fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 11:03

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 304 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 dub 2007 00:38 
Offline
Nováček

Registrován: 13 dub 2007 21:16
Příspěvky: 9
Bydliště: Plzeň
Zdravým všechny,
Jsem šťasným majitelem asi 14dní Escorta r.v. 92 .
Rádio Sencor 4x50W (Euro conectory, trvale napojeno na baterii a lez jej zapnout i při vytaženém klíčku), Cd, Usb, MMC/SD. Přední repra original Ford, zadní repra Roadstar 50W a nyní i zesilovač Red StarAmerican Sound AMP-300 400W a tubu Pioneer 160W nom. 500W max. 30 Cm měnič 4 Ohmy a však zatím nepřipojen.

Potřeboval bych poradit od vás všech se zapojením, no je to sice trochu ostuda vzhledem k tomu že mám elektrotechnické vzdělání a pracuji v automobilovém průmyslu (přestavba autobusů na trolejbusy ale aspoň bude dostatek materiálu).

Musím se ještě přiznat že je to moje první auto a neměl jsem zatím ani píď rozebranou.

Ale mám tak nějak představu jak to zapojím:

1. + baterie vodičem alespoň 10mm2 Radox dle vašich rad po levé straně auta od + baterie k + zesilovače s pojistkovým pouzdrem cca tak na 20cm od baterie.

2. - baterie 10mm2 Radox od - zesilovače na kostru dle vašich rad na šroub od narazniku nebo šroub od zadniho svetla

3. Od +/- zesilovače na +/- tuba.

4. A zde nemám uplně jasno. Signálové vodiče a Remote (povedu po pravé straně auta) vůbec nemám tušení co je to za vodiče a kam to píchnu jak u rádia tak i u zesilovače snad jen ten remote vím že příjde na svorku mezi + a - u zesilovače ale kam u rádia to nevím a kam příjdou signálové vodiče taky nemám tucha rádio jsem rozebrané jseště neměl a u zesilovače nevím co je co například co je konektor High Level co jsou bílej a červenej cinch Low level. Prostě potřebuju poradit jaké signálové vodiče použít a jakej remote kablík, odkud potáhnu od rádia a kam na zesilovač. Děkuji za všechny rady a kdyby bylo schéma zlobit se nebudu ještě přiložím nějaké foto pokud se povede.
A omlouvám se za kvalitu foceno telefonem a za tmy.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
Ford Escort 1.3 (r.92) 44KW Hatchback


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 dub 2007 08:19 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
No tak z fotek skutecne moc precist nejde ale stacilo to - je to dvoukanalovej zesik a ty dva vstupy hight level a low level jsou proste jen pripravene pro ruzne moznosti zapojeni - ty vyuzijes ty low level - klasicke cinchce. Signalovy kabel pro jeden kanal se sklada ze dvou k sobe slisovanym cinchovym kabelum a k nim je prilisovany jeden remote tenkej kablik.
tady je trebas jeden priklad od audisonu http://www.prodej-autohifi.cz/montazni- ... s2-550.php
Tak a ted kam ho pripojit:
na zesiku to je jasny - cervenej na cervenej knoflik - bilej na bilej knoflik :-D a ten tenkej remote kablik jak jsi spravne pochopil das na zesiku na svorku remote. Na radiu je to taky jednoduchy - vem si manual k radiu a najdi si jakou barvu ma vodic oznaceny remote (vetsinou je vysvetlen jako ovladani zesiku nebo anteny) - na nej normalne nekde napojis REM na tom signalovem slisovanci. No a cinche zastrkas do radia - zezadu budes mit vystupy oznaceny taky cervene a bile. Myslim ze tenhle zmetek radio tam mit vic paru nebude ale je mozny ze by tam mohl mit vystupy 2x2 na repro a 1x2 na subwoofer - to bys pouzil tu druhou zminovanou variantu

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 dub 2007 10:50 
Offline
Nováček

Registrován: 13 dub 2007 21:16
Příspěvky: 9
Bydliště: Plzeň
Dík za pomoc už je mi to zas o něco jasnější teď kdyžtak napíšu jak to mám na tom rádiu:

1. Anténní konektor
2. Subwoofer 1x Cinch
3. Line Out (přední) 2x Cinch L/P
4. Line Out (zadní) 2x L/P Cinch
5. Line In (vstup) 2x L/P Cinch

Konektor A

4. Paměť +12V
5. Výstup Auto antény
7. +12V (K zapalování) to pravděpodobně není připojeno rádio si pouštím i bez klíčku
8. Zem

Konektor B
8 pinů a všechno + a - kanálů k reproduktorům.

Stále mi však není jasný kam s tím remote kablíkem na rádiu.
Pokud bych to zapojil podle varianty Low Level kterou jsi mi popsal tak bych to mohl píchnout třeba na Line Out (zadní) a kdybych to chtěl zapojit na Cinch Subwoofer u rádia tak to pak píchnu na High level u zesilovače?

_________________
Ford Escort 1.3 (r.92) 44KW Hatchback


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 dub 2007 11:11 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
tomu poslednimu odstavci nerozumim ....
remote kablik (ten tenkej) dej na radiu na vystup anteny a na zesiku na prislusnou svorku

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 dub 2007 11:15 
Offline
to je L.A.M.A.
Uživatelský avatar

Registrován: 22 dub 2005 10:36
Příspěvky: 2622
Bydliště: Plzen - in the Ghetto u zimaku :)
b.m jak rika hnata ten remote na radio u iso konektoru modrej kabel.

_________________
Hádky malých parchantů mě nezajímají tak mi do nich netahejte.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 dub 2007 11:35 
Offline
Nováček

Registrován: 13 dub 2007 21:16
Příspěvky: 9
Bydliště: Plzeň
Promiňte ten poslední odstavec jsem napsal blbě.
Takže ten Remote kabel na Konektor A pin 5? A čím to připevním? Rychlospojkou nebo to jde do toho konektoru nějak píchnout?

Pak by mě zajímalo jaké možnosti zapojení mám? Buď teda Line Out Zadní teda 2x cinch z rádia na zesilovač Low Level no a nebo tam mám na rádiu Cinch Subwoofer a myslím že to by bylo asi výhodnější zapojit ne? A to by mě pak zajímalo jak? předpokládám že by to bylo na High level nebo jak a jakej kabel použít?

A ještě poslední věc jak je to s baterkou není potřeba nějaká silnější?

_________________
Ford Escort 1.3 (r.92) 44KW Hatchback


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 dub 2007 18:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 pro 2006 16:54
Příspěvky: 165
Bydliště: Žďár nad Sázavou
jakej by jste dali průřez k zesilovači 1200W RMS? Je tam 60A pojistka, 10mm2 by mohloo stačit, ne? Jsem sice elektrikář, ale v dvanáctce se nějak nepohybuju, spíš 230 a vejš :-D

_________________
Ford Escort Combi 1.8 16V Zetec (MKVII, 85kW/115PS), výroba 12/97, ABS, prokluz, klima, servo, sportovní sedačky...

http://www.muzikadoauta.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 dub 2007 23:18 
Offline
Nováček

Registrován: 13 dub 2007 21:16
Příspěvky: 9
Bydliště: Plzeň
Tak ještě jednou pro upřesnění

Zapojím to následovně:

1. +12V baterie na +12V zesilovače 10mm2 průřez vodiče, pojistkové pouzdro co nejblíže u baterie. (povedu pravou stranou auta)

2. GND ze zesilovače na kostru 10mm2 vodičem.

3. Remote kablík z konektrou A pin 5 (výstup Auto antény) na RMT u zesilovače.

4. Signálové vodiče: Na rádiu je výstup pro SubWoofer ale pouze jedna díra, znamená to tedy že je to mono? Mám tedy dvě možnosti:
1. možnost: Buď tedy zapojím u rádia do dírky subwoofer a cinch rozdvojím a píchnu do zesilovače Low Level ale je to pouze monosignál nebo
2. možnost: Použiji zadní levej a zadní pravej cinch z rádia a píchnu do zesilovače Low Level a půjde mi stereo signál do zesilovače.
Je zapojení správně?

5. Jak zapojit zesilovač na basák na zesilovači L+ L- R+ R- a nějaká svorka Bridge (můstek)

1. Otázka: jakou pojistku v pojistkovém pouzdře.

2. Otázka: rádio je trvale připojeno na baterku nemusím otáčet klíčkem bude basák se zesilovačem pod napětím, jde přes RMT signál když je rádio vypnuté ale jde do něj šťáva?

3. Otázka: Co znamená Low a High Level na zesilovači.

4. Otázka: Co je to můstek?

_________________
Ford Escort 1.3 (r.92) 44KW Hatchback


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 dub 2007 00:17 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 pro 2006 16:54
Příspěvky: 165
Bydliště: Žďár nad Sázavou
1. ano

2. ano

3. ano

4. ano, subeoofer bývá pouze mono protože lidské ucho nerozezná odkud tyto nízké kmitočky jdou, stereo tedy nemá smysl. Dvě možnosti:

1. možnost: může být

2. možnost: může taky být, je to jedno protože výstup bude tak i tak mono

5. použiješ můstek (bridge), basák se zapojuje na L+ a R-

1. Otázka: pojistku o stupeň vyšší než jaká je v zesilovači

2. Otázka: pokud je zesilovač připojený na remote od rádia, bude napájen vždy když bude puštěné rádio, pokud se vypne rádio, odpojí se i zesilovač

3. Otázka: Low level slouží k připojení nízkoúrovňového výstupu ( z předzesilovače rádia, High level je k připojení vysokoúrovňového, tedy z koncového zesilovače autorádia (výstup pro repro)

4. Otázka: můstek je v podstatě zapojení stereo výstupů do série, tedy do mono, zesilovač tak podává vyšší výkon než jen na jeden kanál

_________________
Ford Escort Combi 1.8 16V Zetec (MKVII, 85kW/115PS), výroba 12/97, ABS, prokluz, klima, servo, sportovní sedačky...

http://www.muzikadoauta.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 dub 2007 09:25 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
pivasek píše:
jakej by jste dali průřez k zesilovači 1200W RMS? Je tam 60A pojistka, 10mm2 by mohloo stačit, ne? Jsem sice elektrikář, ale v dvanáctce se nějak nepohybuju, spíš 230 a vejš :-D

na 1,2 kW RMS jen desitku kabel? Predpokladam ze at na to bude pripojeno co bude tak tomu urcite nebude stacit desitka kabel! Na takovej vykon bych uz rovnou bez otazek daval jen kvalitni a tluste kabely 50 ... teda podle toho jak daleko mas baterku - pokud ji mas hned u zesiku tak samozrejme bude stacit desitka

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 dub 2007 11:48 
Offline
Forďák

Registrován: 02 srp 2006 06:52
Příspěvky: 92
Bydliště: Roudnice nad Labem
Jeden dotaz pánové. Nejčastěji prodávají kabelové sady s 5 m napájecím kabelem. Psali jste, že ho taháte levým prahem. Baterie je vpravo. Stačí 5 m? A také jste psali, že kabeláž taháte prahama. Jak se do nich dostanete? Koukal jsem na to, ale žádný otvor jsem nikde nenašel.

_________________
Ford escort 1,8 16V, r.v. 1996, 115ps, hatchback
http://www.fordfans.cz/nase_auta/nase_auta.php?p=bosh


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 dub 2007 11:56 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
vsechno je tu popsano - precti si to cely tohle tema. Jinak napajeci kabel se z pohledu ridice taha pravym prahem

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 dub 2007 12:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 pro 2006 16:54
Příspěvky: 165
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Hnata píše:
na 1,2 kW RMS jen desitku kabel? Predpokladam ze at na to bude pripojeno co bude tak tomu urcite nebude stacit desitka kabel! Na takovej vykon bych uz rovnou bez otazek daval jen kvalitni a tluste kabely 50 ... teda podle toho jak daleko mas baterku - pokud ji mas hned u zesiku tak samozrejme bude stacit desitka


50tka je blbost, do svorkovnice zesilovače nenacpu ani 25tku, je teda fakt že těch 1,2kW je Max výkon, jsem to napsal blbě, má 600W sinus v můstku. Šestnáctka by tam snad ještě šla, věkší by se už musel oříznout, to nemá smysl.. S tou baterkou to až tak vážný nebude, spočítej si odpor vodiče při 50cm a při 3 metrech, zjistíš že na takovou dálku je vždycky odpor nula celých nula nic, to by muselo bejt třeba 50 metrů aby už to něco udělalo..

pro zajímavost:
měrnej odpor mědi (konstanta) je 0,0176
vzoreček pokud si dobře vzpomínám je měrný odpor krát (délka v metrech děleno průřez v milimetrech čtverečných)

při 50 cm to vychází: 0,0176 . (0,5/10) = 0,00088 ohmů
při 3m: 0.0176 . (3/10) = 0.00528 ohmů

škoda že už si nevzpomínám na vzoreček pro výpočet závislosti průřezu na proud a napětí...

_________________
Ford Escort Combi 1.8 16V Zetec (MKVII, 85kW/115PS), výroba 12/97, ABS, prokluz, klima, servo, sportovní sedačky...

http://www.muzikadoauta.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 dub 2007 16:57 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
blbos jsi akorat ty :-D
Samozrejme ze padesatka kabel neni zadnej problem - predne se taha jen do distribucnich bloku odkud se taha tenci kabel (k videni napriklad u mne v Probe) nebo existujou koncovky ktere redukuji sirku na trebas desitku .... takze placas s nejakym orezavanim blbosti akorat ty

co se tyka tloustky kabelu tak se podivej sem:
Obrázek

Jednoznacne je videt ze na 1,2 kW by ti stacila akorat padesatka - ovsem jelikoz jsi placal dalswi blbost a priznals ze skutecnost je u 0,6 kW tak na to koukam je kablik 25 (20 se tusim nedela ale nejsem si jistej)

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 dub 2007 18:41 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 pro 2006 16:54
Příspěvky: 165
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Koncovky které redukují šířku na třebas desítku? A co se stane když to takhle zredukuješ? celej drát degraduješ na desítku.. S drátama je to stejný jako třeba s vodovodním potrubím, když dáš tenkou, proteče ti málo vody, když dáš velkou, proteče víc.. Ale když dáš velkou a na konci jí zúžíš, proteče zas jen málo, nebo protlačíš víc ale zvýší se tlak, nejvíc v tý zůženině.. Takže hrozí že v tý redukci se to začne pěkně hřát až to nakonec v ní celý třeba i shoří..

Neplácal jsem další blbost ale jen jsem to prostě napsal špatně, podívej se v kolik jsem ten příspěvěk psal, už mi to moc nemyslelo ;-) 20 se nedělá, je ...10, 16, 25, 35, 50...

BTW kudy u Eskorta MKVII mám projít z kabiny k baterii? Našel jsem nějakou gumovou průchodku kde jsou dráty, ale další už tam nacpat nejde a ani jsem nepřišel na to kde to vyleze a jak se s tím dostat až do toho prostoru k baterii..

_________________
Ford Escort Combi 1.8 16V Zetec (MKVII, 85kW/115PS), výroba 12/97, ABS, prokluz, klima, servo, sportovní sedačky...

http://www.muzikadoauta.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 dub 2007 18:44 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
pivasek píše:
BTW kudy u Eskorta MKVII mám projít z kabiny k baterii? Našel jsem nějakou gumovou průchodku kde jsou dráty, ale další už tam nacpat nejde a ani jsem nepřišel na to kde to vyleze a jak se s tím dostat až do toho prostoru k baterii..

Tohle je u Escorta trošku nepohodlné - de facto jediné dva průchody jsou ty s kabelovými svazky u řidiče a spolujezdce, blbé je to, že končí v blatníku za plastovým podběhem, tekže mysíš sundat kolo, vyndat ten podběh a jsi u toho, dotáhnout o k baterce už není potom problém.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 dub 2007 18:54 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
pivasek píše:
Koncovky které redukují šířku na třebas desítku? A co se stane když to takhle zredukuješ? celej drát degraduješ na desítku.. S drátama je to stejný jako třeba s vodovodním potrubím, když dáš tenkou, proteče ti málo vody, když dáš velkou, proteče víc.. Ale když dáš velkou a na konci jí zúžíš, proteče zas jen málo, nebo protlačíš víc ale zvýší se tlak, nejvíc v tý zůženině.. Takže hrozí že v tý redukci se to začne pěkně hřát až to nakonec v ní celý třeba i shoří..

absolutne nemas pravdu
redukce je z jineho materialu - propustnejsiho - ze stejneho jako se delaji svorky zesilovacu - copa myslis ze v zesiku jde od svorky ke zdroji padesatka kabel????? Nesmysl - jde o to abys co nejdal dohnal s co nejmensima ztratama napeti a odtamtud uz jen kratky kablikem dotahnes zbytek. Jinak receno - na pet metru potrebuju padesatku kabel ale na zbyvajicich dvacet centimetru staci trebas jen desitka ....
takze to ze zredukuju padesatku kabel na desitku uz pred zesikem je uplne jedno - vyjde to stejne jako bych ji zmensil az v zesiku.
Placas nesmysly ktere vyplyvaji z nezkusenosti a vydavas je za pevne pravdy ... nejdriv se seznam se stavbama autohifi a pak tu zacni sirit poplasne zpravy.

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 dub 2007 19:52 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Souhlas :smt023

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 dub 2007 20:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 pro 2006 20:57
Příspěvky: 210
Bydliště: Šumperk (přes týden Brno)
pivasek píše:
... Ale když dáš velkou a na konci jí zúžíš, proteče zas jen málo, nebo protlačíš víc ale zvýší se tlak, nejvíc v tý zůženině..


Tohle me zaujalo :-D

Pivasku, ty mi chces tvrdit ze pri zmenseni prurezu hadice se zvetsi tlak? To vrat vysvedceni ..... u kapalin se tomu rika hydrodynamicke paradoxon, v mensim prurezu je MENSI tlak ale VETSI rychlost, protoze u kapalin je objemovy prutok vody konstantni.

Vim ze je to OT, ale nedalo mi to. Upozornuji ze neresim prurez kabelu, jen me zaujalo to chybne prirovnani :-D

_________________
Escort CLX Contour rv.96, 1.6 Zetec 16V, Petrol blue, 130000km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 dub 2007 20:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 pro 2006 16:54
Příspěvky: 165
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Wizzy píše:
Tohle je u Escorta trošku nepohodlné - de facto jediné dva průchody jsou ty s kabelovými svazky u řidiče a spolujezdce, blbé je to, že končí v blatníku za plastovým podběhem, tekže mysíš sundat kolo, vyndat ten podběh a jsi u toho, dotáhnout o k baterce už není potom problém.


aha, tak shodit kolo a odšroubovat podběh nebude tak hrozný, spíš jsem zvědavej jak tam ty dva dráty ještě protlačím :o) No uvidím, díky za info, tohle jsem potřeboval vědět :o)

_________________
Ford Escort Combi 1.8 16V Zetec (MKVII, 85kW/115PS), výroba 12/97, ABS, prokluz, klima, servo, sportovní sedačky...

http://www.muzikadoauta.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 304 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz