pár hadic.
8. Nezapomeňte, že NOS není jako většina úprav na vašem voze schválena!!!
9. Hlavně si dávejte velký pozor při instalaci kvůli unikání plynu, dále při naplňování kde může dojít k přeplnění a pak k velké explozi nejhorší je, že vaše vozidlo bude v první řadě a jako hlavní aktér
10.Ceny kitu se pohybuje již od 25000,-Kč
Cena náplně 10 librová= 7 až 8 střiků od 1000,-Kč
vse...nekde jsem to cetl na nejakym serveru, tak to sem hazu..