Honzík píše:
Tak už mám auto doma a vypadá to že závady jsou pryč. Bliknutí odstranily údajně kontrolou a pročištěním kontaktů, na výpisu registru řj. nebyla žádná závada týkající se elekriky. Proměřili komplet celou eletriku v motorovém prostoru a naprosto bez závad.Takže to vypadá jen na špatnou kostru. No uvidíme jestli to vydrží i nadále.
Mám poznatek k blikání eletriky(samovolná blikání), celý tento problém vězí v maličkosti která se nazývá volnoběžka alternátoru (stojí cca 2500kč), je to vlastně o speciální řemenici umístěnou na hřídeli alternátoru. Funkcí řemenice je zabraňovat přenosu nežádoucích sil na řemen. Je to jako u horského kola v jednom směru můžete šlapat do tahu a v opačném šlapete na prázdno. Důvodů proč je to takto vymyšleno je hned několik, ten hlavní je že s rostoucím požadavkem na výkonější el. síť (klima, vyhř. skla a sedačky, navigace, dvd, sound systémy) a jiné zbytečnosti co žerou el. šťávu, se do auta musí instalovat i výkonější alternátor který je ale i zároveň robudtnějsí a tímpádem má ji větší kinetickou enrgii která pak nežádoucně působí na řemen, kladky a jiné komponenty které se mnohem rychleji opotřebovávají.
Vadná volnoěžka se projeví takto: 1. proklouznutí = alternátor se přestává točit blikne 1x elektrika v autě 2. volnoběžka se zakousne v tahu a auto při brždění motorem nechce zpomalovat chová se jako když jedete na tempomat 3. vysokýma vybracema řemene při volnoběhu ( samozřejmě po vyloučení i jiných faktorů které toto mohou způsobit jako jsou napínak řemene, řemenice na klice a vadou samotného řemene).
Vadnou volnoběžku je lepší vyměnit pokud možno co nejdříve dokáže totiž napáchat dosti zbytečných výdajů (v tom lepším případě odrovná nový řemen, ale dokáže i zničit samotný alternátor, kladky řemenici kliky, gufera a ložiska a to už pak není sranda).
Volnoběžku najdete z pravidla na výkonných alternátorech 100 a více Ampérů samozřejmě se může objevit i na nižšších výkonnech. Prostě někdo ji má a jiný zase ne i když mají stejná auta.