fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 20 zář 2024 00:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 27 dub 2007 13:49 
Offline
Nováček

Registrován: 27 dub 2007 13:12
Příspěvky: 1
Bydliště: Mimoň
Zdravim,

zajimalo by mne, zda je mozne zapojit 2. baterii, do samostatneho obvodu, do ktereho by byly zapojeny spotrebice (lednice, ventilator, svetlo, popr. autoradio+zvuk), ale zaroven zajistit, aby byla dobijena pri jizde.

Popripade existuje jiz nejake podobne reseni/zapojeni 2. autobaterie.

Predem diky za vsechny tipy.

_________________
Ford Transit ´94 2,5D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 dub 2007 16:15 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2005 22:53
Příspěvky: 150
Všechno jde když se chce.
Jenom tě popostrčím správným směrem konkrétní řešení ti asi nikdo nedá.
Minus pól na novou baterku bych použil kostru auta, tahal bych akorát plus vodič.
Spínání pro dobíjení bych vyřešil automaticky (bál bych se, že to někdy zapomenu vypnout): pokud na normální baterce v autě bude víc jak 13V (tento stav nastává pouze při dobíjení), tak se sepne výkonové relé (nebo stykač) a baterku navíc připojí, aby se také dobíjela. Stykač dimenzovat minimálně na špičkový proud 20A pro dobíjení + navíc ještě co budou odebírat ty spotřebiče.
Ovládání stykače zvládne buď nějaký bastl s operačním zesilovačem a napěťovou referencí, nebo se dá použít např. "obvod pro automatické rozsvěcení světel".
Určitě tam provést jištění těch spotřebičů hned u nové baterie, jinak pokud by nastal někde zkrat, tak by ti to celkem spolehlivě mohlo zapálit auto. Drát propojující obě baterie přes stykač s důkladnou izolací!!
Ta baterka navíc se nesmí nikdy úplně vybít, tím se znehodnocuje (teda pokud tob ude předpokládám klasický Pb akumulátor), tam by to chtělo také nějak ošetřit, přijde na to jaká naní bude zátěž.
No a pak už se jen modlit aby to utáhnul stávající alternátor, ale v tranzitu předpokládám celkem silný.

_________________
Ford Escort 1.4i 54kW CFI-jednobod, MK IV r. v. 1990


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz