fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 lis 2024 01:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Otackomer
PříspěvekNapsal: 21 úno 2007 19:35 
Offline
Nováček

Registrován: 09 pro 2006 10:52
Příspěvky: 5
Bydliště: hlohovec
Prosim o radu,otackomer mi ukazuje presne polovicne udaje ako ma,chcel by som ci by mi niekto neporadil(schemu)ako vyrobit nasobic otacok.diky

_________________
escort 1.4,motor f6,91 auto ktore ma privedie do hrobu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2007 19:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 2006 17:11
Příspěvky: 382
Bydliště: Litovel
A to je origo v autě, nebo dodatečná dodělávka?
Je to vada otáčkoměru?

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V zetec L1H r.v.97
hatchback, tm.fialová metla, výbava GHIA
V rodině MONDEO 1.8 B5Y MK3 hatchback


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 úno 2007 18:27 
Offline
Nováček

Registrován: 09 pro 2006 10:52
Příspěvky: 5
Bydliště: hlohovec
Pavel 1.6 píše:
A to je origo v autě, nebo dodatečná dodělávka?
Je to vada otáčkoměru?
Menil som budiky,otackomer funguje,len potrebujem vyrobit nasobic pulzov,aby to bolo o.k.

_________________
escort 1.4,motor f6,91 auto ktore ma privedie do hrobu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 úno 2007 19:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 2006 17:11
Příspěvky: 382
Bydliště: Litovel
Proč násobič? :shock:
Otáčkoměr je elektronický a dá se v určitém rozmezí regulovat trimrem. :-D

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V zetec L1H r.v.97
hatchback, tm.fialová metla, výbava GHIA
V rodině MONDEO 1.8 B5Y MK3 hatchback


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 úno 2007 20:51 
Offline
Forďák

Registrován: 28 led 2006 23:52
Příspěvky: 448
Bydliště: Praha 5
Tak je z jinyho motoru..ja tam mel z 1.8 16V a ukazoval mi o 1000 otacek vic :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2007 08:56 
Offline
Nováček

Registrován: 09 pro 2006 10:52
Příspěvky: 5
Bydliště: hlohovec
Pavel 1.6 píše:
Proč násobič? :shock:
Otáčkoměr je elektronický a dá se v určitém rozmezí regulovat trimrem. :-D
Diky za radu,ale trimrom som tocil a na otacky to vobec nereaguje,meral mi to aj kamos a otackomer je o.k.,tak uz neviem ako to nadstavit,mas este neaky napad v zalohe?

_________________
escort 1.4,motor f6,91 auto ktore ma privedie do hrobu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2007 11:17 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 2006 17:11
Příspěvky: 382
Bydliště: Litovel
Tak že přece jenom násobič.Chtělo by to vědět jak vypadají ty inpulzy co lezou ze snímače.Teď mě napadlo,co takhle rači přepsat otáčkoměr? :-D
Hodinka u počítače a je hotovo!

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V zetec L1H r.v.97
hatchback, tm.fialová metla, výbava GHIA
V rodině MONDEO 1.8 B5Y MK3 hatchback


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2007 11:46 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Hmmm maximum na otáčkoměru by pak měl 14tis :-) To by bylo fakt zajímavé :-)

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2007 12:01 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Nevím, jak je to u 1.4 a u dieselů, ale u Zetecu se bere signál z jedné poloviny cívky, čili každá druhá jiskra, takže otáčkoměr pro Zetec je nastavený na poloviční počet pulzů. Takže jestli máš otáčkoměr z auta se Zetecem, asi s tím nic nenaděláš.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2007 12:04 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Hlavně by to chtělo vědět odkud ty impulzy lezou, podle mě to ze snímače není, ty sloužej primárně pro ŘJ. Co se týče 1,8 16v a 1,6 16v tak elektrika motoru je stejná. Mohlo vy se lišit pak až u novějších zeteců a možná 8v motorů.
Násobič je podle mě složitej, spíš bych změnil nějak zesíleni koncového stupně před magnetoel. zařízením a to je nejspíš ten trimr.
Mimochodem tohle je už asi 3. misto kde se řeší otáčkoměr :-D a všude jsou to jen dohady, protože nikdo neví čeho se má chytit. To je jak navrhovat koleje a nevědět rozteč :-D

Pavle nemyslím, že je otáčkoměr na uP to by bylo zbytečně drahý, analogově stačí převod frekvence/napětí, přez uP by to bylo frekvence/číslo a číslo/napětí a to číslo mi tam příde dost zbytečný. Neheldě na to, že kdyby tam byl tak by to zřejmě nebylo na hoďku, disasembly pak to pochopit, a pak to přepsat.
I když ono uP by to vlastně neprodražil, jednalo by se vlastně o měřim frekvenci a generuju PWM no to je jedno.

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2007 12:06 
Offline
Nováček

Registrován: 09 pro 2006 10:52
Příspěvky: 5
Bydliště: hlohovec
Wizzy píše:
Nevím, jak je to u 1.4 a u dieselů, ale u Zetecu se bere signál z jedné poloviny cívky, čili každá druhá jiskra, takže otáčkoměr pro Zetec je nastavený na poloviční počet pulzů. Takže jestli máš otáčkoměr z auta se Zetecem, asi s tím nic nenaděláš.
Neni ze Zetecu je ze 1.4 16 v a ja mam 1.4 8v,ci to koli tomu robi?Som z toho v prdely.

_________________
escort 1.4,motor f6,91 auto ktore ma privedie do hrobu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2007 12:06 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Wizzy zetec dává 2 jiskry v jednom cyklu a vlastně všechny benzínové MKV maj 2 cívky nebo ne ?

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2007 12:07 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
No 1.4 16V (Fiesta, Puma..?) je taky Zetec, nebo se pletu?

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2007 12:11 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Lukas1 píše:
Wizzy zetec dává 2 jiskry v jednom cyklu...

No právě, cívka je rozdělená na poloviny a každá obsluhuje dvě svíčky, přičemž jedna z nich pálí v aktivní fázi (výbuch) a druhá někde mezi výfukem a sáním, čili naprázdno. EEC tak dává jen dva pulzy, střídavě do každé poloviny cívky a otáčkoměr bere jen tu jednu polovinu.
Lukas1 píše:
...a vlastně všechny benzínové MKV maj 2 cívky nebo ne ?

To nemám tucha, Zetecy mají jednu dvojitou a 2.0 DOHC mají dvě - ale principielně to bude to samé. Jak jsou na tom osmventily, to nemám šajn.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Naposledy upravil Wizzy dne 03 bře 2007 12:15, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2007 12:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
radim.s píše:
Neni ze Zetecu je ze 1.4 16 v a ja mam 1.4 8v,ci to koli tomu robi?Som z toho v prdely.


Pokud CVH motory nepálí 2x v cyklu a maj taky 2 cívky pak je to jasný proč.......

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2007 12:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 2006 17:11
Příspěvky: 382
Bydliště: Litovel
No dobře.Mrknu se na ten otáčkoměr,jestli nejde poladit a když to nepude,tak zkusím vypotit nějakej násobič. :-D

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V zetec L1H r.v.97
hatchback, tm.fialová metla, výbava GHIA
V rodině MONDEO 1.8 B5Y MK3 hatchback


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2007 16:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 2006 17:11
Příspěvky: 382
Bydliště: Litovel
Tak je hotovo!
Vemeš otáčkoměr a vykucháš z něj odpor R7 a nahradíš ho obyčejným odporem 560 kiloohmů (M56).
Jednoduchý že jo. :-D
Obrázek

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V zetec L1H r.v.97
hatchback, tm.fialová metla, výbava GHIA
V rodině MONDEO 1.8 B5Y MK3 hatchback


Naposledy upravil Pavel 1.6 dne 05 bře 2007 18:38, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2007 19:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 2006 17:11
Příspěvky: 382
Bydliště: Litovel
Ještě dodatek:ta úprava platí pro otáčkoměr z r.v.97-ten mám já.

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V zetec L1H r.v.97
hatchback, tm.fialová metla, výbava GHIA
V rodině MONDEO 1.8 B5Y MK3 hatchback


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 bře 2007 18:30 
Offline
Nováček

Registrován: 09 pro 2006 10:52
Příspěvky: 5
Bydliště: hlohovec
Pavel 1.6 píše:
Ještě dodatek:ta úprava platí pro otáčkoměr z r.v.97-ten mám já.
Ja mam z 92,ale vypada skoro jak tvoj,myslis ze to pomoze s tym odporom,ja sa uz s tym babrem tyden,len stelujem trimer a prd z toho.Asi to skusim a uvidim.Hadam mi to neodpali rucicku a netrafi ma do hlavy :-)

_________________
escort 1.4,motor f6,91 auto ktore ma privedie do hrobu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: nefunkční otáčkoměr
PříspěvekNapsal: 25 bře 2007 20:46 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 02 kvě 2006 22:30
Příspěvky: 3
Bydliště: Most
já už to s nefunkčním otáčkoměrem koupil, ani se nehne,
ale když jsem vymlátil baterku svícením, tak mi mi při zoufalým startování začal cukat, pak se hodil přes rozsah a je tam do dneška...

_________________
Ford Escort RS 1.8 D r.1992


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz