A) samostatný plnící režim
Obr. 1 - Tankování paliva (nádrž a výdejní stojan)
B) provozní režim
Aktuální spotřeba
Vlevo signalizace rezervy 1.stup. 6,4L, 2. stupeň 3,2L (2.st. kanystr bliká je prázdný/plný)
Čas chodu motoru a akt. ryhlost
Celkový stav ujetých Km a spotřeby paliva
Průměrná spotřeba a rychlost
Zásoba paliva v nádrži a předpokládaný dojezd.
Hodnoty jsou načteny z testovacího přípravku tedy jsou na fotografiích nesmyslné.
Popis:
Při provozu jsou zobrazovány 2 hodnoty současně, tedy zmenšil se počet přepnutí na projetí všech funkcí. Jak je vidět, zobrazují se (v rámci možností) související funkce. Solo zůstalo jen měření aktuální spotřeby, ale k tomuto přibyla indikace rerezvy 6.4L a blikáním ikony plný kanystr/prázdný kanystr posledních 3.2L (rezerva se zobrazuje jen u této funkce). K indikaci rezervy malá poznámka, je to jen orientační údaj!
Dojezd je počítán ze zásoby paliva a z průměrné spotřeby, při více ujetých kilometrech je prům. spotřeba víceméně stabilní a dojde-li ke konci zásoby paliva ke zvýšené spotřebě (např.máme 35L v nádrži, 400km po dálnici prům. 6L/100km (suma 24L), pak v zimní krátké místní popojíždění 100km s 10L/100km (suma 10L), zbývá 1L v nádrži, celkový průměr 6.8L/100km, předpokládaný dojezd s posledním litrem 14km skutečný dojezd je však jen 10km (vyšší spotřeba při zimním popojíždění) . Dojezd se samozřejmě koriguje s poklesem zásoby paliva v nádrži (klesá i počet předpokladaných km dojezdu), takže budete mít průběžně představu o možném dojezdu, nepůjde o skokové snížení dojezdu. V zásadě se však při běžném provozu může říct, že dojezd je zobrazován v reálných hodnotách.
-------------------------------------------------
Tankování:
Hned v počátcích jsem vyloučil měření zásoby paliva plovákem (velmi vysoká nepřesnost a nutnost úprav hardware PP bez možnosti upgrade stávajícího PP). Jelikož jsme nechtěl měnit ani ovládání jedním talčítkem, vymyslel jsem to následovně:
Pro přepnutí do režimu tankování je nutno:
1) podržet stlačené tlačítko
2) zapnout zapalování
po zobrazení verze software
3) pustit tlačítko
naskočí displej tankování (obr.1)
u ikony kanystru je zobrazena zásoba paliva v nádrži, u ikony tankovací pistole je zobrazen údaj 0,0L
a) krátkým stlačením tlačítka se u ikony tankovací pistole načtě 1dL (možnost opakovaně načítat 1dL)
b) podržením tlačítka se začne rychle načítávat hodnota po 1dL až do nárustu 1,6L,
c) po nárustu o 1.6L od stlační tlačítka se rychlost načítání zvýší a přičítá se po 1L.
- kombinací a),b) c) načteme hodnotu odpovídající množství natankovaného paliva.
- pokud omylem přetáhneme, není v tom problém protočíme tankování u ikony tankovací pistole je přes 56L a začneme opět od 0L. Hodnota u kanystru odpovídá původnímu stavu nádrže + hodnota tankování. Tato hodnota nejde dál jak po 55L, což je údaj výrobce o objemu nádrže Escorta.
Jakmile máme dotankováno, vypneme zapalování, po 1sec. opět zapneme zapalování, tím se obsah nádrže definitivně zvýší o nové tankování.