Pokud chce někdo měřit spotřebu,tak asi bude potřeba tankovat tak 1/4hod, s trpělivostí,čekat až spadne pěna,pak štěrchat s kastlí a čekat,až to spadne x-krát spadne.To by jste se divili,že se tam dostane takhle i půl litru "navíc".Pak ujet těch cca 300km,což se nejlíp dělá třeba na dálnici,pokud člověk nespěchá,jet a držet to "na spotřebu",na 5ku těch 90,já takhle jel v Itálii na severu z Milána přes Veronu kolem Benátek na Udine a hranice,nechat se "tlačit" ve 4. pruhu zoufalými kamiony no a zhruba okolo těch 300 najetých km pak zajet k benzínce/tehdy v Itálii,doutratit liry...,teď asi spíš první pumpa v Rakousku,např.,kvůli levnější ceně(jo tehdy s Toledem 1.9D r.v.96,najeto tehdy 70tkm,jsem měl při takové rychlosti na 1000km průměr 4,5/100 na biohajzl a to jsem zastavoval a spal v horách,bylo už zima,konec října. Měření na cca v pohodě 300 km stačí-na míň nemá smysl,je statisticky neprůkazné,musí se ale trpělivě dočepovat po okraj a jet nejlépe v kuse.Nebo se dá jet i na 120,kolik kdo chce.Každopádně to bych dělal třeba teď nebo na podzim,kvůli změnám objemu-rozpínavosti,v létě určitě ne, v zimě taky ne,páč kdyby to pak zamrzlo,kam by se chlístlo aditivum nebo benzín,aby se to vůbec nějak pomalu promíchalo? Já dávám před 1. mrazy, když už jsem v rezervě, půl litru naturalu, na to načepuju třeba půl nebo plnou, ale v půli toho čepování dávám další půllitr, kvůli promíchání, pak se spláchne druhou půlkou nafty.Zvlášť teď byl kolikrát ben. levnější o pár hal. a na zimu to má smysl.
Ostatní měření už jsou mix: jenom město-nákupní taška,do práce,300 km ovšem někdo,kdo jezdí jen po městě a občas,kolikrát neudělá ani za zimu,jako já teď.Nejlíp, když se to vejde do 1 měsíce.Nejlepší mix měření jsou na dlouhý štreky-buď po dálnici, či delší tah přes hory Schweiz,Rakousko,sev.Itálie, Jugoška-teda bývalá...
Jo a pozor do Itálie neradi vidí víc než 10L paliva navíc, pokud má někdo unikát kanystr 12L či nestandartní objemy, třeba po US-army z r.45,doporučuji, rozdíl neodhadnou. Jinak třeba 3L hráškově zelené plastové kanystry od zimního -70 C Kristallklar OMV, do těch není vidět a nikdo nečichá.Vůbec v Rakousku jsou docela nácci a já případné kontroly řeším tak, že mám vzadu CZ-ku od OMV, uvnitř kanystr s kapalinou do ostřikovače OMV, štosek účtú od čerpaček OMV na palubce, dózu s přelitým olejem na dolívání od OMV, případně jiné kapaliny...pneu Semperit atd.,cokoli Made in Austria v doplňcích,páč oni vidí,že jako člověk užívá jejich výrobky tedy i na ně jde z těch zisků a daní a krapet pak změknou a ve stanovení výše pokuty nejdou na MAX.To je ověřené, platí to skoro všude.Podobně kdo jezdí do Holandska tak na pneu Veredstein skoro nehrozí, že by je nějak měřili,to už by je musel mít viditelně sjeté. Mně už chtěli ve Vídni zabavit věci z auta,místo pokuty 300oS za špatné parkování a na rakouské straně Valtic jsem taky platil pokutu 300oS,že jsem neměl CZ-ku...nemluvě o Mikulově a zabavených fernetech a cigaretách...Jo a bacha vzorek, Rakousko aspoň 3 mm, lépe 4
|