fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 24 pro 2024 04:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 52  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 08:21 
Offline
Forďák

Registrován: 30 dub 2007 20:08
Příspěvky: 76
Bydliště: Hodonín
George V. píše:
Zelená chladící kapalina má menší trvanlivost, takže raději vyměnit (raději opět za zelenou). Rozvody znamená rozvodový řemen + kladky. Pokud nemáš jistotu, že to předchozí majitel v předepsaném termínu provedl, tak vyměnit. Ale raději ne u Forda, tam to bude pálka...Co se týče ručiček, je to u Forda normální stav.


Díky za reakci. Kolik by měla stát průměrně výměna toho rozvodového řemene a kladek ? Ať se nenechám napálit.

_________________
Ford Escort Kombi, 1.8, 16 V, 85 kW, r.v. 1998, Zetec, GHIA, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 08:27 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
V materiálu od nějakých 3500,- až do 5000,-, podle výrobce, něco bude za práci - tak 2hodiny tipuji. Švagr si nechal vloni měnit rozvody u Forda a vyšlo ho to i s olejem na 9500,- (sice na Mondeu, ale materiál tentýž), takže z toho byl lehce rozladěn...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 08:40 
Offline
Forďák

Registrován: 30 dub 2007 20:08
Příspěvky: 76
Bydliště: Hodonín
George V. píše:
V materiálu od nějakých 3500,- až do 5000,-, podle výrobce, něco bude za práci - tak 2hodiny tipuji. Švagr si nechal vloni měnit rozvody u Forda a vyšlo ho to i s olejem na 9500,- (sice na Mondeu, ale materiál tentýž), takže z toho byl lehce rozladěn...


Cože ? Ty jo. Potom kup ojetinu. V čem je ten rozvoďák tak důležitý, že se musí měnit, auto jede pěkně, motor si krásně vrní, žádné pazvuky, tak proč se to musí měnit ? A ještě, jak často se ten rozvoďák mění, po kolika km ?

_________________
Ford Escort Kombi, 1.8, 16 V, 85 kW, r.v. 1998, Zetec, GHIA, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 08:40 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
Gud: No na tu teplotu chladící kapaliny se moc nedívej pokud je totiž stará tak může sice dosahovat požadované teploty ale už může být bez protikorozivních přísad. Sice Ford i u té zelené píše že je doživotní, ale doživotní v řeči západních automobilek je tak 6-7 let. Já tu původní měnil po 8 letech a to měla stále odolnost do cca -22°C. A jak píše George tak ze zelené zase raději zelenou. I když je to asi sporné. Já sám jsem zůstal nadále pro jistotu u zelené a zvolil jsem Fridex G48. Mám ho naředěný na nějakých -40°C a to mi ještě trocha zbyla. Cenu výměny rozvodůTi přesně neřeknu sám ji budu letos dělat poprvé. Předchozí byla dělána když ještě auto nebylo moje. A záleží taky kde se to bude dělat. Ve Fordu to asi bude nejdražší. Ještě jsem se ptal kolegyně co má Pumu, protože vím že cenu zjišťovala a říká, že ve značkovém servisu ale ne Fordu jí to nabídli za 8 tis. za kompletní výměnu. Podobnou cenu tedy odhaduji i u Fordu. V neznačkovém servisu tedy levněji, ale o kolik nevím.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 08:46 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
Gud píše:
George V. píše:
V materiálu od nějakých 3500,- až do 5000,-, podle výrobce, něco bude za práci - tak 2hodiny tipuji. Švagr si nechal vloni měnit rozvody u Forda a vyšlo ho to i s olejem na 9500,- (sice na Mondeu, ale materiál tentýž), takže z toho byl lehce rozladěn...


Cože ? Ty jo. Potom kup ojetinu. V čem je ten rozvoďák tak důležitý, že se musí měnit, auto jede pěkně, motor si krásně vrní, žádné pazvuky, tak proč se to musí měnit ? A ještě, jak často se ten rozvoďák mění, po kolika km ?


No když ti prdne rozvodový řemen tak Ti to nejspíš odrovná motor. A to prasknutí řemene se ti dopředu samo neohlásí. Tady je hlavní prevence. Nevím jak u benzínu ale u dieslu je předepsaná výměna po 60 tis km nebo po 5-ti letech. A jak koukám co píše Georg tak když odečtu u toho Mondea ten olej tak je to opravdu kolem 8 tis. Ale to je ve Fordu. Jinde to bude levnější.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 08:50 
Offline
Forďák

Registrován: 30 dub 2007 20:08
Příspěvky: 76
Bydliště: Hodonín
Marpie píše:
Gud: No na tu teplotu chladící kapaliny se moc nedívej pokud je totiž stará tak může sice dosahovat požadované teploty ale už může být bez protikorozivních přísad. Sice Ford i u té zelené píše že je doživotní, ale doživotní v řeči západních automobilek je tak 6-7 let. Já tu původní měnil po 8 letech a to měla stále odolnost do cca -22°C. A jak píše George tak ze zelené zase raději zelenou. I když je to asi sporné. Já sám jsem zůstal nadále pro jistotu u zelené a zvolil jsem Fridex G48. Mám ho naředěný na nějakých -40°C a to mi ještě trocha zbyla. Cenu výměny rozvodůTi přesně neřeknu sám ji budu letos dělat poprvé. Předchozí byla dělána když ještě auto nebylo moje. A záleží taky kde se to bude dělat. Ve Fordu to asi bude nejdražší. Ještě jsem se ptal kolegyně co má Pumu, protože vím že cenu zjišťovala a říká, že ve značkovém servisu ale ne Fordu jí to nabídli za 8 tis. za kompletní výměnu. Podobnou cenu tedy odhaduji i u Fordu. V neznačkovém servisu tedy levněji, ale o kolik nevím.


Díky za reakci. Ford píše v manuálu, že se má chladící kapalina ředit v poměru 50:50 s destilkou. Takže budu muset všechno vypustit, koupit X litrů fridexu G48 a naředit X litrama destilky. Kolik je proměnná X ? Jinými slovy, kolik je celkový objem chladící soustavy ?

_________________
Ford Escort Kombi, 1.8, 16 V, 85 kW, r.v. 1998, Zetec, GHIA, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 08:55 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
To Marpie:

Já mám originál českou příručku k mému autu a ty náplně chladící kapaliny tam NEJSOU psané jako doživotní, jsou tam psané lhůty; jak pro růžovou tak zelenou. Zelená je o dost kratší, řekl bych tak 5 let, ale nejsem si jist, musel bych se podívat.
Jinak výměna rozvoďáku na Pumu (a potažmo Focus, Fiestu s hliníkovým Zetecem (Duratecem)) je kupodivu LEVNĚJŠÍ! než na náš starý Zetec i u značkové opravny...

To Gud:

Lhůty pro výměnu rozvodů jsou 120000km, nebo 5let. Jinak rozvoďák je skoro nejdůležitější součástí součástí motoru, stará se totiž o správně časování ventilů. Když je opotřebovaný (a sluchem to nezjistíš), tak ztrácí pružnost a natahuje se, takže se může stát, že přeskočí o pár zubů a potkají se ventily s pístem. To může být pro motor (a hlavně tvojí peněženku) celkem katastrofa. V nejlepším případě to skončí jen ohnutými ventily, v tom horším i výměnou motoru...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 08:55 
Offline
Forďák

Registrován: 30 dub 2007 20:08
Příspěvky: 76
Bydliště: Hodonín
Marpie píše:
Gud píše:
George V. píše:
V materiálu od nějakých 3500,- až do 5000,-, podle výrobce, něco bude za práci - tak 2hodiny tipuji. Švagr si nechal vloni měnit rozvody u Forda a vyšlo ho to i s olejem na 9500,- (sice na Mondeu, ale materiál tentýž), takže z toho byl lehce rozladěn...


Cože ? Ty jo. Potom kup ojetinu. V čem je ten rozvoďák tak důležitý, že se musí měnit, auto jede pěkně, motor si krásně vrní, žádné pazvuky, tak proč se to musí měnit ? A ještě, jak často se ten rozvoďák mění, po kolika km ?


No když ti prdne rozvodový řemen tak Ti to nejspíš odrovná motor. A to prasknutí řemene se ti dopředu samo neohlásí. Tady je hlavní prevence. Nevím jak u benzínu ale u dieslu je předepsaná výměna po 60 tis km nebo po 5-ti letech. A jak koukám co píše Georg tak když odečtu u toho Mondea ten olej tak je to opravdu kolem 8 tis. Ale to je ve Fordu. Jinde to bude levnější.


A nestačí to jenom zkontrolovat, jestli ten řemen není načatý resp. styřelý či popraskaný ? Musí fakt dojít k výměně ?

_________________
Ford Escort Kombi, 1.8, 16 V, 85 kW, r.v. 1998, Zetec, GHIA, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 09:05 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Teoreticky by se to dalo zjistit podle napnutí toho rozvoďáku, ale pořád nemáš jistotu, jestli ho někdo předtím už nenapínal. Rozvoďák se má napnout jen jednou, při montáži. Pak už ne; dokonce se doporučuje při každé demontáži rozvoďáku dát nový...

Rozhodně bych to nepodceňoval. Zkusil bych to v nějakém neznačkovém servisu; zkušený mechanik dokáže posoudit stav kladek, takže by třeba stačilo vyměnit jenom ten řemen, což je nějakých 900 - 1200,- Kč, samozřejmě plus práce, která je více méně stejná jak při kompletní výměně.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 09:09 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
No to ředění musíš udělat podle toho na kolik chceš mít teplotu. Takže ředit podle výrobce kapaliny. Je to vždy uvedeno na obalu. Já ten Fridex G48 ředil zhruba tak 50:50 s tím že trochu víc bylo fridexu. A výsledná teplota je těch -40°C. Většinou do auta vejde méně než je uvedeno v manuálu. Do tvého auta odhaduji že vejde tak max. 6-7l. A v každém případě ředit pouze destilovanou vodou. Pokud bys šel do té Forďácké růžové tak doporučuji celý chladicí okruh propláchnout destilkou. Tj vypustit, naplnit destilkou projet to možná ještě jednou zopakovat a pak teprve po vypuštění destilky plnit naředěnou chladící kapalinou. Takhle i uvidíš kolik do tvého auta vejde.

Jenom ještě k těm ručičkám: Co se týká ukazatele množství paliva tak ta se nevrací a když natankuješ tak se nahoru hne až po otočení klíčku, ale teplota pokud se teda nepletu se mi po vypnutí klíčku vrátí.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 09:14 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
George V: Já mám taky originál českou příručku z roku 97 k mému autu a tam je opravdu psáno že chladící kapalina je doživotní. Asi Ford později přišel sám na to že s tou doživotností to tak žhavé nebude.

A 120 tis na výměnu rozvodů bych fakt neriskoval. Pro diesel je to dle příručky 105 tis km ale je tam také poznámka že pokud je vozidlo provozováno v prašném nebo vlhkém prostředí (což je asi každé auto)tak se doporučuje výměnu zkrátit na 60 tis. km. Takže obdobné zkrácení předpokládám i u Zetecu.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 09:33 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Já se raději budu držet těch 5-ti let, příští rok mne to čeká. Samozřejmě je lepší tu lhůtu zkrátit, obzvláště pokud se používají díly z druhovýroby. U Zeteca bych to zkrátil tak na 90 000km.

Jinak ještě k tomu ředění Fridexu; je doporučováno používat ředění max. 50:50, nikdy ne více Fridexu! Pak už výsledná kapalina nemá ty správné vlastnosti - je už příliš hustá...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 09:55 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
George V. píše:
Já se raději budu držet těch 5-ti let, příští rok mne to čeká. Samozřejmě je lepší tu lhůtu zkrátit, obzvláště pokud se používají díly z druhovýroby. U Zeteca bych to zkrátil tak na 90 000km.

Jinak ještě k tomu ředění Fridexu; je doporučováno používat ředění max. 50:50, nikdy ne více Fridexu! Pak už výsledná kapalina nemá ty správné vlastnosti - je už příliš hustá...


No mi to vyjde přesně na tu výměnu rozvodů letos obojí. Od poslední výměny bude letos jak 5 let tak najedu 60 tis km. :-D A ten fridex v autě mám tak 52Fridex :48Destilka takže myslím, že no problem. Dávat třeba 75 Fridex :25Voda to opravdu nedoporučuji.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 10:00 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
Ještě mne napadlo s těmi výměnami taky zvážit při koupi ojetiny výměnu brzdové kapaliny. Tam je interval 2-3 roky a použít se má kapalina s normou DOT4.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 10:13 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Tu brzdovku bych řešil až s případnou výměnou brzdových destíček/kotoučů, ke které určitě také brzo dojde... Kdo se dneska zbavuje auta, které je úplně v cajku?...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 10:52 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 bře 2005 21:48
Příspěvky: 148
Bydliště: Dolní Dunajovice
výměna rozvodů na 1,6 16v,kolem 5-6000kč,ptal jsem se ve fordu autopardu v bv,řemene,kladek+práce

_________________
seat ibiza 1,9 tdi,01,66kw,pp764 gt 1749va,trochu to aj jede :)
fiat brava jtd 105-už je taky fuč
Lancia Kappa 2,4JTD,skoro v plné palbě-prodáno
fiat brava 1,9td,klima,el.okna,zrcátka-prodáno
fiat tempra 1,9td,bude trhat asfalt
ruzné dily na escorty mk3,4+orion mk2
minulost:Escort 1.3 CVH karburatorem 1.4,r.v.1985
ford escort mk7,r.v. 95


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 10:58 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
zkuste ty rozvody řešit v tématech tomu určených kluci.. jinak pokud chce někdo něco zjistit o všelijakých těch hatmatilkách co jsou u olejů napsané, tak tady je myslím dobre ínfo:: http://www.mjauto.cz/klasifikace_a_spec ... motoro.htm

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 10:58 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
Info o olejích zde.... http://www.mjauto.cz/klasifikace_a_spec ... motoro.htm

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2007 10:54 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Doporučený olej pro naše káry je 10W40. Pro vývoz do Skandinávie se plni
5W30. Takové mrazy u nás nejsou , abych tam lil olej řídkosti vody :-D :-D :-D :-D

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2007 12:09 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
balu píše:
Doporučený olej pro naše káry je 10W40. Pro vývoz do Skandinávie se plni
5W30. Takové mrazy u nás nejsou , abych tam lil olej řídkosti vody :-D :-D :-D :-D


Jako hlavní pro Zetec i u nás je předepsán 5W30 A1/B1. A ten olej není předepsán kvůli mrazům. Je to o tom že ten motor je prostě na ten řídký olej stavěný.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 52  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz